در گفت‌وگو با برنا مطرح شد؛

درمان ناباروری با طب سنتی؛ روشی که می‌توان به آن اعتماد کرد

۱۴۰۰/۰۹/۱۹ - ۰۵:۰۷:۵۹
کد خبر: ۱۲۷۰۹۵۰
درمان ناباروری با طب سنتی؛ روشی که می‌توان به آن اعتماد کرد
مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: آزمایش هایی برای درمان ناباروری در مراکز ناباروری معتبر کشور انجام شده و نتایج مطالعه روی زوج های ناباروری به صورت مقالاتی در مجلات معتبر به چاپ رسیده است.

به گزارش برنا؛ متاسفانه چندسالی است که واژه نازایی یا ناباروری را به‌وفور در اذهان عمومی و یا از رسانه‌ها می‌شنویم. اتفاقی که اگر چندین سال پیش مورد توجه نبود ، اما حالا با توجه به تصویب قانون جوانی جمعیت و امر افزایش جمعیت؛ این امر خیلی بیشتر مورد توجه قرار گرفته و لازم است برای اجرای طرح‌های درمان‌های ناباروری اقدامات مناسبی انجام شود. در این بین حتی در بندی از این قانون ذکر شده است که درمان ناباروری از شیوه طب سنتی می‌تواند یکی از روش‌های مناسب برای حل این مشکل زوج‌های نابارور باشد.

نفیسه حسینی یکتا، مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: استفاده از ظرفیت طب سنتی برای درمان ناباروری در کنار درمان‌های طب رایج موضوعی است که در بسیاری از مراکز طب تلفیقی در دنیا استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه "طب سنتی ما هم برای درمان ناباروری قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد"، افزود: برخی از این درمان‌ها مورد آزمایش قرار گرفته و بیانگر این بوده است که می‌تواند برای درمان ناباروری و باروری کم عارضه یا بی عارضه کمک کننده باشد.

حسینی یکتا ادامه داد: برخی از آزمایش‌ها در مراکز ناباروری معتبر کشور انجام شده است، و نتایج مطالعه روی زوج های ناباروری به صورت مقالاتی در مجلات معتبر به چاپ رسیده است.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: با برخی تداخلات نه چندان پیچیده؛ بحث‌های مرتبط به اصلاح سبک زندگی؛ استفاده از رژیم های غذایی، درنظر گرفتن خواص گیاهان دارویی می توان به زوج های نابارور  کمک کرد، تصریح کرد: بدون شک تلفیق خدمات طب ایرانی به صورت منطقی و عالمانه در کنار طب رایج می‌تواند به صورت هم‌افزایی به زوج‌های نابارور کمک کند که همانطور که در طرح.ها ثابت شده بتوانیم به صورت کشوری از این ظرفیت استفاده کنیم که موضوع بحران جمعیت از این ظرفیت نیز حل شود.

وی با بیان اینکه در برخی سلامتکده‌های طب ایرانی زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، مشاوره‌های درمان ناباروری توسط توسط اساتید متخصص طب سنتی که در تعامل با متخصصان زنان است، انجام می‌شود، تصریح کرد: این ظرفیت به شکلی است که اگر چنین آموزه‌هایی را در کنار و همراستا با خدمات حوزه ناباروری انجام دهیم، بدون شک اثرگذاری آن بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما