عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

تست‌های کرونا چندان معتبر نیست/ وجود مثبت کاذب در آزمایشات IgM کرونا

۱۳۹۹/۰۲/۱۸ - ۱۰:۳۳:۴۶
کد خبر: ۹۹۸۳۳۱
تست‌های کرونا چندان معتبر نیست/ وجود مثبت کاذب در آزمایشات  IgM کرونا
مینو محرز تاکید کرد: مشکل جدید این است که در تمام دنیا، افراد را با کیت‌هایی که چندان معتبر نیست مورد تست قرار می دهند و مردم را بعد از تست به خانه میفرستند و بلبشو راه افتاده است در حالی که این تست‌های کرونا صد درصد معتبر نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اخبار متعدد درباره وضعیت کرونا در کشور به گوش می‌رسد که در برخی مواقع شاهد اخبار ضد و نقیض و ضدعلمی هستیم.

مینو محرز، عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درباره آزمایشات کرونا که این روزها انجام می‌شود، گفت: در تست‌های کرونا باید IgM وIgg را مورد بررسی قرار داد. مثبت بودن هر یک از آزمایشات گویای موارد متعدد است.

 او افزود:  البته باید دانست این آزمایشات چندان مطمئن نیستند. اگر  در فردی که IgM و Igg بالا بوده مدت زمانی برای کاهش آن باید صرف کرد. در این شرایط نمی‌توان گفت فردی ناقل است یا خیر، بلکه باید دیگر علائم فرد نیز تحت بررسی قرار بگیرد.

 محرز تاکید کرد: مشکل جدید این است که در تمام دنیا، افراد را با کیت‌هایی که چندان معتبر نیست مورد تست قرار می‌دهند و مردم را بعد از تست به خانه می‌فرستند و بلبشو راه افتاده است. اغلب افراد در جامعه تست می‌دهند در حالی که این تست‌های کرونا صد درصد معتبر نیست.

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد:  بر اساس یافته‌های عملی اگر فرد به کرونا مبتلا شود باید دو تا سه هفته از شروع علائم را در شرایط ایزوله بگذراند و از سه تا 6 هفته باید با ماسک در مجامع عمومی حاضر شد.

 محرز افزود: در برخی مواقع در آزمایشات شاهد IgM وIgg بالا هستیم، همین قضیه نشان دهنده پیش فرض‌های آزمایش است. ممکن است زمان زیادی طول بکشد که IgM پائین بیاید با این تفاسیر در محیط‌های کاری به فرد می‌گویند چنین فردی باید در خانه بماند که مشکلاتی ایجاد کرده است.

  او در پاسخ به این سوال که در این شرایط کسی که درمان شده باز می‌تواند ناقل باشد؟ گفت: کسی که به علائم کرونا مبتلا شده دو تا سه هفته باید در ایزوله بماند و بعد از بهبودی تا 6 هفته ماسک بزند.

 این پزشک تاکید کرد: افرادی که بدون علائم به کرونا مبتلا می‌شوند، طبیعتا بدن‌شان آنتی بادی مناسب تشکیل نمی‌دهد. تست‌ها هم صد درصد مطمئن نیست.

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه این روزها تست‌های کرونا معضلی برای محیط‌های کاری ایجاد کرده است، گفت:  اغلب بعد از تست کرونا، فرد را به خانه می‌فرستند. از سوی دیگر در آزمایشات IgM مثبت کاذب زیاد وجود دارد اما نباید نگران نباشید.  

 در روزهای اخیر برخی از کارشناسان از موج شدید کرونا در فصل پائیز خبر می‌دهند، این پزشک عفونی در این باره گفت: در جامعه با روند پیش‌رو انگار نه انگار که کرونا در جامعه وجود دارد. با این تفاسیر موج شدید کرونا زودتر از پائیز ایجاد می‌شود. در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی موج شدید بیماری را به دنبال خواهیم داشت. در پائیز هم فصل شیوع آنفولانزا و هم در محیط در بسته زمستانی هستیم که احتمال شیوع کرونا وجود دارد.

 محرز در پایان تصریح کرد: زمانی که کرونا در تهران کاهش پیدا کرد این بیماری در جنوب به یکباره زیاد شد. این بیماری تمامی ندارد و نمی‌دانیم چه زمانی تمام می‌شود، بلکه باید با فاصله‌گذاری اجتماعی در راستای مهار آن اقدامات مناسب را انجام داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز