این خشکبار ضد یبوست و انرژی بخش است

۱۳۹۶/۰۳/۲۸ - ۱۱:۳۲:۲۵
کد خبر: ۵۷۴۳۹۳
این خشکبار ضد یبوست و انرژی بخش است
کشمش، چندین نوع از مواد مغذی ضروری را برای بدن فراهم می‌کند و مصرف روزانه آن می‌تواند فواید مختلفی برای سلامتی افراد داشته باشد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری برنا، براساس The Dietary Guidelines for Americans، همه افرادی که مجاز به دریافت ۲ هزار کالری در روز هستند، باید روزانه ۲ فنجان میوه بخورند. یک فنجان میوه تازه یا آب‌میوه طبیعی ۱۰۰ درصد برابر است با یک‌دوم فنجان از میوه‌های خشکی مانند کشمش.  

 

تقویت‌کننده انرژی

با توجه به این‌که کشمش سرشار از کربوهیدرات است و این کربوهیدرات‌ها خصوصا از قندهای طبیعی تشکیل می‌شوند، مصرف این خوراکی سریعا سطح انرژی را افزایش می‌دهد. به همین دلیل، کشمش یکی از بهترین گزینه‌های غذایی برای قبل یا بعد از فعالیت‌های ورزشی است. یک‌چهارم فنجان کشمش، ۱۳۰ کالری دارد و ۳۱ گرم کربوهیدرات. یکی از مطالعات منتشرشده در Journal of Strength and Conditioning Research نشان می‌دهد که کشمش، جایگزین فوق‌العاده‌ای برای تقویت سطح انرژی درحین پرداختن به ورزش‌های استقامتی است.

 

  کاهش‌دهنده یبوست

مصرف کشمش به‌طور منظم می‌تواند یبوست را تسکین بدهد یا مانع از ایجاد آن شود. کشمش، منبع خوبی از فیبر غذایی به‌شمار می‌رود که نقش موثری در مقابله با یبوست ایفا می‌کند. گزارش Nutrition Reviews نشان می‌دهد که مصرف ۱۴۴ گرم فیبر غذایی در روز برای رژیم‌های مجاز به دریافت یک هزار کالری و مصرف ۲۸ گرم از آن برای رژیم‌های مجاز به دریافت ۲۲ هزار کالری، ضروری است. یک‌چهارم فنجان کشمش، تقریبا ۲ گرم فیبر غذایی دارد.

 

سرشار از مواد مغذی

کشمش در گروه مواد غذایی مغذی و ارزشمند قرار می‌گیرد، ‌درحالی که کالری نسبتا کمی دارد. به‌علاوه، یکی از بهترین منابع گیاهی برای دریافت آهن محسوب می‌شود که وجودش برای تولید پروتئین در بدن و اکسیژن‌رسانی به سلول‌های بدن ضرورت دارد. بنابراین، مصرف روزانه کشمش می‌تواند تصمیم خوبی برای دریافت آهن مورد نیاز روزانه باشد. در کنار همه این‌ها، کشمش سرشار از پتاسیم، مواد مغذی گیاهی و آنتی‌اکسیدان‌های مهم است.

 

 کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها

مصرف روزانه کشمش می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را در درازمدت کاهش بدهد. یکی از مطالعات منتشرشده در Journal of Food Science نشان می‌دهد که مصرف کشمش به‌طور منظم با کاهش قند خون، کاهش فشار خون و کاهش کلسترول خون همراه است. علاوه بر این، سطح تری‌گلیسیرید خون با مصرف کشمش کمتر می‌شود و احساس سیری هم با مصرف این خوراکی افزایش پیدا می‌کند. بنابراین، ‌محققان می‌گویند که مصرف کشمش می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی،‌ بیماری دیابت و مرض چاقی کمک کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز