افزایش اجاره خانه‌های ساعتی در تهران/ جوانان مرفه مشتری خانه‌هایی با رنگ و بوی فساد+سند

۱۳۹۸/۰۶/۲۹ - ۰۹:۰۸:۵۰
کد خبر: ۸۹۴۳۲۲
افزایش اجاره خانه‌های ساعتی در تهران/ جوانان مرفه مشتری خانه‌هایی با رنگ و بوی فساد+سند
موضوع اجاره خانه‌های مبله برای یک روز، حدودا 5 سالی می‌شود که باب شده و هر روز هم برتعدادشان اضافه می‌شود. خانه‌هایی که رنگ و بوی فحشا دارند و این سبک از اجاره دادن‌شان غیرقانونی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شاید تصور کنید این خانه‌ها در شهرهای توریستی و به مسافران اجاره داده می‌شود اما شاید تعجب کنید که در خود کلان‌شهر تهران و غالبا به افراد مجرد برای چند ساعت تا نهایتا یک روز داده می‌شوند.

اجاره این خانه‌ها به سادگی آب خوردن است چراکه به راحتی می‌توان با چرخی در اپلیکیشن‌های جدید و فضای مجازی بدون دردسر برای یک شب یا چند ساعات آن‌ها را اجاره کرد.

این درحالی است که اکثر مالکان از موجر نه شناسنامه‌ای دریافت می کنند و نه سوالی نسبت به همراهان آنان می‌پرسند. حال سوال اینجاست که اشخاصی که این خانه را اجاره می‌دهند، کیستند؟ مشاوران املاک؟ شاگردانِ آن‌ها؟ یا مالکان ؟ چراکه بر اساس قانون مشاوران املاک اجازه چنین کاری را ندارند اما برای مالک که اختیار ملک شخصی خود را دارند، قانون سختگیرانه‌ای وجود ندارد.

ناگفته نماند که در کنار خانه‌های داخل شهر، باغ ویلاهای بزرگتر اطراف پایتخت گزینه دیگری است که وعده مزایای چون نبود نیروی انتظامی، همسایگان فضول و غیره را به موجران می‌دهند.

به ‌هر حال در شهرهای دیگر مانند شهرهای شمال این اتفاق به دلیل بودن مسافران موضوعی طبیعی است اما در تهران خیر و باید این موارد از سوی اداره اماکن مورد بررسی قرار گیرد.

جوانان مرفه مشتری خانه‌های ساعتی

جالب اینجاست که این خانه‌ها برای کاربردهای دیگر و یا قرار ملاقات‌های کاری هم مورد استفاده قرار می‌گیرند اما اکثر این متقاضیان جوانان مرفهی‌ هستند که این خانه‌ها را مکان‌های مناسبی برای برگزاری مهمانی‌های شبانه خود می‌دانند که البته امکانات لازم نیز برای برگزاری چنین برنامه‌هایی در این خانه‌ها وجود دارند.

اجاره خانه به شیوه ساعتی غیرقانونی است

البته اجاره خانه‌ها به این شکل کاری غیر قانونی است و باید راه‌هایی قانونی برای انجام چنین کاری طی شود و براساس قانون و به صورت قانونمند برای قانونی شدن اجاره خانه به صورت روزانه عمل شود.

 یعنی این که اگر فردی بخواهد یک واحد و یا چند واحد از خانه خود را مبله کند و به افراد دیگری اجاره دهد می‌تواند از 5 ماه تا یک سال به خانواده‌ای با احراز هویت تمام افراد آن خانواده و ذکر مدت زمان سکونت اجاره دهد و این منع قانونی ندارد ولی اگر فردی بخواهد روزانه و یا ساعتی خانه‌ای را در اختیار افراد دیگر قرار دهد، غیر قانونی محسوب می‌شود و باید از اتحادیه هتل داران و اتحادیه مهمان پذیرها و یا پانسیون‌ها مجوز کسب بگیرد و حق ندارد که بدون دریافت مجوز خانه‌ای را مبله کند و به صورت پارت تایم و موقت اجازه دهد و لازمه این کار این است که شرایط قانونی خود را طی و پروانه‌های لازم را اخذ کند و در قالب هتل یا در قالب مهمانپذیر با توجه به شرایط انتظامی که اداره اماکن عمومی و شرایط اختصاصی که مدیریت جهانگردی برای آن تعیین می‌کند و با توجه به شرایط تخصصی که اداره صنف مربوط به آن برای این شخص تعیین می‌کند نسبت به اجاره دادن این مکان به مدت یک روزه اقدام کند.

فرصتی برای تخلف و فساد

بعلاوه وجود این خانه‌ها نه بطور صد در صد بلکه فرصتی برای تخلف و فساد می‌تواند باشد و اگر بخواهد چنین خانه‌هایی در ایران وجود داشته باشد که به صورت پاره وقت به افرادی حتی به عنوان مسافر و به مدت کوتاه اجاره داده شود باید در چارچوب مهمان پذیرها از افرادی که می خواهند در آن خانه ها اقامت کنند رصد و بررسی شود.

در هر حال سؤال اصلی که در این میان به آن پاسخ مناسبی داده نشده، این است که آیا با افزایش این نوع خانه‌ها که حتی به‌صورت ساعتی هم اجاره داده می‌شوند و مطمئناً فساد و ناهنجاری را به دنبال خواهد داشت، چه اقداماتی می‌توان انجام داد؟
 

5666667

222

234

Untitled

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز