با احداث ۶ مخزن جدید؛

ظرفیت ذخیره سازی نفت خام پالایشگاه اصفهان به ۴ میلیون بشکه رسید

۱۳۸۹/۱۱/۲۳ - ۱۳:۳۵:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۴۴
ظرفیت ذخیره سازی نفت خام پالایشگاه اصفهان به ۴ میلیون بشکه رسید
ظرفیت ذخیره سازی نفت خام پالایشگاه اصفهان با بهره برداری از 3 مخزن 500 هزار بشکه ای و 3 مخزن 300 هزار بشكه ای جدید، به 4 میلیون و 200 هزار بشكه افزایش یافت.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، با بهره برداری از این 6 مخزن جدید، مدت زمان ذخیره نفت خام این پالایشگاه از 10 روز به 11 روز افزایش یافت، این در حالی است كه استاندارد ذخیره نفت‌خام تنها 10 روز است.

سید منصور سید فتاحی، رییس اداره مهندسی عمومی شركت پالایش نفت اصفهان، با اشاره به اینكه 3 مخزن 500 هزار بشكه‌ای می تواند یك میلیون و 500 هزار بشكه نفت‌خام ذخیره کند، گفت: این میزان خوراك 4 روز پالایشگاه را تامین می کند.

وی با بیان اینكه 3 مخزن 300 هزار بشكه‌ای دیگر نیز به بهره‌برداری رسیده، افزود: در گذشته 6 مخزن با ظرفیت یك میلیون و 800 هزار بشكه نفت‌خام مورد استفاده قرار می گرفت كه با بهره برداری از این 6 مخزن جدید، توانایی ذخیره نفت خام شركت پالایش نفت اصفهان به 4 میلیون و 200 هزار بشكه افزایش یافت كه با توجه به ظرفیت پالایشگاه به میزان 375 هزار بشكه در روز، ذخیره نفت خام بیش از  11 روز خواهد شد.
 
سید فتاحی هزینه طراحی و ساخت 6 مخزن جدید را 15 میلیارد تومان اعلام كرد و ادامه داد: این پروژه با صرفه جویی ارزی مطلوب، از خروج 10 میلیون دلار ارز به خارج كشور جلوگیری نموده است.

وی استفاده از سقف شناور و سیستم‌های جدید ابزار دقیقی و محافظ دو جداره برای جلوگیری از بخار شدن 30 تا 40 درصد مواد نفتی را، از ویژگی های مخازن جدید عنوان كرد.

رییس مهندسی عمومی شركت پالایش نفت اصفهان درباره ساخت 6 مخزن 100 هزار بشكه‌ای مواد نفتی جدید گفت: این مخازن نیز در اوایل سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرند.

نظر شما