یک استاد دانشگاه؛

ما نیازمند تصویب «طرح صیانت» از ایرانیم/ تصویب «طرح صیانت» گسست اجتماعی را تشدید می‌کند/ طرح صیانت» در مقابل حقوق اساسی، حقوق شهروندی و حقوق ملت قرار دارد

۱۴۰۰/۰۵/۰۹ - ۱۴:۴۵:۵۴
کد خبر: ۱۲۱۳۸۹۲
ما نیازمند تصویب «طرح صیانت» از ایرانیم/  تصویب «طرح صیانت» گسست اجتماعی را تشدید می‌کند/ طرح صیانت» در مقابل حقوق اساسی، حقوق شهروندی و حقوق ملت قرار دارد
محمد حسین شیخ محمدی ضمن انتقاد از طرح «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» مجلس شورای اسلامی گفت: مردم فریاد می‌زنند ما خسته از بحران آب، بحران بیکاری، بحران معیشت، بحران سلامت هستیم، مجلس شورای اسلامی طرح محدودیت اینترنت را بررسی می‌کند. این طرح با متن و روح قانون اساسی همخوانی ندارد و طرح صیانت در مقابل حقوق اساسی، حقوق شهروندی و حقوق ملت قرار دارد.

محمد حسین شیخ محمدی، معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا درباره طرح «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی طرح موسوم به صیانت در این روزها یعنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تشخیص اولویت‌های اصلی کشور و بحران‌هایی که زندگی مردم و آینده ایران را تهدید می‌کند ناتوان‌اند.

او افزود: مردم فریاد می‌زنند ما خسته از بحران آب، بحران بیکاری، بحران معیشت، بحران سلامت هستیم، مجلس شورای اسلامی طرح محدودیت اینترنت را بررسی می‌کند. این طرح با متن و روح قانون اساسی همخوانی ندارد. طرح صیانت در مقابل حقوق اساسی، حقوق شهروندی و حقوق ملت قرار دارد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: نمایندگان مجلس یازدهم در زمان تبلیغات انتخاباتی وعده تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان را می‌دهند ولی پس از پیروزی در انتخابات، طرحی را که معیشت و روابط اجتماعی و انسانی ۸۰ میلیون ایرانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد پشت درب‌های بسته بررسی می‌کنند. شاید تعریف از شفافیت در نگاه نمایندگان با مردم ایران متفاوت است.

شیخ محمدی افزود: بیشتر از 400 روز از تشکیل مجلس یازدهم می‌گذرد. مجلسی که با شعار بهبود اقتصاد و معیشت تشکیل شد. مجلسی که قرار بود دولت را وادار به کار کند. امروز به جای آنکه گام‌های کارآمدی برای بهبود اقتصاد و معیشت مردم بردارد در پی نابودی چندین میلیون کسب‌وکار اینترنتی و آنلاین و تضعیف وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان در ادامه خاطرنشان کرد: امروز در شبکه‌های اجتماعی یک اقتصاد مردمی جاری است. اقتصاد و معیشت تعداد قابل‌توجهی از خانوارهای ایرانی به وجود شبکه‌های اجتماعی وابسته است. شبکه‌های مجازی به یکی از بسترهای اصلی فعالیت کسب‌وکارها تبدیل ‌شده‌اند و چند میلیون ایرانی از طریق اینستاگرام و تلگرام کسب درآمد حداقلی و گاهی حداکثری دارند. آمارها نشان می‌دهد حدود یک‌میلیون صفحه فارسی از طریق اینستاگرام کسب درآمد دارند. در این شرایط چرا باید دغدغه مجلس شورای اسلامی محدودسازی فضای مجازی باشد؟

این فعال سیاسی ادامه داد: امروز شبکه‌های اجتماعی کاربردهای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دارند و مردم آن را فرصتی برای آموزش و فضایی برای تجارت و کسب درآمد می‌دانند. در دوران بحران کرونا، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به رشد و ارتقای سطح علمی دانش آموزان و دانشجویان کمک کردند. در دوران رکود اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه و ناکارآمدی مدیران، به کارآفرینی و اشتغال مردم کمک کردند. طرح مجلس شورای اسلامی، زیان جبران‌ناپذیری به اقتصاد، معیشت، آموزش و روابط اجتماعی مردم وارد خواهد کرد.

این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: نمایندگان باید بپذیرند که شبکه‌های اجتماعی تهدید نیستند. شبکه‌های اجتماعی را به عنوان فرصتی نگاه کنند که نیاز به مدیریت کارآمد دارد. امروز فضای مجازی امکان شفافیت و مبارزه با فساد را فراهم کرده است. آزادی اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی محقق شده است. گسترش فضای مجازی و گردش آزاد اطلاعات به کاهش فساد کمک خواهد کرد.

او افزود: مجلس شورای اسلامی به جای آنکه در پی حذف و ایجاد محدودیت در فضای مجازی باشد، نگاه واقع‌بینانه‌ای به کارکردها، مزیت‌ها و تهدیدهای آن داشته باشد. به جای برخورد سلبی با فضای مجازی، به بررسی و ریشه‌یابی تهدیدها و اصلاح‌ها آن‌ها باید پرداخت.

شیخ ‌محمدی در پایان گفت: ما امروز نیازمند طرح صیانت از ایرانیم. حال مردم ایران، حال اقلیم ایران خوب نیست. من امیدوارم ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب با این طرح مخالفت علنی کند زیرا اجرای این طرح در دولت سیزدهم هیچ‌گونه همخوانی با شعارهای ایشان در تبلیغات انتخاباتی ندارد، همچنین تبعات خطرناکی برای آینده ایران خواهد داشت. تصویب و اجرای چنین طرح‌های ضدمردمی ای، گسست اجتماعی را تشدید می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز