توضیحات معاون گردشگری درباره پلمب دو مرکز اقامتی به دلیل عدم رعایت حجاب

۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۱۱:۳۲:۳۲
کد خبر: ۱۴۴۹۱۴۹
توضیحات معاون گردشگری درباره پلمب دو مرکز اقامتی به دلیل عدم رعایت حجاب
معاون گردشگری کشور درباره پلمب دو مرکز اقامتی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری برنا، علی اصغر شالبافیان در ادامه نشست خبری ستاد خدمات سفر درباره پلمپ برخی از مراکز گردشگری گفت: ارزش نهادن به هنجارهای فرهنگی همواره مهم بوده و در این زمینه وزارت میراث فرهنگی و فعالان گردشگری هم در این حوزه پیشگام بوده اند.

وی با بیان اینکه در حوزه صیانت از سلامت اجتماعی برخی قوانین وجود دارد و در قالب‌های مختلف توسط فعالان گردشگری اطلاع رسانی و نظارت می‌شود، گفت: در برخی از استان‌ها بخش خصوصی پیشگام می‌شوند و فعالان هتلداری و گردشگری هم درباره این موضوع دغدغه دارند.

شالبافیان ادامه داد: نباید موارد استثنایی وجهه گردشگری را مورد تأثیر قرار دهد، ما در بسیاری از نقاط کشور مشکلی نداریم و هماهنگی‌ها بسیار نزدیک است. نکاتی که ممکن است در اماکن غیرمجاز رخ دهد به حوزه گردشگری مربوط نیستند و سازمان‌های مرتبط با آنها برخورد می‌کنند.

وی گفت: مشکلی برای چند مورد مرکز گردشگری رخ داده که پیگیری می‌شود. حقوق فعالان گردشگری نیز رعایت شده و ما هم در سطح استان‌ها پیگیر هستیم. تلاش برای فرهنگساری و نهادینه کردن ارزش‌های اجتماعی وظیفه همگانی است که در بسیاری از تأسیسات گردشگری نیز به رعایت و صیانت از این ارزش ها تاکید شده است.

شالبافیان گفت: اولویت اسکان افراد در مراکز اقامتی رسمی مجاز است و نظارت و توجه ما نیز روی همین مراکز بوده، مراکز گردشگری مشروط به عدم تظاهر و رعایت حرمت ماه رمضان تمهیداتی اندیشیده و فضاهایی را برای مسافران خارج از دید اتخاذ کرده اند.

جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور هم درباره پلمپ مراکز گردشگری در روزهای نزدیک به نوروز گفت: در نمایشگاه گردشگری با استانداران صحبت شد سعی شده تا نگاه به گردشگری تغییر کند، باید امسال فضا را طوری فراهم کنیم که مردم نوروز شادی را تجربه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز