همکاری پژوهشگاه ملی ژنتیک با دانشگاه علوم پزشکی ایران برای درمان ناباروری، سرطان و ژن درمانی

۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۱۲:۵۴:۱۴
کد خبر: ۱۳۴۲۴۲۱
همکاری پژوهشگاه ملی ژنتیک با دانشگاه علوم پزشکی ایران برای درمان ناباروری،  سرطان و ژن درمانی
پژوهشگاه ملی ژنتیک‌ و دانشگاه علوم پزشکی ایران برای درمان ناباروری‌، سرطان‌و ژن‌درمانی همکاری می‌کنند‌.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در جلسه مشترکی که بین پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار گردید راهکارها و موارد مشترک همکاری این دو نهاد علمی در قالب تفاهم نامه ای علمی و پژوهشی تهیه و تنظیم شد.

در ابتدای این نشست که به میزبانی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و با حضور مسئولان طرفین برگزار شد،  دکتر جواد محمدی، سرپرست پژوهشگاه با بیان توانمندی های پژوهشگاه ژنتیک عنوان کرد کارگروهی، استفاده از ظرفیت­های مشترک همکاری، خود باوری و عملکرد مثبت باید برای رفع نیازهای کشور مد نظر قرار گیرد.

محمدی با بیان اولویت ­های علمی و پژوهشی پژوهشگاه و اقدامات صورت گرفته و جاری، ادامه داد: برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی ایران طرح­های پژوهشی و فناوری متعددی از جمله موضوع ناباروری، سرطان، بیماری های قلبی عروقی،  تولید و تکثیر حیوانات مدل و ژن درمانی جهت تحقیق پژوهشگران و توسعه فناوری وجود دارد. 

در ادامه این نشست عبدالرضا پازوکی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن ابراز خرسندی از حضور در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران ظرفیت ها ی علمی فراوانی دارد و با توجه به اهمیت موضوع، همکاری با پژوهشگاه ژنتیک به گسترش علم،فناوری و رفع احتیاجات علمی کشور کمک شایانی خواهد نمود.

وی ضمن اعلام آمادگی برای گسترش همکاری ها در حوزه های مختلف، اظهار داشت: عزم جدی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برای تقویت تعامل ها وجود دارد و امید است امضای تفاهم نامه، مسیر جدیدی را برای همکاری های مشترک هموار سازد و زمینه رشد بیشتر هر دو نهاد علمی فراهم گردد. 

سپس مدیران گروه های علمی و معاونین هردو مرکز به ارائه ظرفیت­ها و توانمندیهای علمی و راهکارهای مختلف برای همکاری های مشترک پرداختند.

در پایان این جلسه نیز با توجه به موارد مطروحه، تفاهم نامه علمی و پژوهشی مشترک با امضای روسای هر دو مجموعه منعقدگردید.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز