رییس پلیس راهور ناجا:

نبود کلاه ایمنی عامل مرگ ۶۰ درصد‌ موتورسوارن است/ کاهش تصادفات در یکسال اخیر/ ۳۰ سازمان در کاهش تصادفات و پیشگیری نقش دارند

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۰۸:۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۱۸۳۰۱۲
نبود کلاه ایمنی عامل مرگ ۶۰ درصد‌ موتورسوارن است/ کاهش تصادفات در یکسال اخیر/  ۳۰ سازمان در کاهش تصادفات و پیشگیری نقش دارند
هادیانفر با اینکه حرکت خلاف جهت موتور سیکلت سرعت و سبقت غیرمجاز و ... خط قرمز ما است گفت: نماد توسعه یافتگی در جوامع امروز رفتار ترافیکی است. برای مثال اگر کسی از چراغ قرمز عبور کند نشان دهنده پسرفت این سیستم است. نبود کلاه ایمنی عامل مرگ ۶۰ درصد‌ موتورسوارن است.

به گزارش برنا؛ پنجمین رزمایش ارتقا توان عملیاتی پلیس راهور با حضور سردار رضایی، جانشین فرمانده ناجا و سردار کمال هادیانفر، رییس پلیس راهور ناجا در شهرک آزمایش صبح امروز ۳ خرداد برگزار شد.

رئیس پلیس راهور ناجا در ستاد پلیس راهور در ابتدای نشست گفت: امیدوارریم هر چه زودتر کشور از بیماری کرونا نجات یابد. از تلاش همکاران در طرح های نوروزی،فصلی و دیگر طرح ها به ویژه محدودیت های شبانه برای کرونا تشکر می کنم. امروز سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر است. این نبرد بزرگ ۱۹ هزار اسیر ایرانی را از دشمن باز پس گرفت.

او افزود: پلیس راهور چند مسئولیت دارد یکی از این مئولیت های مهم مدیریت ترافیک برای ۸۴میلیون نفر در قالب راننده، سرنشین یا عابر را است و باید بتوان با فناوری جدید آن را کنترل کرد امروز ۳۶ هزار وسیله نقلیه وجود دارد . باید بتوان تردد ها را بدون ایجاد گره مدیریت کرد.

رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد:در کنار حضور فیزیکی راهور باید از فن آوری بهره برد و یکی از مطالبات مقام معظم رهبری کاهش تصادفات است. زیرا در تصادفات چندین سرنشین داخل خودرو حضور دارند که در صورت بروز حادثه همگی دچار خسارت می شوند.

هادیانفر بیان کرد: ۲۸هزار نفر در سال۸۵ فوت و ۳۶۵هزار نفر معلول شدند. در سال ۹۶-۹۷ شاهد افزایش تصادفات بودیم اما در سال ۹۸ این روند کاهشی شد در تصادفات و پیشگیری ۳۰ سازمان نقش دارند و فقط پلیس موظف به کنترل نیست اما مردم از ما انتظار دارند در حالی که ما ۱۹ درصد نقش داریم.

هادیانفر گفت: کرونا نسبت تردد در سال ۹۹ به ۹۸ را ۳۰ درصد کاهش داد. البته این کاهش سینوسی است. در ۹۶ درصد شهرهای کشور در شب عید ترددها آزاد بود. بنده از تلاش همکاران و مردم در رعایت قوانین و مقررات تشکر می کنم.

به گفته او در سالجاری امیدواریم شاهد کاهش چشمگیر شمار فوتی‌ها و مجروحان در تصادفات باشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا در ستاد پلیس راهور گفت: در سال ۹۸-۹۹ و سالجاری رزمایش ارتقا توان عملیاتی پلیس راهور برگزار شد و امروز در این رزمایش ۲۰۰دستگاه خودرو به حوزه ناوگان راهور افزود شد این در حالیست که در سال‌های اخیر عمر خودروها به ۱۰ سال رسیده است. بر اساس بررسی‌های سازمان بهداشت جهانی با توجه به متغیرهای تاثیر گذار میزان تصادفات در کشور از استاندارد جهانی پایین‌تر آمده است.

هادیانفر ادامه داد: در حوزه خدمات ۵۲ درصد خدمات را نیروی انتظامی ارائه می دهد و پلیس راهور در حوزه ترافیک صدور گواهی نامه ترخیصات و ... فعالیت می‌کند.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم آماده‌ایم با همکاری نیروی انتظامی برای مشارکت بالای اقدامات لازم را انجام دهیم. امیدوار همکاران با انگیزه و روحیه عالی به خدمت رسانی ادامه دهند.

او افزود: در مدیریت ترافیک و برخورد با تخلفات امیدواریم حب، بغض، کینه و ناراحتی وجود نداشته باشد و بیشتر اعمال جریمه هوشمندانه مورد توجه باشد . مردم گرفتار کرونا و مسائل اقتصادی هستند که باید این موضوع در جریمه ها مورد توجه واقع شود. بارها تاکید کردم اگر فردی در مجاورت مراکز درمانی تخلف کند نباید اسرار به جریمه داشت.

سردار هادیانفر با بیان اینکه حرکت خلاف جهت موتور سیکلت سرعت و سبقت غیرمجاز و ... خط قرمز ما است گفت: ما با کسی در این مسائل مماشات نداریم و متخلف را جریمه می کنیم. ما خادم مردم هستیم.

رییس پلیس راهور ناجا در ستاد پلیس راهور  گفت: نماد توسعه یافتگی در جوامع امروز رفتار ترافیکی است. برای مثال اگر کسی از چراغ قرمز عبور کند نشان دهنده پسرفت این سیستم است. نبود کلاه ایمنی عامل مرگ ۶۰ درصد‌ موتورسوارن است.

او‌ اظهار کرد: سرعت غیرمجاز،سبقت غیرمجاز، عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی، عدم توجه به جلو، خستگی راننده از عوامل اصلی بروز تصادفات است. امروزه بستن کمربند در جاده ها از اهمیت بالای برخوردار است. 

سردار هادیانفر افزود: امیدواریم مردم در انتخابات گزینه اصلح را برگزینند.

نظر شما