سیاهی لشکر نیاید به کار، یکی مرد جنگی به از صد هزار

۱۳۹۳/۰۶/۰۲ - ۱۸:۱۱:۰۳
کد خبر: ۲۱۳۸۵۵
سیاهی لشکر نیاید به کار، یکی مرد جنگی به از صد هزار
نیروهای امداد رسان حاضر در درمانگاه مورموری، حتی حاضر نشدند دستشان را از جیبشان بیرون بیاورند و به مانند مهندسان ناظر فقط دستور می دادند.

سیاهی لشکر نیاید به کار، یکی مرد جنگی به از صد هزار به گزارش سرویس حوادث خبرگزاری برنا در ایلام، با گذشت نزدیک به 6 روز از زلزله ی 6.1 ریشتری استان ایلام خوشبختانه این زلزله هیچ گونه تلفات جانی در پی نداشت ولی کماکان مردم با ترس و اضطراب، شب را در خیابان و پارک ها سپری می کنند.
 
مسئولین استانی ابراز خرسندی می کنند که این نخستین بار در کشور است که زلزله‌ی به این قدرت رخ می دهد و تلفات جانی پی ندارد.

و باز در گوشه ی دیگر مسئولین استانی در بین خبرنگاران اعزامی به منطقه حضور پیدا می کنند واعلام می دارند که مواد غذایی و دیگر مایحتاج مورد نیاز مردم به اندازه کافی و حتی بیشتردر بین مردم توزیع شده است و در این خصوص هیچ گونه کمبودی مشاهده نمی گردد و نیروانسانی برای کمک به رفع نیازهای مردم بسیح شده اند و به سرعت در حال رفع مشکلات مردم مناطق زلزله زده می باشند.

ولی شاهدان عینی تمام این حرفا را تایید نمی کنند و بارها هم رو در روی مسئولین می گویند که از وضع موجود ناراضی هستیم.

عقل سلیم می گوید خانه ی که ترک برداشته دیگر جای زندگی نیست.پس مردم حق دارند درخواست کمک های بیشتری از مسئولین داشته باشند.

یکی از مردم منطقه ی زلزله زده موضوع را این گونه بازگو می کند؛ آیا ده تن یخ و چند کامیون آب معدنی کفاف چند روز، خوراک بچه های ما دراین گرمای شدید نزدیک به 50 درجه را می دهد.

مسئولین می گویند که به ما جیره ی غذایی داده اند مگر چند کنسرو لوبیا و ماهی می تواند جرات بازگشت به خانه های ترک خورده را به ما بدهد؟. خبرنگار اعزامی برنا که چند روز متوالی در منطقه حضور داشت این گونه می گوید، من و چند عکاس دیگر زمانی که می خواستیم از امداد رسانی پرسنل پزشکی عکاسی کنیم هرگونه ناسزایی که می تواند هر انسانی را ناراحت کند از پرسنل پزشکی شنیدیم و تمام مستندات نشان می دهد که عکاسان چادرهای پزشکی را برپا کردند، من خود شاهد بودم که نیروهای امداد رسان حاظر در درمانگاه مورموری، حتی حاظر نبودند دستشان را از جیبشان بیرون بیاورند و وقتی که عکاسان چادرها را برپا می کردند به مانند مهندسان ناظر فقط دستور می دادند.
 
قصدمان آتش بیاری در معرکه نیست ولی خطاب به مسئولین عزیز استانی، امداد رسانی فقط اعزام نیرو انسانی با این حجم بالا نیست، بلکه اعزام نیروی دلسوز است و به قول معروف " سیاهی لشکر نیاید به کار، یکی مرد جنگی به از صد هزار" البته این گفته ها نمی تواند زحمت دلسوزان را هم کتمان کند.

چون پرسنل خدومی هم بودند که از جان و دل هم برای کمک رسانی به مصدومان مایه می گذاشتند و شاید عصبانیتشان از روی خستگی بود.که ما خبرنگارها دیگر به این توهین ها عادت کرده‌ایم.

لطفا با افتخار نگویید که تلفات جانی نداشته ایم شاید قطع برق در نیمه شب حادثه و نبود آوار سنگین باعث شد که تلفات جانی وجود نداشته باشد که خدا را شکر می‌گوییم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز