رفع معضلات زیست محیطی کشور در تعامل با سمن ها

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۰۹:۳۸:۳۰
کد خبر: ۸۷۴۲۴۷
رفع معضلات زیست محیطی کشور در تعامل با سمن ها
مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت که هدف اصلی نشست مدیران کل استانی با سمن های زیست محیطی ایجاد همکاری و تعامل هر چه بیشتر برای ارایه بهترین راهکار در جهت رفع معضلات زیست محیطی کشور است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ افزایش ناپایداری و تهدید های زیست محیطی بشر را ناگزیر کرده است که برای استمرار حیات خویش چاره اندیشی کند.

امروزه شیوه های متعددی برای رویارویی با بحرانهای محیط زیست و بهبود وضعیت آن مطرح می شوند.

توسعه فرهنگ زیست محیطی با بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد زیست محیطی (سمن) رویکردی است کم هزینه، فراگیر و با مقبولیت اجتماعی بالا که می تواند بستری مناسب جهت حفاظت از محیط زیست کشور قلمداد شود.

ژیلا مهدی آقایی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی نمایندگان سمن های محیط زیست دراستان البرز همچنین در خصوص مفاد لایحه حمایت از حقوق حیوانات که به دولت ابلاغ شده اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که در مجلس نیز روند مثبت خود را طی کندو مثمر ثمر واقع شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش نیز گفت: در خصوص مدیریت پسماند دفتری تخصصی در سازمان حفاظت محیط زیست شروع به فعالیت کرده تا به این مسائله مهم جدی تر و با برنامه ریزی بهتر و همراه آموزش همگانی ورود کنیم و امکان حضور نمایندگان سمن ها در کارگروهای تخصصی فراهم شده است.

در ادامه این نشست فردین حکیمی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز نیز گفت: هم اکنون هشت تشکل محیط زیستی بصورت ثبت شده در استان فعالیت می کنند.

وی افزود: همچنین پنج تشکل مردمی دیگر نیز در حال ثبت شدن هستند که خوشبختانه در تمامی موارد زیست محیطی استان به صورت تخصصی در حال فعالیت هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اظهار داشت: با توجه به اهمیت و حساسیت مباحث محیط زیستی، پویش های زیست محیطی که در سطح کشور مطرح هستند، در استان البرز نیز در حال اجرا و پیگیری هستند.

وی ازجمله این برنامه ها را سه شنبه های بدون خودرو، جمعه های بدون زباله و همچنین دوشنبه های بدون پلاستیک عنوان کرد.

حکیمی گفت: این استان در بحث آموزش دانش آموزی جز معدود استان هایی است که در این زمینه بسیار فعال عمل کرده است.

وی از جمله برنامه ها در حوزه دانش آموزی را بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی عنوان کرد و افزود: سالانه بین ۱۵ تا ۱۸ هزار دانش آموز از محل موزه تنوع زیستی بازدید می کنند و در کنار بازدید از موزه، آموزش یک ساعته زیست محیطی توسط کارشناسان انجام می شود و از سوی دیگر طرح ارتقاء آموزشی مفاهیم محیط زیست در مدارس استان با حضور کارشناسان محیط زیست در حال انجام می باشد.

در ادامه گوهری، دبیر شبکه سمن ها گزارش کاری از کلیه فعالیت های تشکل ها و چالشهای استان البرز و اقدامات انجام شده و همکاری با سایر ارگان ها را بیان کرد و متعاقب آن هر یک از نمایندگان تشکل های زیست محیطی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

در پایان این نشست از رئیس اداره محیط زیست ساوجبلاغ بدلیل اجرایی شدن طرح بی زباله و ۲ کارواش دوستدار محیط زیست که در قالب مسئولیت اجتماعی خود اقدامات شاخصی را در راستای حفظ محیط زیست انجام داده بودند، تقدیر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز