سخنگوی جمعیت هلال احمر:

به دلیل تحریم‌ها بعد از ورود محموله‌ها به کشور اطلاع رسانی می‌کنیم/ تا زمانی که وزارت بهداشت درخواست واردات واکسن کرونا داشته باشد پای کار هستیم

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۰۴:۰۲:۵۷
کد خبر: ۱۱۸۴۹۰۹
به دلیل تحریم‌ها بعد از ورود محموله‌ها به کشور اطلاع رسانی می‌کنیم/ تا زمانی که وزارت بهداشت درخواست واردات واکسن کرونا داشته باشد پای کار هستیم
محمدحسن قوسیان مقدم گفت: واردات واکسن کرونا تا زمانی که واکسن‌های داخلی بتوانند همه مردم را پشتیبانی کنند، ادامه خواهد داشت و ما در هلال احمر نیز تا زمانی که وزارت بهداشت و درمان درخواست وارد کردن واکسن داشته باشد پای کار هستیم.

به گزارش برنا؛ سیستم بهداشت کشور منتظر ساخت واکسن ایرانی نمانده و از طریق وارد کردن واکسن‌‌های مختلف اما تاییده شده کرونا به کشور تلاش کرده تا سالمندان، کادر درمان و افراد دارای بیماری خاص را واکسینه کند. بخشی از واردات واکسن به کشور توسط جمعیت هلال احمر صورت گرفته و تاکنون چندین محموله به همت این سازمان وارد کشور شده است و همچنان این روند یعنی تا زمان تولید انبوه واکسن‌های ایرانی ادامه خواهد داشت.

محمدحسن قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به آخرین خبرها از واردات واکسن کرونا به کشور گفت: درحال حاضر خبر جدیدی درباره ورود واکسن کرونا به کشور وجود ندارد اما همچنان درحال تلاش هستیم از ظرفیت‌های بین المللی هلال احمر استفاده کنیم تا واکسن‌ کرونای بیشتری وارد کشور شود.

او با تاکید براینکه تمرکز هلال احمر بر وارد کردن واکسن‌های معتبر است، افزود: هلال احمر تاکید دارد مانند محموله‌های قبلی، واکسن‌های معتبر بین المللی را وارد کشور کرده و تحویل وزارت بهداشت و درمان دهد.

قوسیان مقدم درباره محموله‌هایی که قرار است به زودی وارد کشور شود، گفت: درحال حاضر هیچ محموله‌ای در فراز آسمان به مقصد ایران در حال پرواز نیست و اگر هم قرار باشد محموله‌ای وارد شود پس از نشستن هواپیما به زمین اطلاع رسانی می‌کنیم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر ادامه داد: علت عدم اطلاع رسانی قبل از ورود محموله به ایران، تحریم‌هاست چون تهیه واکسن کرونا کار سختی‌ست و ممکن است اگر کشورهای دشمن مطلع شوند، اذیت و کارشکنی کنند و مانع ورود واکسن به کشور شوند بنابراین تاکید ما براین است که پس از ورود محموله به ایران اطلاع رسانی کنیم.

او درخصوص همکاری هلال احمر با کشورهای دیگر برای وارد کردن واکسن کرونا به ایران بیان کرد: برای وارد کردن واکسن کرونا به کشور، درحال همکاری با کشورهای شرقی هستیم و واکسن‌های وارد شده از این کشورها هستند.

قوسیان مقدم در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی قرار است هلال احمر واکسن کرونا وارد کشور کند؟ گفت: واردات واکسن کرونا تا زمانی که واکسن‌های داخلی بتوانند همه مردم را پشتیبانی کنند، ادامه خواهد داشت و ما در هلال احمر نیز تا زمانی که وزارت بهداشت و درمان درخواست وارد کردن واکسن داشته باشد پای کار هستیم تا با استفاده از ظرفیت بین المللی خود این امر مهم را انجام دهیم و واکسن‌های قابل اعتماد و تاییده شده را وارد کشور کنیم.

//انتهای پیام:3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز