مجموعه «کپی برابر اصل» از امشب پخش می شود

۱۳۹۳/۰۸/۱۷ - ۱۸:۵۱:۳۱
کد خبر: ۲۳۵۲۹۷
مجموعه «کپی برابر اصل»  از امشب پخش می شود
مجموعه «کپی برابر اصل» با مضمون امور حقوقی و جعل چک و اسناد از شنبه شب 17 آبان ماه روی آنتن شبکه یک می‌رود.

به گزارش خبرگزاری برنا،بینندگان شبکه یک سیما از امشب می‌توانند به تماشای سریال «کپی برابر اصل» ساخته سیدجلال الدین دری بنشینند که داستان آن پیرامون روابط، معاملات و مسایل حقوقی پیش می‌رود.

این سریال در آغاز با عنوان «برابر با اصل» مطرح شد و مراسم افتتاحیه آن روز چهارم تیر ماه سال جاری به دلیل مضمون حقوقی آن با حضور محمدمهدی انجم شعاع سرپرست معاونت امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و چند تن از مسئولان حقوقی و قضایی و همچنین مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما کلید خورد.

فرجی در مراسم افتتاحیه درباره دلیل ساخت این سریال بیان کرده بود که در نشستی با عزت الله ضرغامی به این نتیجه رسیده اند که مردم با مسایل حقوقی آشنایی چندانی ندارند و تا دچار مشکل هم نشوند به سراغ حل آنها نمی روند بنابراین به ساخت یک سریال نمایشی که جذابیت بیشتری دارد نیاز است.

سید جلال الدین دری کارگردان این سریال که در کارنامه خود کارگردانی و نویسندگی تئاترهای «والس خداحافظی»، «انگشتر هزار نگین»، «سلطان با حرمسرا و سلطان بی حرمسرا» و «افسانه دریا، آوای مهر» را داشته در آخرین کار خود به سراغ معضل جعل چک و اسناد حقوقی رفته است.



وی نویسنده فیلمنامه مجموعه‌های تلویزیونی «کمکم کن»، «پول کثیف»، «سایه های شهر» و ... بوده است که از میان این آثار «پول کثیف» نیز تقریبا تمی مشابه دارد. «پول کثیف» درباره معضل قاچاق کالا و ارز و پیامدهای ناشی از آن در چرخه اقتصادی مملکت و مناسبات و روابط اجتماعی بود و داستان زن و شوهری را به تصویر می‌کشید که صاحب یک کارخانه تولید پوشاک هستند اما به خاطر فساد و مشکلات اقتصادی در ورطه ورشکستگی قرار می‌گیرند.

دری خود نیز فارغ التحصیل رشته حقوق قضایی است و حالا نویسندگی و کارگردانی مجموعه ای را در دست دارد که قرار است مردم را براساس جذابیت های نمایشی با مشکلات حقوقی و اسنادی آشنا کند.

داستان سریال «کپی برابر اصل» درباره سردفتری به نام آقای گوهری است که نقش او را حسن جوهرچی بازی می کند و در مقابل وی یک جاعل حرفه ای و سابقه دار با نام مستعار آقای یاوری قرار دارد که می‌خواهد به نوعی از سردفتر داستان انتقام بگیرد. همچنین حسام نواب صفوی نیز نقش بازپرس محمودی را در داستان دارد.



سیدجلال الدین دری پیش از این در خلاصه ای از داستان با اشاره به اقدامات این جاعل حرفه ای که سیاوش طهمورث نقشش را بازی می کند، گفته بود که به تدریج با سیستم جدید ثبت اسناد رسمی مخاطبان متوجه می‌شوند که دیگر امکان جعل وجود ندارد و شخصیت منفی سریال نیز موفق به انجام کار خود نمی‌شود.

از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به حسام نواب صفوی، امید زندگانی، روناک یونسی، فرداد صفاجو، نفیسه روشن، حدیثه تهرانی، آزاده ریاضی، پریسا روشنی، سولماز حصاری، حشمت آرمیده، مجتبی طهمورث و عمار تفتی اشاره کرد.

امید زندگانی نیز در گفتگویی با خبرگزاری مهر درباره اهمیت ساخت آثاری با مضمون حقوقی بیان کرده بود: «این روزها اگر نگاهی به آمارهای مالی بیندازید با معضل رو به رشدی از چک‌های برگشتی و خرید و فروش اسناد جعلی و جعل اسناد منقول و غیر منقول مواجه می‌شوید و پیام این سریال هم این است که مردم تحت قول و قرارهای دوستانه قراردادهای مالی نبندند و قانون را به اهلش بسپارند؛ مخصوصا قشر هنرمند که در مسایل مالی بسیار احساساتی برخورد می کنند و یکی از اقشار آسیب‌پذیر در میان مردم در این زمینه هستند.»



ساخت سریال هایی براساس مسایل حقوقی و قضایی از جمله اولویت هایی است که باید مورد توجه سیما قرار گیرد مخصوصا که در جامعه امروز کمتر کسی است که با چنین مسایلی درگیر نباشد. تلویزیون به عنوان یک رسانه ملی در این سال ها موضوعات مختلفی را که جنبه آموزشی داشته اند با پرداختی نمایشی وارد زندگی مردم کرده است و از این طریق به نوعی اگر هم نتوانسته آگاهی جامعه را در برابر یک مساله افزایش دهد حداقل مخاطبان را نسبت به موضوع حساس کرده است.

مجموعه تلویزیونی «کپی برابر اصل» در 13 قسمت ساخته شده و پخش آن از شنبه شب 17 آبان ماه از شبکه یک سیما ساعت 22:30 آغاز می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز