وقتی تصمیمی برای سر و صدای ساخت و ساز اطراف مراکز درمانی نگرفته اند

۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۰۴:۵۰:۱۳
کد خبر: ۱۱۶۳۵۷۷
وقتی تصمیمی برای سر و صدای ساخت و ساز اطراف مراکز درمانی نگرفته اند
مدیرکل معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: برای ساخت و سازهای اطراف بیمارستان‌ها باید تمهیداتی اندیشید چراکه نمی‌توان آن‌ها را 100 درصد تعطیل کرد به دلیل اینکه این تعطیلی تبعات اقتصادی با خود به همراه دارد.

به گزارش برنا؛ در این روزهای اوج‌گیری بیماری کرونا و اعمال محدودیت‌های سراسری برای جلوگیری از شیوع گسترده‌تر این بیماری کارگاه‌های ساختمانی و ساخت و سازها همچنان مشغول به فعالیت هستند.

نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت است تعداد پروژه‌های ساختمانی در اطراف مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است که می‌تواند باعث سلب آسایش بیماران بیمارستان‌ها شوند، به ویژه در این روزهای شیوع مجدد و پیک چهارم کرونا که تعداد افراد مبتلا به کرونا روزانه درحال افزایش است و همچنین روزانه افرادی که نیازمند بستری در بیمارستان‌ها هستند نیز روندی صعودی دارد.

مهدی صالحی مدیرکل معماری و شهرسازی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار برنا درباره وضعیت ساخت و سازها و کارگاه‌های ساختمانی در این دوره 2 هفته‌ای تعطیلی کرونایی عنوان کرد: تا این لحظه هیچ‌گونه محدودیتی از سوی ستاد مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی دریافت نکرده‌ایم. در گروه مشاغلی که در این روزهای محدودیت می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند این دسته از مشاغل نیز عنوان شده‌اند و بنابراین مجاز به فعالیت هستند.

صالحی درباره تمهیداتی که برای ساخت و سازهای اطراف مراکز درمانی و بیمارستان‌ها درحال انجام هستند، عنوان کرد: برای ساخت و سازهای اطراف بیمارستان‌ها باید تمهیداتی اندیشید چراکه نمی‌توان آن‌ها را 100 درصد تعطیل کرد به دلیل اینکه این تعطیلی تبعات اقتصادی با خود به همراه دارد.

او افزود: این تمهیدات به این شکل است که سر و صدای ناشی از فعالیت آن‌ها را کنترل کنیم. اگر تماس‌هایی مبنی بر آزار و اذیت افراد بستری در بیمارستان‌ها به سامانه 137 شهرداری گزارش شود قطعا تصمیماتی برای رفع آن و وضع یک زمانبندی درست برای فعالیت آن‌ها و استفاده از یونیت‌های کاهش دهنده سر و صدای فعالیت‌های کارگاه‌های اقتصادی درنظر می‌گیریم تا کمتر آسایش بیماران تحت تاثیر قرار گیرد.

مدیرکل معماری و شهرسازی شهرداری تهران در پایان بیان کرد: قشر زحمت‌کش کارگران ساختمانی بخشی از اقشاری از جامعه هستند که از ابتدای شیوع بیماری کرونا آسیب‌های زیادی را متحمل شدند و با توجه به اینکه در سال گذشته تعداد پروانه‌های صادر شده کاهش زیادی داشته و بازار ناشی از ساخت و ساز نه تنها آسیب دید بلکه تمایل به ساخت و ساز کاهش پیدا کرد به تبع آن زمینه کار برای حضور کارگران ساختمانی کاهش داشته است. به همین دلیل از تمامی این افراد خواهشمندم در محل کار خود به پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند همانطور که به کارفرمایان آن‌ها نیز گفته شده است که مکانی را برای فعالیت آن‍ها در نظر بگیرند که درصد ابتلای این افراد به بیماری کرونا بسیار کم باشد.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز