موزه های دیدنی استانبول در تور استانبول

۱۳۹۸/۰۲/۲۳ - ۱۴:۲۸:۲۵
کد خبر: ۸۴۵۶۵۸
موزه های دیدنی استانبول در تور استانبول
موزه های دیدنی استانبول در تور استانبول شهر استانبول پرطرفدار یکی از شهر های قدیمی کشور ترکیه بشمار می رود و به همین جهت قطعا موزه های ‌متنوع و بناهای تاریخی فراوانی را در خود جای داده و از آن جایی که سالانه گردشگران و توریست های زیادی برای بازدید از جاذبه های تاریخی استانبول به این شهر سفر می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شهر استانبول پرطرفدار یکی از شهر های قدیمی کشور ترکیه بشمار می رود و به همین جهت قطعا موزه های ‌متنوع و بناهای تاریخی فراوانی را در خود جای داده و از آن جایی که سالانه گردشگران و توریست های زیادی برای بازدید از جاذبه های تاریخی استانبول به این شهر سفر می کنند ما می خواهیم شما را با 5 موزه برتر استانبول آشنا کنیم و در ادامه اینکه شاید برای شما هم موزه گردی ‌یکی از محبوب ترین فعالیت هایی باشد که در تمام سفر هایتان از آن ها استقبال کنید. سفرباتو در این مقاله ‌مشهورترین موزه های استانبول را به علاقه مندان به تاریخ را در تور استانبول معرفی می کند .

لازم به ذکر است که سالهاست که این موزه ها در تور استانبول  مورد استقبال قرار گرفته اند و می توان گفت که از مهم ترین دیدنی های استانبول که مورد توجه خاص توریست ها قرار گرفته است : موزه های استانبول است و دلیل اصلی این استقبال شهر استانبول است چرا که پایتخت فرهنگی ترکیه هم محسوب می شود و این شهر حرف های زیادی از تمدن و تاریخ ترکیه و همچنین فرهنگ و آداب و رسوم مردم استانبول دارد و آثار تاریخی استانبول در موزه های این شهر خود را در معرض دید در تور استانبول گذاشته است و شما می توانید زمانی را برای بازدید از این موزه ها اختصاص دهید.

ایا صوفیه ( Hagia Sophia )

گرچه بناهای تاریخی متنوع و زیادی در استانبول ساخته شده است ولی ساختمان باشکوه ایاصوفیه به دلیل معماری مبهوت کننده ای که دارد در بخش خارجی و داخلی ، اهمیت مذهبی ، تاریخی و زیبایی فوق العاده ‌ا‌ش بدون تردید سری از سرها بیرون آورده است و بر سر زبان هاست ، در مقاله ای جدا در مورد ساختمان ایاصوفیه صحبت کردیم که می توانید دقیق مطالعه کنید ، این ساختمان در سال ۵۳۷ توسط امپراتور بزرگ بیزانس " یوستینیانوس " بازگشایی شده است و ابتدا به عنوان کلیسا مورد استفاده قرار گرفت اما با گذشت زمان و در سال ۱۴۵۳ دقیقا زمانی که " محمد فاتح " سلطان عثمانی استانبول را به تصرف خود درآورد ایاصوفیه نیز به عنوان مسجد مورد استفاده عموم مردم قرار گرفت.

در ادامه اما داستان تغییر کاربری این بنای چشمگیر با نام ایاصوفیه به همین جا ختم نشد و در سال ۱۹۳۵ نیز " آتاتورک " رئیس جمهور ترکیه تصمیم گرفت که این ساختمان را به عنوان یک موزه تغییر کاربری دهد و بعد از تغییراتی آن را افتتاح کرد و اینکه مسجد ایاصوفیه بیش از همه به دلیل وجود گنبد منحصر به فردش به شهرت جهانی رسید که با ۴ مناره از اطراف احاطه شده است که بسیار شگفت انگیز و پر ابهت است و جالب است بدانید که این مناره ها در دوران امپراتوری عثمانی به ساختمان مسجد اضافه شدند .

موضوع بعدی در مورد هزینه ورودیه این موزه برای بزرگسالان : ۴۰ لیر ( حدود ۴۰ هزار تومان ) و برای کودکان زیر ۱۲ سال : رایگان می باشد .

چه کاریه کامی شماره 26 محله ایوانسرای قرار گرفته است.

کاخ توپکاپی:

یکی دیگر از موزه های استانبول  در تور استانبول کاخ توپکاپی است. کاخ توپکاپی در ابتدا محل استقرار سلاطین عثمانی بود این کاخ که به دستور سلطان محمد دوم ساخته شده بود همچنین محلی برای برگزاری جشن ها و مسابقات به کار می رفت تا این که کاخ دلما باغچه ساخته شد و پادشاهان عثمانی برای زندگی به این کاخ نقل مکان کردند. در حال حاضر کاخ توپکاپی یکی از موزه های استانبول محسوب می شود که در آن اشیا مقدسی از قبیل عبا و شمشیر پیامبر در آن نگه داری می شود. سبک معمار این موزه، معماری عثمانی و باروک است. برای بازدید از این موزه می توانید در تمامی روزهای هفته به جز سه شنبه به این موزه بروید هزینه آن حدودا 40 لیر ترکیه است.

به گزارش سفر باتو ، این موزه در استانبول، نزدیک میدان سلطان احمد و پارک گولهان قرار گرفته است.

کلیسا چورا:

کلیسا چورا یکی از ساختمان های قرون وسطایی و بیزانسی است که امروزه تبدیل به موزه شده است. طرح و نگاره های بسیاری که در آن وجود دارد، باعث جذب گردشگران فروانی به این موزه می شود. این کلیسا یک کلیسای ارتدکسی است که به نام کاریه نیز شناخته می شود. این کلیسا اوایل قرن چهار میلادی بنا شد و در 16 میلادی که در اختیار امپراطوری عثمانی بود به مسجد تغییر پیدا کرد و سپس در سال 1948 به موزه تغییر کاربری داد.

در این کلیسا نمونه های مختلفی از موزاییک ها و سرامیک های بسیار با ارزش دیده می شود. برای بازدید از این موزه در نیمه اول سال می بایست در ساعت 9 تا 19 و در نیمه دوم سال در سال 9 تا 17 به این مجموعه مراجعه کنید. این کلیسا در روزهای چهار شنبه تعطیل است. کلیسا چورا در استانبول، فاتیح ، کوچه کاریه کامی شماره 26 محله ایوانسرای قرار گرفته است.

موزه کارخانه راحمی کوچ استانبول

موزه راحمی کوچ در محله هاسکوی استانبول قرار گرفته و تاریخ آن مربوط به دوره عثمانیها می باشد. از این مکان در گذشته با نام لنگرخانه نیز یاد می شده است. علت نامگذاری این مکان با این نام دست ساخته های آهنی و استیلی است که در آنجا وجود دارد. در حال حاضر در این موزه ترکیه پیشرفت صنعتی محقق شده از گذشته تا به حال به شکل مناسبی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است .از موثر ترین جاذبه های گردشگری استانبول ، موزه های استانبول است. با زیما سفر پارس همراه باشید

موزه فرش استانبول

از جذاب ترین موزه های استانبول در تور لحظه آخری استانبول ،  موزه فرش استانبول  است . این موزه روبروی اقامتگاه ابراهیم پاشا استانبول قرار گرفته است. در این موزه می توان مجموعه ای از فرشها و گلیم های قدیمی و عتیقه را که از دورترین نقاط ترکیه گردهم آورده شده نظاره گر بود . صنعت فرش در ترکیه نیز از قدمت زیادی برخوردار است .

موزه اورهان کمال استانبول

از موثرترین جاذبه های استانبول ، موزه های استانبول است . یکی از این موزه ها به یاد بود اورهان کمال که روشنایی بخش ادبیات معاصر است با همکاری و پشتیبانی مرکز هماهنگی هنری و فرهنگی اورهان کمال، خانه وی به نشانی استانبول خیابان جهانگیر خیابان آکارسو شماره ۳۲ به موزه تبدیل شده است. درموزه اورهان کمال استانبولعکسهای اورهان کمال ، چاپ اول کتابها ، کتابهای منتشره به زبانهای بیگانه ، اتاق کار ، اشیاء شخصی و لباسهای وی به نمایش گذاشته شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز