موجودات عجیب و ترسناک اعماق دریا / ببینید

۱۳۹۵/۱۲/۰۲ - ۱۶:۰۸:۳۸
کد خبر: ۵۲۴۰۱۶
موجودات عجیب و ترسناک اعماق دریا / ببینید
برخی از عجیب ترین و شاید ترسناک ترین موجودات قعر دریا را در این گزارش ببینید.

به گزارش خبرگزاری برنا، دنیای دیگری در زیر دریاها جاری است، محققان هرسال قسمت جدیدی از قعر دریا را جستجو می کنند و جانداران مختلفی پیدا می کنند، ما به خاطر علاقه شدیدی که به این موجودات داریم، هر از گاهی سری به شگفتی های اطرافمان می زنیم تا به خودمان و شما یادآوری کنیم، زندگی هیجان انگیزتر از آن است که در حال حاضر می بینیم. تعدادی از عجیب ترین موجودات قعر اعماق دریا را به شما معرفی می کند.

 

ماهی دندان نیش

این ماهی نامش را از دندان عجیبش گرفته است که درواقع بزرگترین دندان در میان ماهی های اقیانوس، به نسبت سایز بدن است. بخاطر ظاهر عجیبش، این ماهی به ماهی آدمخوار معروف است.

fangtooth

 

گرزه ماهی

گرزه ماهی یکی از درنده ترین ماهی های دریاست. دندان های نیش او در دهانش جا نمی گیرند و به سمت چشم هایش خم می شوند. گفته می شود که این ماهی از این دندان های تیز برای حمله به قربانیانش در سرعت های بالا استفاده می کند.

viperfish_deadly_deep_predator1

 

ماهی دم شلاقی

این گونه از ماهی تنها کمی بالاتر از کف اقیانوس زندگی می کند. به آرامی شنا می کند و در بستر دریا دنبال شکار می گردد. این ماهی علاوه براینکه ظاهر عجیبی دارد خیلی هم بو می دهد!

1487146858_e244e57d8a_o

 

سرپاور شیشه ای

این ماهی با ظاهر جالب در اعماق متوسط اقیانوس یافت می شود. جایی که آب های نیمه روشن باعث استتار بدن شیشه ای مانندشان می شود.

Cranchiidae_sp

 

فوتبال ماهی

یک حقیقت جالب راجع به این ماهی ها اینست که چند نر توسط یک ماده محافظت می شوند. یک فوتبال ماهی ماده به تنهایی به چند نر غذا می رساند. نرها وظیفه ی خاصی جز وفادار بودن به ماده ندارند!

279930323_9d0b53c7b9_o

 

اژدهاماهی سیاه آرام

ماده ی این گونه ۶۱سانتی متر است و دندان های جلوزده و ریش بلندی دارند. نرها بسیار کوچکند، حدود۸سانتی متر و قهوه ای هستند. دندان و معده هم ندارند. نرها قادر به غذا خوردن نیستند ولی به اندازه ی جفتشان عمر می کنند.

8

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز