ساناز قربانی در گفت‎وگو با برنا:

آموزش زنان و جوانان برای اشتغال‌زایی

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۱۲:۳۱:۴۹
کد خبر: ۴۴۴۹۵۲
آموزش زنان و جوانان برای اشتغال‌زایی
کارشناس و مسئول روابط عمومی بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان، گفت: بنیاد توسعه کسب و کار زنان و جوانان، برای کمک به زنان و جوانان فارغ التحصیل وارد عمل شده و در جهت کمک به خود اشتغالی آنها قدم برداشته است.

ساناز قربانی، کارشناس و مسئول روابط عمومی بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار زنان خبرگزاری برنا، گفت: بنیاد توسعه کسب و کار زنان و جوانان، برای کمک به زنان و جوانان فارغ التحصیل وارد عمل شده و در جهت کمک به خود اشتغالی آنها قدم برداشته است.

او افزود: ما از طریق انجام چند پروژه در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و بیرجند حوزه توانمندسازی زنان را با رویکرد خود اشتغالی انجام داده و سعی کرده‌ایم از طریق آموختن مهارت‌های کسب و کار به زنان و جوانانی که فاقد شغل هستند، کمک کنیم.

قربانی در ادامه و با اشاره به اینکه افرادی که تحت پوشش آموزش‌های این بنیاد هستند از میان افراد خاصی انتخاب می‌شوند، گفت: درحال حاضر این بنیاد بر روی چند مخاطب خاص کار می‌کند که شامل دانش آموزان مقطع هنرستان است.

او تصریح کرد: ما با برگزاری طرح اتاق کارآفرینی مدارس، ویژه هنرآموزان هنرستانی، این دانش آموزان را از طریق برگزاری سمینار، مسابقات و غیره با تفکر خلاق و مبحث کسب و کار، آشنا می‌کنیم، این طرح از این جهت برای دانش آموزان موثر است که به آنها می‌آموزد برای داشتن کسب و کار و اشتغال حتما نباید به دانشگاه رفته و پشت میز بنشینند، بلکه با آموختن مهارت‌های کارآفرینی می‌توانند برای خود اشتغال ایجاد کنند.

او اظهار کرد: این بنیاد علاوه بر دانش آموزان هنرستان، در راستای توان افزایی جوانان مستعد و صاحب ایده، با رویکرد کارآفرینی و کسب و کار به افراد دیگری از جمله فارغ التحصیلان، دانشجویان و افرادی که مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای هستند هم کمک‌های شایانی درجهت اشتغال زایی می‌کند.

کارشناس و مسئول روابط عمومی بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان خاطر نشان کرد: بنیاد توسه کارآفرینی از طریق انتشار فراخوان‌ ، اقدام به جذب جوانانی می‌کند که طرح و ایده‌های کارآفرینی داشته اما توان عملی کردن، منابع و بازاریابی برای ایده‌های خود را ندارند؛ ما از طریق دادن مشاوره به صورت تک به تک و برگزاری کلاس‌های آموزش بازاریابی، یافتن منابع، مدیریت منابع انسانی و مالی، نوشتن طرح‌های کسب و کار و غیره به این افراد کمک می‌کنیم تا ایده‌های خود را تحقق بخشند.

به گفته او، این بنیاد برای افرادی که در مناطق محروم کشور دسترسی به منابع کسب و کار ندارند، برگزار می‌شود و هزینه‌های شرکت در کلاس‌های آموزشی این بنیاد به‌صورت رایگان است.

قربانی ادامه داد: بنیاد توسعه کارآفرینی برای کمک به کارآفرینی زنان و جوانان، طی صحبت‌هایی از شرکت‌های مناطق مختلف خواسته تا پس از ارائه آموزش‌های لازم از طریق بنیاد توسعه برای بحث اشتغال زایی این افراد به آن‌ها کمک کنند.

او  تصریح کرد: علاوه بر این شرکت‌ها، برخی از کمک‌ها از طریق حامیان بنیاد توسعه انجام می‌گیرد.

کارشناس و مسئول روابط عمومی بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان در پایان گفت: ما از طریق بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان، به افرادی که در مسیر ایجاد کسب و کار یا کارآفرینی قرار گرفته و استعداد این کار را داشته باشند، آموزش‌های لازم برای ایجاد فرصت و شناسایی منابع متناسب با کسب و کار مورد نظر خود را ارائه داده و به آنها در ایجاد اشتغال کمک می‌کنیم. به‌عنوان مثال 12 نفر از جوانان آبادان و خرمشهر از طریق این بنیاد آموزش دیده و ایجاد کسب و کار کردند و هر کدام از آنها توانستند برای 8 نفر دیگر اشتغال زایی کرده و به این ترتیب از طریق این جوانان 50 نفر دارای شغل و کسب و کار شدند.

نظر شما