سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خبرداد

عدم اعمال محدودیت‌های کرونایی بین شهری در نوروز/ بهانه گیری برای عدم بازگشایی دانشگاه‌ها ممنوع!

۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۰۵:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۲۸۶۵
عدم اعمال محدودیت‌های کرونایی بین شهری در نوروز/ بهانه گیری برای عدم بازگشایی دانشگاه‌ها ممنوع!
شیراوژن گفت: محدودیت بین شهری در ایام نوروز وجود ندارد و سفر کردن تنها با شرط واکسیناسیون امکان پذیر است.

عباس شیراوژن سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا گفت: همه دانشگاه ها و آموزش های عالی در همه مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که به دلیل کرونا بسته شده بودند، باز شدند و باید آموزش های خود را به صورت حضوری برگزار کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه های ملزم به اجرای مصوبه ستاد مقابله با کرونا هستند و باید ادامه آموزش های دانشجویان را به صورت حضوری ادامه دهد، افزود: پذیرفته نیست که دانشگاهی اعلام کند به دلیل کرونا نمی تواند آموزش حضوری داشته باشد.

شیراوژن بیان کرد: دانشجویان نیز ملزم به حضور در کلاس های حضوری هستند و غیبت آن ها غیر موجه محاسبه خواهد شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا ادامه داد: فعلا بازگشایی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ربطی به رنگ بندی شهرها ندارد و حتی در شهر های قرمز و نارنجی هم باید دانشگاه ها برای حضور همه دانشجویان باز شوند.

شیراوژن درباره محدودیت های تردد های بین شهری در ایام نوروز 1401 گفت: کنترل واکسیناسیون مهم ترین شرطی است که باید در سفرهای نوروزی محقق شود همچنین مسافران در زمان سفر نباید در دوره قرنطینه بیماری  و مبتلا باشد.

وی با اشاره به نظارت واکسیناسیون مسافران در ایام نوروز افزود: دستگاه های متولی در این امر می تواند نیروی انتظامی، معاونت بهداشت وزارت بهداشت باشد اما اجرای این طرح بیشتر بر عهده ی وزارت کشور است و این دستگاه مجموعه اصلی و متولی امر واکسیناسیون نظارت است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: وزارت کشور نیز متولی پیگیری مصوبه واکسیناسیون مسافران در ایام نوروز ستاد مقابله با کرونا خواهد بود.

شیراوژن گفت: محدودیت بین شهری در ایام نوروز وجود ندارد و سفر کردن تنها با شرط واکسیناسیون امکان دارد.

وی تصریح کرد: افرادی که در تعطیلات نوروزی به سفر می‌روند لازم نیست حتما کارت واکسیناسیون همراه خود داشته باشند چرا که ماموران کنترل و نظارت با درج کدملی در سامانه ایران من می توانند از وضعیت واکسیناسیون مسافران مطلع شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز