وزیر آموزش و پرورش:

تحول نهادها به تحول در نظام یادگیری مرتبط است/ در ۳۰ هزار پایگاه فرصت یادگیری را تقویت کنیم

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۱:۲۹:۵۱
کد خبر: ۱۱۹۸۷۲۵
تحول نهادها به تحول در نظام یادگیری مرتبط است/ در ۳۰ هزار پایگاه فرصت یادگیری را تقویت کنیم
محسن حاجی میرزایی گفت: «هر دانش‌آموز یک مهارت» کمک موثری به تحقق اهداف تربیتی می‌کند در این راستا مصمم هستیم در ۳۰ هزار پایگاه فرصت یادگیری را تقویت کنیم.

به گزارش برنا؛ آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی برای نشاط،شادابی وامید آفرینی در بین دانش آموزان با حضور  محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز  یکشنبه ۶ تیر برگزار شد.

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در جریان این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گفت: کشورها اهدافی دارند و در جستجوی اهداف و تلاش برای تحقق آن فعالیت می‌کنند برخی احساس کامیابی و برخی احساس ناکامی دارند.

او افزود: باید توجه داشت نقطه عزیمت برای تحول در یک جامعه کجاست یکی از دلایل اینکه برخی اهداف تحقق پیدا نمی کند به تشخیص نادرست در نقطه عزیمت مربوط می شود‌.

حاجی میرزایی تصریح کرد: امروز این باور یک باور عمومی در سطح اندیشمندان جهانی آشکار است که تحولات اجتماعی مرهون تحول در نهادهاست و تحول نهادها به تحول در نظام یادگیری مرتبط است نظام یادگیری یعنی انسان، نقطه عزیمت تحولات است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همه دستاوردها در پرتو یک انسان متفاوت و توانمند معنا پیدا می‌کند.

او افزود: تمایزها در پرتو یادگیری، آشکار است. یادگیری فراگیرترین رفتار انسان‌ها در زندگی است‌. کیفیت یادگیری کیفیت زندگی را تشکیل می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همه هستی نقطه یادگیری است، تصریح کرد: پیامبران معلم هستند و کتب آسمانی در تعلیم و تربیت انسان آمده اند. دانستن به ما آزادی و قدرت انتخاب می‌دهد در میدان ابهام نمی‌توان تاخت و باسرعت حرکت کرد‌. ما باید از مسیر آگاهی پرورش پیدا کنیم.

به گفته او پرثمرترین دوره یادگیری، دوره دانش‌آموزی است زیرا ثبات و قدرت یادگیری در این دوران است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: با سازماندهی اوقات فراغت به این نیاز اساسی پاسخ می‌دهیم هر دانش‌آموز یک مهارت کمک موثری به تحقق اهداف تربیتی می‌کند. ساحت‌های تربیتی در اوقات فراغت محقق می‌شود. مصمم هستیم در ۳۰ هزار پایگاه فرصت یادگیری را تقویت کنیم.

او در ادامه افزود: شبکه شاد به عنوان محصول دوران کرونا مجالی فراهم کرده تا ده ها هزار کانال و گروه با موضوع تعاملات فکری درارتباط باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما سال تحصیلی سختی را پشت سرگذاشتیم  و یکی از کارکردهای اوقات فراغت سازگار کردن دانش‌آموزان با وضعیت جدید است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز