رییس شورای اسلامی شهر تهران:

امیدواریم تامین بودجه قطار ملی مترو همانند تامین ۱۵۰۰ اتوبوس دچار نشود/ وعده‌های بدون پشتوانه و دستورات فاقد اجرا از مشکلات جدی دستگاه‌ها است

۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۱۰:۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۱۶۴۳۲۷
امیدواریم تامین بودجه قطار ملی مترو همانند تامین ۱۵۰۰ اتوبوس دچار نشود/ وعده‌های بدون پشتوانه و دستورات فاقد اجرا از مشکلات جدی دستگاه‌ها است
محسن هاشمی ضمن بیان اینکه در ماه رمضان امسال که بدلیل وضعیت قرمز کرونایی، سفره های افطار جمع های خانوادگی، دوستانه وکاری برچیده شده است، وظیفه داریم که بیش از گذشته به فکر سفره های خالی مردم باشیم گفت: متاسفانه گفتار درمانی و دادن وعده های بدون پشتوانه ودستورات فاقد آثار اجرایی، یکی از مشکلات جدی دستگاه‌ها است.

به گزارش برنا؛ محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای دویست و هشتاد و ششمین جلسه شورا با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، فرصتی برای بازگشت به اخلاق و انسانیت، روزه داری در اسلام اگرچه فردی ترین عبادت ممکن است، اما آثار اجتماعی گسترده ای دارد که مهمترین آن همدردی با نیازمندان و چشیدن طعم گرسنگی و تشنگی برای همه جامعه است.

او ادامه داد: البته روزه داری واقعی، تنها به گرسنگی وتشنگی محدود نمی شود ومهمتر از روزه دهان، رعایت اخلاق و حق الناس وپرهیز از هتک آبرو و آزار دادن دیگران است.

هاشمی اظهار کرد: شاید این ویژگی روزه داری، امسال با توجه به شرایط سخت اقتصادی که بخش بزرگی از جامعه ما را دچار مشکلات معیشتی کرده است، اهمیت بیشتری یابد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با کاهش ارزش پول ملی و تورم شدید فعلی، اکثر دهکهای جامعه در تامین مایحتاج اولیه و نیازهای حیاتی خود با مشکل مواجهند وشاهد کاهش سبد غذایی و کوچک شدن سفره مردم هستیم.

هاشمی افزود: در ماه رمضان امسال که بدلیل وضعیت قرمز کرونایی، سفره های افطار جمعهای خانوادگی، دوستانه وکاری برچیده شده است، وظیفه داریم که بیش از گذشته به فکر سفره های خالی مردم باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه گفتار درمانی و دادن وعده های بدون پشتوانه ودستورات فاقد آثار اجرایی، یکی از مشکلات جدی دستگاهها است که موجب می شود تنها در رسانه ها و فضای مجازی مشکلات حل شود اما در عمل اتفاق مثبتی رخ ندهد وبا این روش، شکم خالی گرسنگان و بحرانهای گوناگون اقتصادی واجتماعی جامعه برطرف نمی گردد.

هاشمی خاطر نشان ساخت: بطور نمونه در فروردین سال گذشته، رییس جمهور دستوری شفاهی و بعد معاون اول رییس جمهور با دستور کتبی و مصوبات قانونی  برای تامین فوری 1500 اتوبوس ظرف سه ماه برای تهران دادند که با گذشت یکسال، حتی یکدستگاه هم از آن تامین نشد، سه ماه پیش هم مصوبه ای در ستاد کرونا به تصویب رسید و دچار همین سرنوشت شد و در جلسه رونمایی از قطار ملی، رییس جمهور بازهم دستوری شفاهی برای تامین بودجه ساخت واگن دادند و جایز نیست بودجه های لازم تامین نشود .  که امیدواریم به سرنوشت دستورهای قبلی مبتلا نشود.

او در پایان گفت: از مدیریت شهری بخصوص بخش خدمات شهری انتظار داریم در این شرایط سخت، حداکثر مساعدت ممکن را در تامین زندگی کارگران و اقشار آسیب پذیرفعال در سازمان بوستانها، پاکبانان و سایر بخشهای شهرداری انجام دهد و هزینه های تبلیغاتی، تشریفاتی و غیر ضروری را حذف نماید تا بیش از این شرمنده،عزیزان زحمتکش در شهرداری نباشیم.

نظر شما