آزادی ۱۷ نفر از زندانیان نیازمند استان تهران

۱۴۰۰/۰۳/۰۶ - ۱۶:۲۶:۲۴
کد خبر: ۱۱۸۴۹۴۲
آزادی ۱۷ نفر از زندانیان نیازمند استان تهران
در روز نسیم مهر، هفده نفر از زندانیان نیازمند استان تهران از جمله مردی که ۳۱ سال به دلیل مشکلات مالی سنگین در بازداشتگاه اوین به سر می‌برد، با کمک نیکوکاران آزاد شدند تا همراه خانواده به خانه‌هایشان باز گردند.

به گزارش برنا؛ سید حشت الله حیات الغیب مدیرکل زندان‌های استان تهران در مراسم آزادی زندانیان نیازمند که همراه خانواده‌هایشان حضور داشتند، ضمن گرامیداشت روزهای سوم و پنجم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر و نیز نسیم مهر و تکریم خانواده‌های زندانیان اظهار داشت: فردی که مرتکب جرمی شده، راهی زندان می‌گردد و از امکانات مناسب رفاهی برخوردار است ولی خانواده وی که سرپرستشان حضور ندارد، دچار مشکلات متعدد اجتماعی و اقتصادی می‌شوند و به همین دلیل در برنامه‌های تحولی قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها مورد تأکید هستند. 

حیات الغیب تصریح کرد: بهترین موقعیت انفاق در مورد نیازمندانی است که موانعی مانند حبس، مشکلاتی برای خانواده‌هایشان به وجود آورده است. برخی از این افراد، خانواده‌های آبرومندی هستند و به گونه‌ای زندگی می‌کنند که به نظر می‌رسد افراد بی‌نیازی هستند و در انفاق پنهانی آبروی فرد نیازمند حفظ می‌شود. 

او تأکید کرد: بنا بر برنامه کمک‌های مومنانه که دستور مقام معظم رهبری است. سازمان زندان‌ها برنامه دیدار هفتگی مدیران با خانواده‌های زندانیان را ابلاغ نموده و بر همین اساس هر هفته ضمن سرکشی به منازل این افراد، کمک‌های معیشتی انجام می‌شود. 

حیات الغیب همچنین از پیوستن کارکنان زندان‌های استان تهران به پویش پنجره فولاد خبر داده، افزود: در این طرح معنوی بخشی از حقوق کارکنان برای کمک به خانواده‌های نیازمند زندانیان اختصاص یافته و امید است افراد جامعه نیز به پیوستن به این پویش سختی‌های تأمین معشیت برای این عزیزان آسان نمایند. 

دراین مراسم، معاون سلامت، اصلاح وتربیت زندان‌های استان تهران نیز اظهار داشت: آزادی هشت زندانی در هشتم هر ماه از برنامه‌های سازمان زندان هاست که با کمک خیرین اتفاق می‌افتد ولی با توجه به استقبال چشمگیر نیکوکار استان تهران، هر دو هفته یک بار هشت نفر زندانی نیازمند با پرداخت بدهی با جریمه و جلب رضایت شکات آزاد و به آغوش خانواده باز می‌گردند. 

او خطاب به فرزندان زندانیان حاضر در مراسم گفت: در برهه‌ای از زندگی که بر شما سخت بوده، به جای مرد خانواده بودید ولی از این زمان به بعد با آزادی پدرتان باید با همان روحیه مردانه در کنار پدر برای هموار نمودن مسیر زندگی تلاش کنید و هرمشکلی در هر زمینه اعم از تحصیل، لوازم کمک آموزشی، کمک مالی و مشاوره‌ای داشتید، علاوه بر مرکز مراقبت بعد از خروج، درب اداره کل زندان‌های استان تهران در سعادت آباد همیشه به روی شما باز است، حتی اگر هیچ مشکلی نیز نداشتید، علاقمند به دیدار شما و مشاهده موفقیت‌های علمی، تحصیلاتی و اجتماعی شما هستیم. 

اسمعیلی همچنین از زندانیان آزاد شده خواست به خاطر سختی‌های زمان حبس، همیشه قدردان همسرانشان بوده و با کار حلال و حمایت‌های مرکز مراقبت تلاش کنند تا روزگار سختی به روزگار خوب تبدیل و خانواده‌های آن روزها و سال‌ها را فراموش نمایند. 

بنا به این خبر، طی مراسم روز نسیم مهر، ۱۷ نفر از زندانیان در حضور خانواده هایشان، برگه آزادی دریافت نمودند که یکی از آنان ۳۱ سال زندانی بود ولی نیکوکارن مرکز مراقبت بعد از خروج با مساعدت دستگاه قضایی، بدهی سنگین وی را پرداخت نموده و موجبات آزادی وی را فراهم نمودند و این آزادی موجب شادی حضار را در سالن یکصد نفری مرکز آموزشی و پژوهشی منطقه ۷ به راه انداخت. 

در پایان مراسم نیز به خانواده‌های زندانیان آزاد شده، بسته‌های معیشتی و کارت هدیه و به فرزندان دانش آموز نیز تب لت اهداء گردید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز