جواد زیتونی: پس از سی سال دوباره برای کودکان بازی می کنم

۱۳۹۳/۰۲/۰۶ - ۱۶:۰۶:۴۶
کد خبر: ۱۸۲۸۷۶
جواد زیتونی: پس از سی سال دوباره برای کودکان بازی می کنم
جواد زیتونی بازیگر شناخته شده تئاتر و تلویزیون که در «کلوچه دارچینی» نقش کیسه چای پیر را بازی می کند از بازگشتش به تئاتر کودک و نوجوان پس از گذشت سی سال گفت.

جواد زیتونی بازیگر شناخته شده تئاتر و تلویزیون که در «کلوچه دارچینی» نقش کیسه چای پیر را بازی می کند از بازگشتش به تئاتر کودک و نوجوان پس از گذشت سی سال گفت.

جواد زیتونی بیان کرد: «سی سال پیش در زمان مدیریت آقای غریب پور، در همین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمایشی را بازی کردم به نام «زیتون و دریا» که رضا فیاضی آن را کارگردانی می کرد و اکنون پس از این مدت طولانی دوباره در مرکز تولید تئاتر هستم و خوشبختانه جدی و خوب با خانم کاظمی کار برای کودکان را شروع کرده ام.»

وی ادامه داد: «گرچه این فاصله زمانی در کارهایم برای کودکان وجود دارد اما همیشه ذهنم برای کودکان است. کارکردن برای این گروه سنی را دوست دارم ولی تا این زمان پیش نیامده بود که بازی کنم. وی کار برای کودکان را مشکل و حساس عنوان کرده و گفت: کار برای این گروه سنی اصلا راحت نیست و هنرمند باید با وسواس به طرف اش بیاید نه اینکه صرفا چون خوشش می آید برای کودک نوجوان کار کند ، به آن بپردازد.»

زیتونی درباره گروه سنی کودک و نوجوان گفت: «کودکان خمیرمایه هایی هستند که به هر فرم و شکلی در می ایند و باید با دقت و کاملا درست به سمتشان رفت. تئاتر باید در آنها ایجاد خلاقیت کند نه اینکه آنها را سرگرم بازی کند. این هنر باید به بچه ها فکر کردن را بیاموزد تا پایه های محکمی برای رویارویی با آینده داشته باشند. به اعتقاد من نقش تئاتر کودک این است. مانند آموزش که الفبا خواندن و نوشتن را به کودک یاد می دهد ، تئاتر باید الفبای خلاقیت و تفکر را به او یاد بدهد.»

وی تصریح کرد: «ما باید کودکان را جدی بگیریم و آنها را بفهمیم. کودکان شخصیت های بزرگی دارند . باید بچه ها و بزرگترها به هم اعتماد داشته باشند و از هم یاد بگیرند.»
 
این بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره نقش «کیسه چای پیر» در نمایش کلوچه دارچینی نیز گفت: «در زندگی خودم با افراد مسنی که دوست داشتنی اما عبوس هستند بسیار روبرو شده ام. آدم هایی که در لا به لای این عبوس بودن شیرینی هایی هم دارند. ترسناک هم نیستند اما افراد با فاصله با آنها برخورد می کنند. همیشه هم دیده ام که اگر با این چنین افرادی صحبت کنیم ، می توانیم به درون پوسته خشنشان نفوذ کنیم. کیسه چای پیر از این دسته افراد است که در درون وجودش برای ارتباط برقرار کردن و دوست شدن با دیگران عطش دارد. از تنهایی رنج می برد و وقتی دیگران به سمت اش می آیند
او استقبال می کند و خودش را از این وضعیت خلاص می کند.»

وی با تاکید بر این که نقش کیسه چای پیر را خیلی خوست دارد افزود: «تماشاگر نیز این نقش را دوست دارد. می فهمد که اندیشه و معلومات خوبی دارد و در تنهایی اش توانسته به مطالعاتش اضافه کند. شاید همین مطالعات باشد که او را از دیگران دور کرده یا دیگران فکر می کند او خودش را می گیرد.»
 
زیتونی حضورش در گروه تئاتر مستقل را تجربه ای خوب عنوان کرده و گفت:««کلوچه دارچینی» سومین یا چهارمین کاری است که افتخار همکاری با این گروه را دارم. بچه های گروه را دوست دارم، مخصوصا خانم کاظمی که با خلاقیت خودش دنبال کار می روند. کاظمی در کار خیلی هم سخت گیر است. همه این را می دانند که سخت گیری اش برای اهمیتی است که به کار می دهد. من این سختگیری را دوست دارم و حتی اگر تشری به من بزند اطاعت می کنم.»
 
نمایش کلوچه دارچینی هر روز غیر از شنبه ها ساعت 18 در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه است و علاقه مندان می توانند از طریق شماره تلفن 09357408597 نسبت به رزرو بلیط اقدام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز