رییس سازمان سنجش: ساز و کار برگزاری آزمون سراسری سال آینده تغییر می کند

۱۴۰۲/۰۲/۲۱ - ۱۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۱۶۵۹
رییس سازمان سنجش: ساز و کار برگزاری آزمون سراسری سال آینده تغییر می کند
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از سال آینده روش کار و برخی ساز و کارها تغییر خواهد کرد و برای هر فرد نیز پوشه‌ای (پروفایل) در نظر گرفته شده و همه سوابق آزمون‌ها برای همیشه در این پوشه الکترونیکی نگهداری شده و در دسترس داوطلبان است و از اخذ مجدد اطلاعات جلوگیری می‌شود.
به گزارش خبرگزاری برنا؛ عبدالرسول پورعباس معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تاریخچه برگزاری آزمون سراسری گفت: در دوره‌ای همه فرایندهای برگزاری آزمون سراسری در کشور از مرحله ثبت نام، دریافت کارت، انتخاب رشته و ... به صورت دستی و کاغذی انجام می‌شد اما با تغییرات صورت گرفته هم اکنون به جز مرحله برگزاری آزمون همه فرایند الکترونیکی شده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در تشریح فرایند تولید دفترچه‌های آزمون، گفت: دفترچه سؤالات تحت شرایط پیچیده و خاص و قرنطینه کامل تهیه می‌شود و ارتباط قرنطینه با خارج به کلی بسته و قطع است و سؤالات با مکانیزم پیچیده‌ای حمل شده و در زمان مقرر در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مشکلات برگزاری آزمون به صورت کاغذی در سال‌های اخیر، گفت: تقلب‌ها از نگاه به چپ و راست به شبکه‌های سازماندهی شده و ابزارهای جاسوسی تغییر کرده است و این شبکه‌ها با القای دروغین به دست آوردن سؤالات در پی کلاهبرداری و کسب درآمدهای کلان نامشروع هستند ولیکن با تمهیدات پیش بینی شده و با یک حرکت و عزم ملی این اقدامات به هیچ عنوان مؤثر نبود و نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 نیز در سلامت کامل و بدون هرگونه شبهه‌ای برگزار شد و بررسی‌های فنی نیز این موضوع را به اثبات رساند.

 رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: از سال آینده روش کار و برخی ساز و کارها تغییر خواهد کرد و برای هر فرد نیز پوشه‌ای (پروفایل) در نظر گرفته شده و همه سوابق آزمون‌ها برای همیشه در این پوشه الکترونیکی نگهداری شده و در دسترس داوطلبان است و از اخذ مجدد اطلاعات جلوگیری می‌شود.

پورعباس با تأکید بر ضرورت برگزاری آزمون‌های هوشمند بدون کاغذ، گفت: با برگزاری هوشمند آزمون عوامل اجرایی نیز هوشمند شده و هزینه نیز منطقی خواهد شد. هم‌اکنون در مرحله آزمایش و گذار هستیم و امیدواریم با تقویت زیرساخت‌ها امکان برگزاری آزمون‌های هوشمند بدون کاغذ فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز