آیا واقعا مغناطیسی شدن بدن با تزریق واکسن کرونا ارتباط دارد؟

۱۴۰۰/۰۳/۱۳ - ۱۰:۴۶:۱۶
کد خبر: ۱۱۸۸۱۸۹
آیا واقعا مغناطیسی شدن بدن با تزریق واکسن کرونا ارتباط دارد؟
دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ گفت: مواردی مانند مغناطیسی شدن بدن پس از تزریق واکسن کرونا که در روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شده، به هیچ عنوان مبنای علمی نداشته و ارتباطی به تزریق واکسن کرونا ندارد و صحبت‌های روز گذشته به هیچ وجه به معنی تایید این خاصیت به دنبال عارضه واکسن نیست.

به گزارش برنا؛ عاطفه عابدینی، دبیر کمیته علمی کشوری کووید۱۹ درباره مباحث مطرح شده در فضای مجازی در زمینه مغناطیسی شدن بدن پس از تزریق واکسن کرونا گفت: روز گذشته در این زمینه گفته شد که باید فرصت بدهید تا جواب علمی و قانع کننده ارائه شود که طبق تحقیقات صورت گرفته، شواهدی مبنی بر اینکه واکسن کرونا (هر برند واکسن) باعث ایجاد این خاصیت در انسان‌ها می‌شود، وجود ندارد. مردم عزیز به هیچ وجه نگران این شایعات نباشند و خبرها را فقط از منابع معتبر و سایت وزارت بهداشت دنبال کنند و به مطالب غیرعلمی منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکنند.

او  ادامه داد: چسبیدن فلزات به بدن در برخی افراد ممکن است رخ بدهد و در بسیاری افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند نیز مشاهده شده است. بنابراین به هیچ وجه نمی‌توان چنین چیزی را به تزریق واکسن کرونا نسبت داد.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ گفت: مواردی مانند چربی پوست یا رطوبت یا تکیه گاه بودن قسمتی از بدن در این زمینه ممکن است موثر باشد و نباید این مباحث را به موضوع مهم واکسیناسیون کرونا نسبت داد.

عابدینی گفت: جهان بیش از یک سال و چهار ماه است که با بیماری کووید ۱۹ مبارزه می‌کند و در این مسیر سخت، فرآیند واکسیناسیون در کشور ما نیز آغاز شده و ادامه پیدا کرده است. برخی افراد غیرعلمی با مقاصد نامعلوم و بهره گیری از مباحث نادرست، در همه این بازه زمانی حساس، موارد غیرعلمی را مطرح کرده‌اند که مورد تایید نبوده و مورد اخیر نیز یکی از همین موارد محسوب می‌شود که ارتباطی به واکسن کرونا ندارد.

نظر شما