مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران:

جا ماندن افراد بی هویت بالای ۷۰ سال از واکسیناسیون/ برنامه ای برای واکسیناسیون مددکاران گرمخانه های شهری وجود ندارد/دو گرمخانه در پیک چهارم بیماری درگیر کرونا شدند

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۰۵:۵۴:۴۱
کد خبر: ۱۱۹۶۲۶۲
جا ماندن افراد بی هویت بالای ۷۰ سال از واکسیناسیون/ برنامه ای برای واکسیناسیون مددکاران گرمخانه های شهری وجود ندارد/دو گرمخانه در پیک چهارم بیماری درگیر کرونا شدند
سید مالک حسینی ضمن انتقاد از عدم توجه به گرمخانه ها در فرآیند واکسیناسیون گفت: افرادی هستند که بالای ٧۵ سال سن دارند و در گرمخانه ها یا سامان سراهای ما زندگی می کنند، ولی متاسفانه به دلیل نداشتن مدارک هویتی نمی توانند واکسینه شوند و از فرآیند واکسیناسیون حذف شدند.

به گزارش برنا؛ سید مالک حسینی ، مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با برنا گفت: برنامه ای برای واکسیناسیون مددکاران گرمخانه های شهری وجود ندارد.

مددکاران آسیب بعد از کادر درمان پر خطرترین شغل را دارند

او با بیان اینکه اگر ما امکان تهیه واکسن از طریق شهرداری تهران را داشتیم مطمئنا در همان روز های اول این کار را انجام می دادیم، افزود: شاید بعد از کادر درمان پرخطرترین افرادی که کار می کنند مددکاران حوزه آسیب هستند.

حسینی ادامه داد: متاسفانه در گروه بندی های واکسیناسیون برای این گروه اولویتی دیده نشده است و نشان می دهد درک درستی از کار مددکاران اجتماعی وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه خوشبختانه از زمان شیوع بیماری کرونا تا فروردین و اردیبهشت گذشته در گرمخانه ها هیچ مورد مثبتی از کرونا وجود نداشت، تصریح کرد: یکی دو مورد در گرمخانه های منطقه وجود داشت ولی در گرمخانه هایی که سازمان مدیریت می کرد، چنین چیزی وجود نداشت.

دو گرمخانه در پیک چهارم بیماری درگیر کرونا شدند

حسینی افزود: دو گرمخانه در موج چهارم کرونا درگیر کرونا شدند و ما مراقبت ها و قرنطینه های لازم را انجام دادیم .

او با بیان اینکه خوشبختانه کرونای منجر به فوت در گرمخانه ها نداشتیم و در این دو گرمخانه نیز با مراقبت های همکاران اخیرا گزارشی برای ابتلا نداشتیم، ادامه داد: ما درخواست واکسیناسیون افراد بی خانمان گروه های مشمول را داشتیم.

واکسیناسیون برای گروه های دارای اولویت بی خانمان انجام نمی شود

حسینی گفت: افرادی هستند که بالای ٧۵ سال سن دارند و در گرمخانه ها یا سامان سراهای ما زندگی می کنند، ولی متاسفانه به دلیل نداشتن مدارک هویتی نمی توانند واکسینه شوند و از فرآیند واکسیناسیون حذف شدند.

او با بیان اینکه جدای از اینکه افراد گرمخانه آسیب پذیر هستند، می توانند خودشان ناقل بیماری باشند، تصریح کرد: دائما مکاتبات و درخواست هایی را در سطوح مختلف در این باره از وزارت بهداشت داشتیم.

اولویت 400 نفر از نیروهای گرمخانه های تهران برای واکسیناسیون

مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه ما شرایط موجود را درک می کنیم چرا که تامین واکسن شاید در حال حاضر دچار چالش هایی باشد، افزود: وقتی از مددکاران، مددیاران و پزشکان فعال در گرمخانه و سامان سراها صحبت می کنیم به عددی حدود ۴٠٠ نفر می رسیم که بار افراد بی خانمان در شهر را به دوش می کشند.

او با بیان اینکه افرادی در حوزه های دیگر مثل اعتیاد در بخش های دیگر کار می کنند نیز همین مشکل را دارند، گفت: کار مددکاری با گروه های آسیب، فعالیت خطرناکی است.

حسینی گفت: تمام پیگیری های ما در حال حاضر راه به جایی نبرده است و تنها چیزی که در مقابل همکاران داریم، شرمندگی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز