معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران خبرداد:

واکسیناسیون معتادان متجاهر در دستور کار است/ اولویت تزریق واکسن با ۵۰ هزار نفر از معلولان ساکن در خانه ها

۱۴۰۰/۰۴/۱۴ - ۱۱:۵۸:۱۰
کد خبر: ۱۲۰۱۴۶۱
سید احمد خادم گفت: اولویت ما این است که50 هزار فردی که دارای معلولیت جسمی- حرکتی و سالمند هستند و در خانه ها ساکن اند، واکسینه شوند.

به گزارش برنا؛ سید احمد خادم معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: معتادان متجاهر ماده 16، در پروسه ی اولویت بندی سازمان بهزیستی برای واکسیناسیون در رتبه اول قرار نگرفته است.

مکلف به معرفی افراد دارای اولویت برای تزریق واکسن هستیم

او با بیان اینکه روند واکسیناسیون به طور کلی بر عهده وزارت بهداشت است، افزود: ما فقط مکلف هستیم افراد دارای اولویت را برای واکسیناسیون معرفی کنیم.

خادم ادامه داد: منتظر هستیم وزارت بهداشت اعلام کند که این گروه اگر در اولویت تزریق قرار گرفتند، ما آمار آن ها را اعلام کنیم.

اتمام واکسیناسیون سالمندان ساکن در مراکز نگهداری

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران تصریح کرد: درحال حاضر واکسیناسیون حوزه سالمندی درمراکز نگهداری تقریبا تمام شده است.

او با اشاره به اینکه واکسیناسیون معلولان ذهنی و جسمی ساکن در مراکز نگهداری در حال انجام است، افزود: اگر این پروسه ها برای واکسیناسیون تمام شود حتما مطالبه گری خواهیم کرد که معتادان متجاهر نیز بتوانند واکسن کرونا را دریافت کنند.

تعداد معتادان متجاهر تحت حمایت متغیر است

خادم گفت: اولویت ما این است که بسیاری از افرادی که معلول جسمی- حرکتی و سالمند هستند و در خانه ها ساکن اند، واکسینه شوند. همچنین درحال حاضر تعداد این افراد 50 هزار نفر برآورد شده است که یارانه حق پرستاری دریافت می کنند.

او درباره تعداد معتادان حاضر در مراکز ماده 16 گفت: تعداد این افراد متغیر است چرا که چندماه از درمانشان که می گذرد این مراکز را ترک می کنند

انتهای پیام/3

نظر شما