سخنگوی مقابله با کرونا خبرداد:

آغاز واکسیناسیون ۶۸ ساله ها/قطعی برق آسیبی به بیمارستان ها و بیماران وارد نکرده است/ چرخش ویروس دلتا در کشور

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۰:۴۹:۱۱
کد خبر: ۱۲۰۴۴۴۸
آغاز واکسیناسیون ۶۸ ساله ها/قطعی برق آسیبی به بیمارستان ها و بیماران وارد نکرده است/ چرخش ویروس دلتا در کشور
رئیسی گفت: روز دوشنبه واکسیناسیون ۶٨ و ۶٩ ساله ها آغاز خواهد شد و افرادی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند که برای آن ها پیامک ارسال شده است.

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در حاشیه جلسه این ستاد گفت: ویروس دلتا در  بیش از ۶۵ کشور دنیا شناسایی شده است و کشور های دیگر را نیز درگیر می کند.

او با بیان اینکه این نوع از ویروس قدرت سرایت بالایی دارد و درحال حاضر در کل کشور در حال چرخش است، گفت: وضعیت فعلی در سطح دنیا نشان دهنده  آن است که بیشترین مرگ و میر در کشور برزیل، هند، اندونزی و روسیه است که عمدتا برای ویروس دلتا است.

رئیسی گفت:  روند مبتلایان در کشور ما صعودی است به طوری که   ١۴٨ شهر قرمز ، ١٨۶ شهر نارنجی و ١١٩ شهر زرد در کشور وجود دارد.

اوادامه داد: بیشترین شهر های درگیر در استان کرمان با ١۶ شهر، استان فارس با ١٣ شهر ، استان تهران با ١٣ شهر، استان مازندران با ١٣ شهر، استان هرمزگان با ١٢ شهر، استان سیستان و بلوچستان با  ١٠ شهر، استان یزد با ٨ شهر و استان بوشهر با ٨ است.

رئیسی تصریح کرد: حدود ۶۶ درصد رعایت پروتکل ها انجام می شود و  پروتکل ها اگر زیر ٨۵ درصد باشد کارساز نیست همچنین مردم نیز متوجه شده اند که عادی انگاری و عدم حساسیت ایجاد شده است که می تواند آسیب زا باشد

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در ستاد ملی مقابله به آن تاکید شد مسئله تجمعات است، افزود: خواهش می کنم مردم از حضور مراکزی که تجمعات دارند پرهیز کرد همچنین در این حین قرار است اصناف وزارت بهداشت و کشور و نیروی انتظامی همکاری داشته باشند.

رئیسی گفت: رستوران های سربسته یکی از مکان های شناخته شده برای سرایت بیماری است همچنین سالن ها سینما و تالار های پذیرایی، شهربازی ها، سالن های بدنسازی می تواند باعث انتقال بیماری شود و مصوبه شد که در این مراکز دقت بیشتری صورت گیرد و کنترل ها تشدید شود.

او با اشاره به اینکه مرز های شرقی کشور باید مورد کنترل قرار گیرد چرا که یکی از مشکلات اصلی مرز ها و گذرگاه های غیر رسمی است، عنوان کرد: همچنین باتوجه به تحولات افغانستان مهاجرت بیشتری صورت می گیرد، طی دو هفته گذشته ٢۶ کشتی و شناور که به ایران آمدند ۶۵ فرد کرونا مثبت داشت و این افراد ایزوله شدند.

رئیسی با بیان اینکه قطعی برق خوشایند نیست ولی از کار افتادن سی سی یو بیمارستان و دستگاه ها شایعه است، گفت: برق های ژنراتور در بیمارستان ها وجود دارد و برق  اضطرار و پشتیبان داریم و به هیچ وجه قطعی برق موجب خفگی بیماران نمی شود.

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد: به همه مردم قول می دهیم که از زمان بارگیری یک واکسن تا استفاده آن در دورترین نقطه روستایی زنجیره ی سرد آن حفظ شود و قطعی برق موجب آسیب به واکسن ها نمی شود.

او ادامه داد: روند واکسیناسیوناز این هفته بهتر می شود چرا که میزان قابل توجهی واکسن به دست ما رسیده است و این هفته نیز بیشتر می شود همچنین سرعت واکسیناسیون بالاتر خواهد رفت.

رئیسی با بیان اینکه از روز دوشنبه واکسیناسیون ۶٨ و ۶٩ ساله ها آغاز خواهد شد و افرادی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند  که برای آن ها پیامک ارسال شده است،  بیان کرد: ظرفیت تزریق و مراکز واکسیناسیون افزایش پیدا کرده است و روند واکسیناسیون را دو سال دو سال پایین خواهیم آمد و روند ادامه پیدا می کند.

رئیسی در پایان گفت: کندی واکسیناسیون با ورود واکسن های خارجی بهتر می شود و در استان ها هیچ مشکلی در واکسیناسیون نداریم همچنین در تهران بیش از  ٨٠ مرکز تجمعی برای واکسیناسیون وجود دارد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز