نماینده مجلس در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد

دلایل عدم استقبال صنعت از محصولات دانش بنیانی داخلی/ باید توان علمی و ملی در شرکت‌های دانش بنیان موجود باشد

۱۴۰۱/۰۲/۲۲ - ۰۴:۰۱:۱۲
کد خبر: ۱۳۲۷۹۲۸
دلایل عدم استقبال صنعت از محصولات دانش بنیانی داخلی/ باید توان علمی و ملی در شرکت‌های دانش بنیان موجود باشد
ملک فاضلی درباره علت ارتباط ضعیف بین صنایع و شرکت های دانش بنیان گفت: عدم استقبال از تولیدات شرکت های دانش بنیان به دو دلیل اتفاق می افتد.

ملک فاضلی عضو کمیسیون بهداشت درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره علت ارتباط ضعیف بین صنایع و شرکت های دانش بنیان، اظهار کرد:  باید بررسی شود که آیا محصولات تولیدی این شرکت ها از کیفیت لازم برخوردار است یا خیر زیرا استفاده از این محصولات در کیفیت محصولات تولیدی صنایع موجود در کشور تاثیر گذار خواهد بود و قاعدتاً باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

این نماینده مجلس گفت: اگر محصولات این شرکت های دانش بنیان از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد در آینده این شرکت‌های داخلی تاثیر گذار خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: اما اگر منطق علمی و عملی پشت سر خرید خارجی به رغم وجود تولید داخلی آن هم از نوع شرکتهای دانش بنیان وجود داشته باشد باید پای حرف آنها نیز نشست و آنها را مجبور به خرید از شرکت های دانش بنیان نکرد.

ملک فاضلی در ادامه توضیح داد: به طور کلی آنچه را که ما برای حمایت از صنعت ملی آغاز کرده‌ایم باعث شده است که در برخی از مواقع مثل صنعت خودروسازی به این کیفیت پایین رسیده‌ایم.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: ما نمیتوانیم هر ساختاری را که عنوان دانش بنیان راهی یدک می کشد حمایت کنیم مگر این که پشت سر این شرکت ها یک بنیه علمی قوی وجود داشته باشد و این شرکت ها کارآمد باشند تا به این وسیله هم پتانسیل اقتصادی و هم توان ملی مثبتی را داشته باشد.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر پتانسیل اقتصادی توان علمی و ملی در اینکه شرکت‌های دانش بنیان موجود باشد مجلس دولت و وزارتخانه های مختلف باید از شرکت های دانش بنیان و محصولات تولیدی آنها حمایت کنند و جوانان فعال در آن ها دلسرد نشوند.

ملک فاضلی تصریح کرد: اگر صاحبان این شرکتها از حمایتی برخوردار نشوند توانشان را در کشورهای دیگر هزینه خواهند کرد و باعث رشد و آبادانی کشور های دیگر خواهند شد این مسئله شاهد فرار مغزها از کشور خواهیم بود.

این نماینده مجلس یازدهم اظهار کرد: ما باید به تمام دانش پژوهان در داخل کشور بها ها دهیم مگر اینکه خلاف آن ثابت شود که این شرکت ها سه مولفه لازم شرکت دانش‌بنیان را نداشته باشند.

 ملک فاضلی در ادامه تاکید کرد: باید از این شرکت ها حمایت شود اما نه به نحوی که تولیدکننده داخلی به دلیل حمایت از این شرکتها متضرر شود.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از این شرکت های دانش بنیان منجر به اصلاح شرایط تولیدی موجود در کشور و رشد و خودکفایی ما و جلوگیری از فرار سرمایه است کشور خواهد شد.

ملک فاضلی خاطرنشان کرد: در گذشته با تخصیص ارز ترجیحی به تولید کننده  اجازه داده می‌شود تا کالا را با قیمت بسیار پایینی از خارج از کشور وارد کند هم اکنون که ارز ترجیحی حذف شده و به آنها این تسهیلات داده نمی شود تمایل به واردات کالای خارجی کاهش پیدا میکند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز