معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده:

مسائل زنان باید به صورت مستقل دیده و پیگیری شود

۱۴۰۰/۰۸/۰۶ - ۱۰:۳۵:۳۳
کد خبر: ۱۲۵۳۰۸۱
مسائل زنان باید به صورت مستقل دیده و پیگیری شود
خزعلی با تاکید بر اینکه مسائل زنان به صورت مستقل دیده و مشکلات آنان مرتفع شود، گفت: معاونت، تدوین و عملیاتی کردن برنامه‌هایی در دو حوزه توانمندسازی و کارآفرینی بخصوص برای زنان سرپرست خانوار را در اولویت قرار داده است.

به گزارش برنا؛ انسیه خزعلی،  معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در اولین نشست هم اندیشی دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده در دولت سیزدهم که با هدف بررسی اولویت ها و مشکلات مربوط به زن و خانواده با حضور اندیشمندان و صاحبنظران این حوزه، به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، ضمن تاکید بر همکاری با ستاد ملی زن و خانواده و برگزاری منظم این جلسات، خاطرنشان کرد: درحال برنامه ریزی‌هایی برای بهبود و ارتقاء جایگاه معاونت زنان و خانواده هستیم. همچنین در تلاش هستیم تا بتوانیم  زن و خانواده تراز انقلاب اسلامی را در سطح ملی و بین المللی معرفی کنیم.

او ادامه داد: یکی از تاکیدات رئیس جمهوری در این مدت، توجه به مسائل زن و خانواده، تدوین قوانین و لوایحی بود که بتواند این جایگاه را ارتقاء و آسیب های این حوزه را کم و تا حد امکان از آن جلوگیری کند. همچنین ایشان بر مساله‌ تلاش برای ازدواج جوانان، پیشگیری از طلاق و کنترل آسیب های ناشی از آن، تاکید نموده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری اظهار داشت: این معاونت تدوین و عملیاتی کردن برنامه هایی در دو حوزه توانمندسازی و کارآفرینی بخصوص برای زنان سرپرست خانوار را در اولویت قرار داده است. علاوه بر این برنامه‌هایی نیز برای اقشار محروم و کسانی که تمایل دارند به شیوه عزت مندانه ای زندگی خود را اداره کنند، تدارک دیده خواهد شد.

او افزود: اما برنامه دوم و مهمی که معاونت زنان و خانواده در دستور کار قرار می‌دهد، جلوگیری از آسیب های اجتماعی از جمله؛ طلاق، اعتیاد و بسیاری از مواردی که ریشه در مسائل اقتصادی دارند؛ است.

خزعلی با ابراز امیدواری از اینکه با برگزاری این نشست ها در مرحله اول در تدوین قوانین حوزه زن و خانواده که از ارکان مهم و زیربنایی است، قدم مثبث برداشته شود، تصریح کرد: همچنین امیدواریم با همکاری و همفکری، ارائه ایده و نظرات صاحبنظران و فعالان این حوزه، بتوانیم راهکار موثری را دریابیم.

او اذعان کرد: در این جلسه به بحث زنان ورود خواهیم کرد، زیرا مسائل زنان به صورت مستقل نیز باید دیده و مشکلات آنان مرتفع شود و در قدم بعد به بحث خانواده که محور اصلی و تاثیر گذار آن زن است، نیز به طور جدی ورود خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه بحث آسیب های اجتماعی نیز بسیار مهم است، تصریح کرد: پس تلاش می‌کنیم هر چند هفته یکبار جلساتی با صاحبنظران و اندیشمندان دارای دیدگاه ها، گروه ها و جناح های مختلف داشته باشیم تا پیشنهادات خود را در ارائه راهکار مناسب در حل آسیب ها ارائه نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز