ذوالقدر در گفت و گو با برنا مطرح کرد؛

باید ابعاد پرونده سوزانده شدن عمدی جنگل های ایلام شفاف سازی شود / مجلس هنوز از جزئیات ماجرا خبر ندارد

۱۳۹۷/۰۴/۱۸ - ۰۶:۳۲:۰۸
کد خبر: ۷۲۶۳۲۶
باید ابعاد پرونده سوزانده شدن عمدی جنگل های ایلام شفاف سازی شود / مجلس هنوز از جزئیات ماجرا خبر ندارد
عضو فراکسیون محیط زیست از پیگیری های دادستان برای پرونده آتش سوزی تعمدی یکی از مدیران کل منابع طبیعی ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری برنا، خبر دستگیری یک مدیر کل و سه تن از کارمندان اداره کل منابع طبیعی ایلام به دلیل اختلاس در حالی در رسانه ها منتشر شده است  که خبرها حاکی از این است که تنها اتهام این افراد اختلاس نیست. گویا آتش زدن تعمدی جنگل ها نیز از اتهامات وارده بر آن ها است که البته پرونده در دادستانی در حال بررسی است.

سیده فاطمه ذوالقدر -عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی- در گفت و گو با برنا در خصوص این پرونده گفت: « مجلس در خصوص جزئیات دقیق این پرونده قرار ندارد اما گویا دادستانی حکم جلب آنان را صادر کرده است. به دلیلی حساسیت موضوع، پرونده باید به جد رسیدگی شود. در چنین شرایطی که مسائل محیط زیستی در شرایط حساسی وجود دارد، محیط زیست و علی الخصوص جنگل نباید در معرض این چنین آسیب هایی باشد.»

وی افزود: « این پرونده باید پیگیری شود و جزئیاتش باید برای جامعه شفاف سازی شود. هنوز چیزی اثبات نشده و شنیده ها در حد خبر است اما به دلیل حساسیت موضوع خواهان بررسی هر چه بیشتر آن برای تایید یا تکذیب آن و شفاف سازی تمام ابعاد پرونده  برای مردم هستیم. اگر این داستان صحت داشته باشد واقعا  فاجعه است.»

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص تدابیر امنیتی که برای چنین محیط هایی در نظر گرفته شده است گفت: « قطعا برای حفاظت از جنگل ها تدابیری در نظر گرفته شده است اما فردی بخواهد می تواند از راه های مختلف اقدام به سواستفاده نماید.»

نظر شما