نژادبهرام در گفت‌وگو با برنا عنوان کرد:

پل گیشا تبدیل به پیاده راه می‌شود / استحکام بخشی پل کریمخان به اتمام رسید

۱۳۹۷/۰۴/۰۱ - ۰۷:۰۵:۰۳
کد خبر: ۷۲۰۵۹۲
پل گیشا تبدیل به پیاده راه می‌شود / استحکام بخشی پل کریمخان به اتمام رسید
عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در خصوص پل‌های موقت دهه 50 گفت: « سازوکارهای پل کریمخان اصلاح و استحکام بخشی شده است و دیگر خطر فروریزش پل را تهدید نمی‌کند. اقدامات لازم برای تمامی پل های تهران در دستور کار است .»

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ دهه 50 بود که برای ورود کاروان بازی‌های آسیایی 7 پل معروف و پرتردد امروزی تهران را ساختند. این 7 پل شامل همان "پل‌های سه‌گانه حافظ، کریم‌خان زند، گیشا، آزمایش و پل چوبی"  هستند. مسئله حائز اهمیت در خصوص این پل‌های موقت، همین موقت بودنشان است؛ پل‌هایی که به همین علت هیچ کدام طراحی لرزه‌ای نداشتند.

بعد از سالیان سال، زمانی که یک خودرو از روی پل گیشا عبور می‌کند قطعا لرزش‌های پل به صورت ملموس توسط سرنشینان خودروها حس می‌شود.

حال برای اینکه بدانیم بالاخره سرنوشت این 7 پل موقت‌ بعد از بهسازی‌های مکرر که هزینه‌های گزافی هم در پی داشته، چه می‌شود با عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه آن را خواهید خواند.

زهرا نژادبهرام – عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، در پاسخ به این سوال که بالاخره پل کریمخان جمع آوری می‌شود یا خیر، گفت: «خیر، پل کریمخان جمع آوری نمی‌شود و در چند ماه اخیر استحکام بخشی و تبدیل به یک پل دائم شده است. درحال حاضر شورای شهر و شهرداری تهران با همکاری یکدیگر این اقدام را انجام داده‌اند.»

وی در خصوص پل گیشا اظهار کرد: «پل گیشا درحال تبدیل به پیاده راه است و دیگر ماشین از روی پل رد نمی‌شود. اقدامات لازم برای هر یک از پل های تهران در حال انجام است و شهرداری تهران نسبت به این موضوع بسیار حساسیت دارد.»

نژادبهرام با بیان این مطلب که کلیه پل‌های موقت تهران در دستور کار هستند، گفت: «درحال حاضر تنها برای دو پل تهران اقدامات لازم اجرایی شده است. پل کریمخان استحکام بخشی شده و پل گیشا در حال تبدیل به پیاده راه است و همچنین زیرگذری برای عبور و مرور خودروها باشد تا اجازه حرکت از روی پل را نداشته باشند.»

این عضو کمیسیون معماری و شهرسازی در پاسخ به این گفته که پل‌های ساخته شده دهه پنجاه پل‌هایی با سازه‌های موقت بوده‌اند، در این صورت امکان ریزش پل کریمخان یا بقیه پل‌ها وجود دارد یا خیر، بیان کرد: «خیر، چون برای هر یک از پل‌های موقت تهران اقداماتی خاص در حال اجرایی شدن است  و همچنین سازوکارهای پل کریمخان اصلاح و استحکام بخشی شده است و دیگر خطر فروریزش پل را تهدید نمی‌کند.»

 

 

 

نظر شما