سخنگوی دانشگاه آزاد مطرح کرد:

واحدهای آموزشی مختار در نحوه برگزاری آزمون‌های عملی/ کلاس‌های رفع اشکال برگزار نمی‌شود/ دانشجویان نارسایی‌های دانشگاه آزاد را اعلام کنند

۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ۰۵:۰۱:۴۲
کد خبر: ۱۱۷۶۶۵۱
واحدهای آموزشی مختار در نحوه برگزاری آزمون‌های عملی/ کلاس‌های رفع اشکال برگزار نمی‌شود/ دانشجویان نارسایی‌های دانشگاه آزاد را اعلام کنند
احمدی حیدری گفت: آزمون‌های عملی دانشگاه آزاد در گروه های 3 تا 5 نفره برگزاری می‌شود.

به گزارش برنا؛ با توجه به اینکه در آستانه امتحانات پایان سال تحصیلی هستیم، بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا آزمون ها به شکل آنلاین و از راه دور انجام می‌شود در این زمینه روند برگزاری امتحانات واحدهای عملی در دانشگاه‌ها جای تامل دارد.

محرومیت دانشجویان از حضور در کلاس های حضوری

 احمد حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره نحوه برگزاری امتحانات آزمایشگاه‌های و عملی در روزهای پایان ترم و آزمون این دروس به خبرنگار برنا گفت: ترم جاری سومین ترمی است که آموزش‌ها به شکل مجازی برگزار می‌شود. در ترم‌های اخیر به طور عملی دانشجویان از حضور در کلاس‌ها محروم هستند. این دروس به شکل مجازی در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

او افزود: نحوه برگزاری در ترم جاری با استفاده از تجربه ترم‌های گذشته برگزار می‌شود. در این شرایط کلاس‌های تئوری به نحو احسنت در کل کشور برگزار شده است.

آزمون‌های عملی دانشگاه آزاد در گروه های 3 تا 5 نفره برگزاری می‌شود

سخنگوی دانشگاه آزاد درباره دستورالعمل‌ها برای برگزاری آزمون‌های عملی و آزمایشگاهی نیز تاکید کرد: این آزمون‌ها در قالب گروه‌های سه تا 5 نفره مطابق با دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

واحدهای آموزشی مختار در نحوه برگزاری آزمون‌های واحدهای عملی

حیدری ادامه داد: برگزاری آزمون‌های عملی و آزمایشگاه‌ها در شهرهای قرمز و نارنجی در اختیار واحدهای آموزشی و گروه‌های آموزشی قرار گرفته و آنها می‌توانند زمان برگزاری آزمون را به تاخیر انداخته یا هر گونه تصمیم و صلاح دید را در برگزاری آزمون‌ها در دستور کار قرار دهند. برای مثال واحدهای آموزشی می‌توانند حتی بعد از اتمام ترم هم در ایام تابستان آزمون عملی را برگزار کنند.

دانشجویان نارسایی‌های دانشگاه آزاد را اعلام کنند

سخنگوی دانشگاه آزاد در واکنش به برخی ادعاها درباره اینکه دروس عملی در ایام کرونا در برخی از واحدهای درسی آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: دانشجویان در صورت اعتراض به نحوه تدریس و کیفیت آموزش واحدهای عملی باید به سیستم نظارت و ارزیابی دانشگاه و گروه‌های آموزشی و ... اطلاع دهند. دانشگاه آزاد نظارت دقیق بر روی نحوه آموزش دانشجویان دارد تا دانشجویان به نحو احسنت مورد آموزش قرار بگیرند از دانشجویان خواستار اطلاع رسانی هر گونه نارسایی به دانشگاه آزاد هستیم.

کلاس‌های رفع اشکال برگزار نمی‌شود

او درباره نحوه برگزاری کلاس‌های  رفع اشکال در  واحدهای عملی و نظری تاکید کرد: در پیک چهارم کرونا به سر می‌بریم در این وضعیت نمی‌توان کلاس‌ها را به شکل عملی برگزار کرد. در طول ترم کلاس‌های تئوری برگزار و ضبط شده است، دانشجویان در صورت اشکال می‌توانند از آنها استفاده کنند.

 حیدری افزود: در صورت بهبود شرایط کرونا در کشور کلاس‌های رفع اشکال هم برگزار می‌شود. البته هرگونه تغییر در روند موجود به وضعیت کرونایی مناطق بستگی دارد.

//انتهای پیام:۳

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز