جلسه مشترک معاون امور جوانان با معاون وزیر راه و شهر سازی؛

تندگویان: سمن‌های جوانان جزو سازمان یافته ترین ساختارهای غیردولتی کشور هستند/ پژمان: در موضوع حاشیه‌نشینی آمادگی همکاری با معاونت امور جوانان و تشکل‌ها را داریم

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۱:۱۹:۴۶
کد خبر: ۹۱۴۲۵۵
تندگویان: سمن‌های جوانان جزو سازمان یافته ترین ساختارهای غیردولتی کشور هستند/ پژمان: در موضوع حاشیه‌نشینی آمادگی همکاری با معاونت امور جوانان و تشکل‌ها را داریم
معاون امور جوانان با بیان این که سمن‌های جوانان جزو سازمان یافته‌ترین ساختارهای غیر دولتی کشور هستند, تاکید کرد: سمن‌های جوانان حتی تا سطح روستاهای کشور فعال هستند و هر نهادی می‌تواند با توجه به نیازی که دارد مستقیم با خود آنها وارد مذاکره شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان، صبح امروز به همراه سجاد سالک، مدیرکل دفتر مشارکت‌های اجتماعی جوانان، با محمد پژمان، معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری، به منظور همکاری‌های مشترک برای حل مسائل حاشیه نشینی شهری دیدار و گفت و گو کرد.

تندگویان در این نشست با اشاره به تغییرات ساختاری و رویکرد تشکل‌های جوانان در دو سال اخیر گفت: سعی کردیم تا از نگاه صرف فعالیت‌های داوطلبانه به تشکل‌ها خارج شویم و برای موضوعات مختلف شبکه تخصصی ایجاد و همه فعالیت‌های سمن‌ها را معطوف به اشتغالزایی کردیم.

وی ادامه داد: در سفر های استانی با تشکل‌هایی مواجه شدیم که در موضوعات حاشیه نشینی فعال هستند و در مسائل مختلف آنها مثل آموزش سواد, کودکان کار, زنان سرپرست خانوار , برطرف کردن آسیب ها, کارآفرینی و ... کار می کنند.

معاون امور جوانان تصریح کرد: تشکل‌های جوانان با توجه به تخصص و ظرفیتی که دارند بسترهای مناسبی هستند تا بتوان با سیاستگذاری مناسب و هدایت و توانمند سازی, از آنها برای حل مسائل و مشکلات مختلف حاشیه نشینی شهری استفاده کرد.

وی افزود: هدف ما این است تا هر نهادی که نیاز به خدمات تشکلهای ما دارد بتواند از آنها استفاده کند و از طرفی نیز با این کار به توانمند سازی و اشتغالزایی سمنهای جوانان هم کمک کنیم.

تندگویان با بیان این که سمن‌های جوانان جزو سازمان یافته‌ترین ساختارهای غیر دولتی کشور هستند, تاکید کرد: سمنهای جوانان حتی تا سطح روستاهای کشور فعال هستند و هر نهادی می تواند با توجه به نیازی که دارد مستقیم با خود آنها وارد مذاکره شود.

سجاد سالک نیز در این نشست با بیان این که 245 سمن جوانان در حوزه آسیب‌های اجتماعی کار می‌کنند افزود: زمینه کاری این سمن‌ها گسترده و تنوع بالایی دارد و فرصت خوبی است تا بتوانیم با هماهنگ کردن و برنامه‌ریزی برای آنها هم موجب توانمد شدن تخصصی و اشتغال سمن‌ها در حوزه های مختلف حاشیه نشینی شویم و هم از این ظرفیت خوب برای کمک به حل مشکلات حاشیه نشینی استفاده کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز