آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران

۱۴۰۰/۰۳/۱۷ - ۰۹:۳۷:۴۴
کد خبر: ۱۱۸۹۱۶۷
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با وجود افزایش غلظت آلاینده «ازن» در برخی مناطق پایتخت طی امروز (۱۷ خرداد ماه)، تداوم و برقراری شرایط قابل قبول کیفیت هوا در پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش برنا؛ پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که وزش باد نسبتا شدید در صبح امروز (۱۷ خرداد ماه) باعث پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد و با وجود افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل قبول قرار خواهد گرفت.

حاکمیت ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. با این حال در برخی مناطق احتمال تولید و تجمع آلاینده «ازن» وجود خواهد داشت که تا حدودی موجب کاهش کیفیت هوا می‌شود. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

با کاهش تندی باد تا صبح فردا (۱۸ خرداد ماه) و افزایش تردد خودروها، کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. با برقراری جو نسبتا آرام و عدم وزش باد مؤثر طی روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد علاوه براین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر بر غلظت این آلاینده افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در برخی مناطق کاهش پیدا خواهد کرد.

با افزایش تندی باد در ساعات پایانی فردا (۱۸ خرداد ماه) تا حدودی از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد شد بنابراین برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۴ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۸ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

نظر شما