در گفتگو با غلامحسین حاجی زاده مطرح شد ؛

برگزاری اختتامیه جشنواره فیلم فجر در سینمایی بدون تائیدیه ایمنی

۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۰۶:۱۶:۲۰
کد خبر: ۸۰۹۲۱۵
برگزاری اختتامیه جشنواره فیلم فجر در سینمایی بدون تائیدیه ایمنی
جشنواره فجر در سراسر ایران در حال برگزاری است با این حال معاون آموزشی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از نبود ایمنی سینمای میزبان جشنواره فجر در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا ؛ غلامحسین حاجی زاده-معاون آموزشی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد - با اشاره به  ابهام در تائیدیه آتش نشانی سینما هویزه مشهد گفت: سینماهایی که در حال حاضر ساخته می شود ضوابط بالاتری نسبت به سینماهای قدیمی دارند. امکانات ایمنی ساختمان های قدیمی با ساختمان های جدید قابل مقایسه نیست. ساختمان ها در گذشته؛ به لحاظ ایمنی  آتش نشانی تنها خاموش کننده داشت ولی در حال حاضر سیستم خاموش کننده، سیستم اعلام حریق، اطفا حریق، شبکه آب فشان نیاز داریم.

حاجی زاده با بیان اینکه سینما هویزه که محل برگزاری و مراسم  اختتامیه جشنواره فیلم فجر در شهر مشهد است نسبت به سینماهای  جدید ساخته شده  ضریب ایمنی کمتری دارد ولی نسبت به سینماهای خیلی قدیمی تر وضعیت ایمنی بهتری دارد ادامه داد :  مسئولین سینما هویزه چندین سال پیش برای دریافت تائیدیه به آتش نشانی مراجعه داشته است ولی از آن زمان دیگر نیامده اند.ما اخطار به این سینما داده ایم. نزدیک عید هر سال به همه مراکز چون سینما، بیمارستان، هتل ها و... نامه میزنیم که جهت به روز رسانی و تائیدیه ایمنی اقدام کنند ولی  به دلیل اینکه این موضوع هزینه دارد برخی مراجعه نمی کنند.

حاجی زاده در پاسخ به این سوال که نبود این تائیدیه تهدیدی برای مخاطبان و مراجع کنندگان به سینمای هویزه مشهد است یا خیر  گفت: اگر بخواهیم نتیجه گیری کنیم که با نبود این تائیدیه  جان مخاطبین در خطر است باید بگویم تمامی هتل ها، بازارها، سینماها و تمام کسانی که از ما تائیدیه ندارند در خطر هستند.

معاون آموزشی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد افزود: باید هر سال خاموش کننده ها، شبکه آب، اعلام حریق و راه های خروج چک شود اما سینما هویزه از دو الی سه سال پیش تاکنون مراجعی برای دریافت تائیدیه یک ساله آتشنشانی نداشته است و این تائیدیه را به روز رسانی نکرده است.هر مکانی که پروانه بهره برداری دارد شامل بازارها، هتل ها، سینما ها و... باید تائیدیه بگیرند چرا که پس از چند سال به دلیل اینکه ضوابط مرتبط با آتش نشانی تغییر می کند ما آن ها را ملزم می کنیم تا ایمنی را افزایش بدهند.

این مقام مسئول حوزه آتش نشانی در پاسخ به این سوال که آیا آتشنشانی نسبت به عدم ایمنی این مجموعه مسئولیت دارد یا خیر؟ گفت:  در رابطه با ایمنی و تائیدیه های ساختمان ها آتش نشانی  مسئولیت دارد اما در قبال برگزاری جشنواره فجر در این مرکز هیچ مسئولیتی نداریم چرا که ما تصمیم گیرنده نیستیم.

حاجی زاده در پایان افزود: هنگامی که تصمیم گیری  برای برگزاری مراسمی صورت می گیرد باید تائیدیه های آتش نشانی هم چک شود. همیشه در مراسمات مختلف از ما اعلام نظر می شد و ما صراحتا عنوان می کردیم که سطح ایمنی چگونه است. ولی اینکه ما باید اقدامی برای برگزاری داشته باشیم در حیطه وظیفه ما نیست چرا که ما مسئول تصمیم گیری برگزاری سالن نیستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز