​شکستن انحصار وکالت به نفع مردم است

۱۴۰۱/۰۵/۱۰ - ۱۳:۴۴:۰۷
کد خبر: ۱۳۵۸۶۷۴
​شکستن انحصار وکالت به نفع مردم است
یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: قطعا از بین رفتن هر انحصاری به خصوص در بخش وکالت به احقاق حق مردم در حوزه قضایی کمک می کند.

محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا درباره نیاز و لزوم رفع انحصار از وکالت با افزایش ظرفیت پذیرش وکیل نیز گفت: مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در همه مشاغل اقدام به رفع انحضار کرد. یکی از این حرفه ها وکالت بود که سال ها به دلیل اینکه در انحصار کانون وکلا بود متاسفانه مردم برای دریافت خدمات وکالت با مشکل مواجه بودند. 

ایمن نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است که اغلب این انحصارها به دلیل تعارض منافع است و هیچ مصلحت و پشتوانه تخصص به دنبال خود ندارد. به عنوان مثال، یک مجموعه برای اینکه در عرصه فعالیت که دارد،برای عدم افزایش رقابت  و یا کاهش نیافتن سود خود، دست به ایجاد انحصار می زند.

وی افزود: قطعا حرفه وکالت نیز در این بحث می گنجد.دیگر فعالیت ها مانند کارشناسی دادگستری،سردفتری،کارشناسی مسکن و … مشاغلی است که بسیاری علی رغم داشتن تخصص در این حوزه ها به دلیل همین انحصار از داشتن شغل محروم هستند و در مقابل برخی که تخصص چندانی در این بخش ها ندارند وارد شده و مشغول اند و این مساله در راستای همان منافع و زد و بندهاست.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در پایان اظهار کرد: یقینا شکسته شدن انحصار در عرصه وکالت به نفع مردم و برای احقاق حق آنهاست،آمارهای جهانی نشان می دهد که ایران به لحاظ درصد تناسب وکیل نسبت به جمعیت به مراتب آمار پایین تری نسبت به دیگر کشورها دارید،پس فضای فعالیت وکالت باید گشایش داشته باشد و افرادی که ۷۰ درصد نمره آزمون مربوطه را کسب می کنند، توان ورد و فعالیت در این عرصه را داشته باشند.

 

انتهای پیام/

نظر شما