سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

بیشترین زحمات در خط مقدم با کرونا مربوط به عوامل اورژانس است/ لزوم حمایت از اورژانس در لایحه بودجه

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۱۴:۴۴:۱۱
کد خبر: ۱۲۱۴۹۱۴
بیشترین زحمات در خط مقدم با کرونا مربوط به عوامل اورژانس است/ لزوم حمایت از اورژانس در لایحه بودجه
محمود عباس‌زاده مشکینی گفت: با وجود افزایش چنددرصدی مأموریت‌های عوامل اورژانس در ایام کرونا، امکانات زیرساختی آنها خیلی با گذشته فرقی نکرده است. حتی تعداد نیروی انسانی آنها هم افزایشی نداشته است اما باید برای حمایت از اورژانس در لایحه بودجه عنایت ویژه‌ای به این موضوعات داشته و نسبت به اصلاح ساختار اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش برنا؛ محمود عباس‌زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت:‌ کرونا یک پدیده غیر مترقبه بود که توانسته در طول یکسال و نیم اخیر نظام سلامت کشور را با مخاطرات مختلفی روبه‌رو کند ضمن اینکه فراگیری آن در کشور نظام درمان در بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار را تحت‌الشعاع قرار گرفته و به چالش کشاند.

او با بیان اینکه خیلی از کشورها در حین عبور از ویروس کرونا دچار بحران شدند، افزود: این در حالی است که جمهوری اسلامی تحت تحریم‌های ظالمانه آمریکا بوده و با توجه به شرایطی که دارد، مقابله با بیماری کووید 19 را توانسته با موفقیت مدیریت و مهار کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: نظام سلامت و نهادهایی که با سلامت مردم و درمان و اقلام درمانی و دارو و واکسن سروکار دارند می‌توانستند بهتر از شرایط فعلی عمل کنند.

عباس‌زاده مشکینی تصریح کرد:‌ بیشترین زحمات در طول یک و نیم سال اخیر در خط مقدم با کرونا مربوط به عوامل اورژانس است چرا که آنها بلافاصله بر بالین بیماران بدحال کرونایی حاضر شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آنها را به بیمارستان‌ها منتقل می‌کردند و در مرحله دوم کادر درمان مستقر در بیمارستان‌ها اقدامات درمانی را انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه براساس برخی آمارها شنیده‌ام که مأموریت اورژانس در یک و نیم سال اخیر بر اثر شیوع ویروس کرونا بین 400 تا 500 درصد افزایش یافته است که موضوع نشان از حجم بالای فعالیت آنها و اهمیت کار و مسئولیت‌شان است. این در حالی است که عوامل اورژانس حتی در طول هشت سال دفاع مقدس با این حجم و گستره جغرافیایی از مقابله با بیماری‌ها، ویروس‌ها و عملیات‌های اورژانس مواجه نشده بودند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عنوان کرد:  عوامل اورژانس به دلیل کمبود زیرساخت‌های لازم در طول یک و نیم سال اخیر در مسیر مقابله با کرونا با جانفشانی خلاء‌های مختلف را جبران کردند و حق آن است که از عوامل میدان تشکر کنیم و وزارت بهداشت هم بایستی قدردان زحمات عوامل خدوم اورژانس باشد.

عباس‌زاده مشکینی گفت: با آنکه مأموریت‌های عوامل اورژانس در ایام کرونایی چنددرصد افزایش یافته اما امکانات زیرساختی آنها خیلی با گذشته فرقی نکرده است. حتی تعداد نیروی انسانی آنها هم افزایشی نداشته است ولی بایستی برای حمایت از اورژانس در لایحه بودجه عنایت ویژه‌ای به این موضوعات داشته و نسبت به اصلاح ساختار اقدامات لازم را صورت داد و بکوشیم تا درآمد عوامل اورژانس را افزایش دهیم.

او تأکید کرد: باید برای تأمین مالی دستگاه‌های مختلف واقع‌بینانه‌تر فکر کرده و درآمد آنها را افزایش دهیم تا دستگاه‌های بهداشتی و درمانی و اورژانس با خلاقیت‌های مختلف سعی کنند درآمدزایی کرده و کمی آنها را از وابستگی به بودجه عمومی جدا کنیم؛ من این خلاقیت را در اورژانس کل کشور می‌بینم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز