گزارشی از حاشیه‌های آموزشگاه گل‌سازی

آموزش گل‌سازی، به نام هنرجو به کام دیگران

۱۳۹۰/۰۷/۲۶ - ۱۳:۲۷:۰۸
کد خبر: ۸۲۵۹۵
آموزش گل‌سازی، به نام هنرجو به کام دیگران
آموزش گل‌سازی سه ترم زمان می‌برد و در هر ترم هنرجو 10 مدل گل یاد می‌گیرد، گل‌های پارچه‌ای است و کاربرد‌های گوناگونی دارد.
به گزارش برنا، هر چند که آموزش گل‌سازی در سال‌های اخیر از رونق کمتری دربین جوانان برخوردار است اما به نظر می‌رسد که این هنر در شکل و شمایل جدید طرفداران خودش را دارد.

انواع گل‌های پارچه‌ای، چرمی، کریستالی از انواع جدید گل‌سازی است که البته قیمت‌های بالای هم دارد.

"اعرابی" مربی یکی از آموزشگاه‌های گل‌سازی درباره این هنر به خبرنگار برنا می‌گوید: آموزش گل‌سازی سه ترم زمان می‌برد و در هر ترم هنرجو 10 مدل گل یاد می‌گیرد. گل‌های پارچه‌ای است و کاربرد‌های گوناگونی دارد.



وی درباره هزینه آموزش گل‌سازی هم می‌گوید: هر ترم 200هزار تومان هزینه دارد و کلاس‌ها یک جلسه در هفته‌ برگزار می‌شود.

البته برخی از موسسات هم در قبال در دریافت سی هزار تومان در یک جلسه 2 ساعته گل‌سازی با کریستال آموزش می‌دهند که هنرجو می تواند در صورت تمایل بعد از آموزش درآمد هم کسب کند.

خوشبین مدیر یکی ازاین موسسات درباره درآمدزایی این هنر می‌گوید: گل‌ها با نگین و مفتول ساخته می‌شوند و برای ساخت 60 شاخه گل در هفته، فرد ماهیانه 200هزار تومان درآمد دارد.

با این حال به نظر می‌رسد که بازار گل‌‌سازی در مزون‌های لباس عروس این روزها رونق خاصی دارد.

"رویایی" مدیر یکی از مزون‌های تهران در این باره می‌گوید: قیمت گل‌های روی لباس به صورت تکی محاسبه می‌شود و هزینه آن به نسبت نوع گل متفاوت است. البته‌ معمولا بین 10 تا 60 هزار تومان هزینه دارد.

با این حال پای صحبت این افراد که می‌نشینید از درآمد اندک‌شان می‌نالند و معمولا معتقدند که بیشترین سود این کار به جیب مزون‌داران می‌رود!

با توجه به این که این روزها همچنان آموزش ساخت انواع گل در برنامه‌های مختلف به علاقمندان داده می‌شود به نظر می‌رسد که این هنر بیشتر از این که جنبه سرگرمی داشته باشد به هنری پولساز بدل شده است!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز