عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با برنا:

نگران موازی کاری دستگاه‌ها در اجرای طرح جوانی جمعیت نباشید/ قانون تسهیل ازدواج منافاتی با طرح جوانی جمعیت ندارد

۱۴۰۰/۰۸/۱۳ - ۰۵:۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۲۵۶۱۲۲
نگران موازی کاری دستگاه‌ها در اجرای طرح جوانی جمعیت نباشید/ قانون تسهیل ازدواج منافاتی با طرح جوانی جمعیت ندارد
حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: مجلس قانون تسهیل امر ازدواج را تصویب کرده است که حتما اجرا شود و منافاتی با طرح جوانی جمعیت ندارد و این دو قانون در کنار هم می تواند اجرا شود.

به گزارش برنا؛  طرح جامع «جمعیت و تعالی خانواده» از سال ۹۲ در کمیسیون‌های مختلف مجلس مطرح شد اما به سرانجام نرسید. مجلس یازدهم، سال گذشته کمیسیون مشترکی برگرفته از کمیسیون‌های فرهنگی، بهداشت، اجتماعی، برنامه و بودجه، اقتصادی، کشاورزی، عمران و امنیت ملی و سیاست خارجی تشکیل داد تا این طرح را با عنوان جدید طرح «جوانی جمعیت و تعالی خانواده» به سرانجام برساند. در اواخر سال 99 نیز  طرح «جمعیت و تعالی خانواده» است با اکثریت آرا برای اجرای آزمایشی به مدت هفت سال تصویب کردند. در چنین راستایی دستگاه ها و نهاد های مختلفی مورد نظر هستند تا این طرح در بهترین حالت خود اجرا شود اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا این طرح در زمان اجرا شدن موازی کاری هایی را برای دستگاه های مختلف در پی دارد یا خیر؟

قانون تسهیل ازدواج منافاتی با طرح جوانی جمعیت ندارد

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا درباره مدیریت یکپارچه ی طرح جوانی جمعیت و جلوگیری از موازی کاری بین دستگاهی در حوزه گفت: زمانی آیین نامه اجرایی طرح جوانی جمعیت توسط دولت تهیه شود طبیعتا بین دستگاه ها مسئول هماهنگی در چارچوب آیین نامه ای که به تصویب هیئت وزیران می رسد، به وجود می آید و از این بابت جای نگرانی نیست.

او با بیان اینکه قانون طرح جوانی جمعیت به مدت 7 سال به صورت آزمایشی اجرا می شود، افزود: هر زمان نیاز به اصلاح در طول اجرای طرح جوانی جمعیت احساس شود توسط مجلس ، ذی نفعان و ذی ربطان قابل ارزیابی است.

حاجی دلیگانی درباره توجه به زوج های نابارور و عدم وجود مشکلات برای فرزندان متولد شده از لقاح مصنوعی تصریح کرد: از لحاظ حقوقی پیش بینی های لازم برای دریافت ارث و میراث فرزندانی که از طریق لقاح مصنوعی متولد می شوند، در موارد مجاز انجام شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: روش های مجاز باروری هیچ گونه بار حقوقی ای ندارد و در همه ی موارد قانون بر اساس چارچوب کشور از آن ها حمایت می کند.

او ادامه داد: طرح جوانی جمعیت به نوعی با ضمانت بیشتر قانون تسهیل امر ازدواج را دنبال می کند اما قانون تسهیل ازدواج سالیان سال اجرا نشده است چرا که دولت ها التزام لازم را نداشته اند و ضمانت اجرایی لازم نیز برای آن پیش بینی نشده بود.

حاجی دلیگانی گفت: مجلس قانون تسهیل امر ازدواج را تصویب کرده است که حتما اجرا شود و منافاتی با طرح جوانی جمعیت ندارد و این دو قانون در کنار هم می تواند اجرا شود.

انتهای پیام/۴

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز