اختتامیه جشنواره فیلم فجر در قم؛

بوسه بابک حمیدیان بر چادر همسر شهید/مریلا زارعی هستم،متولد تهران، فرزند ایران

۱۳۹۲/۱۲/۰۳ - ۱۸:۰۵:۱۷
کد خبر: ۱۶۸۳۱۴
بوسه بابک حمیدیان بر چادر همسر شهید/مریلا زارعی هستم،متولد تهران، فرزند ایران
مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر با حضور هنرمندان و مسوولان استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، اختتامیه دومین جشنواره فیلم فجر در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با حضور استاندار قم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ابراهیم حاتمی کیا، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، هومن سیدی، سعید راد، گلاره عباسی، مهران احمدی، نرگس آبیار، حسین مهکام، شهرام شکیبا، همسر شهید وصالی و.... برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیاتی از کلام الله مجید قرائت و پس از آن سرود جمهوری اسلامی ایران پخش شد، در ادامه این برنامه نماآهنگی از حرم مطهر حضرت معصومه (س) پخش شد.

مجری برنامه با خواندن اشعاری شروع برنامه را رسما اعلام و به هنرمندان، مسوولان و حضار خوش آمد می‌گوید و از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم دعوت به سخنرانی می‌کند. حجت الاسلام ایزدپناه با اشاره به زحمات مسئولان برای برگزاری اختتامیه دومین جشنواره فیلم فجر قم اظهار کرد: باید از تمامی برگزار کنندگان این مراسم تقدیر کرد زیرا مجموعه بسیار زیادی درگیر این برنامه بودند.

حاتمی کیا نعمتی برای فیلم سازی در ایران است
مدیر کل ارشاد قم افزود: باید از بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران یاد کرد زیرا تمامی این برکات نتیجه تلاش‌ها و مجاهدت‌های امام خمینی (ره) است زیرا که امنیت جامعه را مدیون امام خمینی (ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس هستیم.

وی از ابراهیم حاتمی کیا برای ساخت فیلم «چ» تشکر و عنوان کرد: تشکر من به دلیل این است که در این فیلم شهید چمران به بهترین شکل ممکن به مردم عرضه می‌شود و باید این نکته را مد نظر قرار داد و از ایشات تشکر کرد.

حجت الاسلام ایزدپناه خاطر نشان کرد: از سرکار خانم زارعی نیز باید تشکر کرد زیرا توانستند لحظه‌های بی‌قرار یک مادر شهید را به نمایش بگذارند و به خوبی این نقش را ایفا کردند.

مدیر کل ارشاد قم با اشاره به اینکه حمایت از حوزه هنر سلامت را به ارمغان می‌آورد، عنوان کرد: تنها در این صورت می‌توان رشد و شکوفایی را در جامعه اسلامی مشاهده کرد زیرا هنر نقش بسیار مهمی را در معادلات اجتماعی بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: اقتصاد بدون فرهنگ شکوفا نمی‌شود و باید در برنامه ریزی مجموعه‌های مختلف به ویژه مجلس شورای اسلامی نقش فرهنگ برجسته شود.

حجت الاسلام ایزد پناه با اشاره به اینکه با کم شدن بودجه فرهنگی مشکلات بسیار زیادی به وجود می‌آید، تصریح کرد: باید این موضوع مد نظر قرار گیرد، زیرا در همین چند سال اخیر با کم شدن بودجه فرهنگی مشکلات بسیار زیادی به وجود آمد.

پس از سخنان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم مجری برنامه با اعلام اینکه بابک حمیدیان وارد سالن شده از وی به خاطر اینکه از شهر رشت به قم برای برنامه اختتامیه آمده است تشکر کرد که پس از آن مردم با تشویق خود از این بازیگر توانای کشور تشکر کردند.

دومین نفر برای سخنرانی حجت الاسلام محمد صادق صالحی منش استاندار قم بود که با اشاره به برگزاری دومین جشنواره فیلم فجر فم اظهار کرد: از برگزاری این جشنواره بزرگ بسیار خوشحال هستم و باید از تمامی عوامل این جشنواره تشکر کرد.

جشنواره فجر قم به بهترین شکل ممکن برگزار شد
استاندارقم افزود: برگزاری سی و دومین جشنوراه فیلم فجر امسال در قم به بهترین شکل ممکن برگزار شد و این موضوع نیز یکی از برکات اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سینما در ایران رو به رشد است، عنوان کرد: در منطقه حرف اول سینما را ایران می‌زند و در سال‌های اخیر صادرات سینما نیز انجام شده است.

صالحی منش خاطر نشان کرد: برای جهانی شدن و ماندگاری آثار باید نگاه ویژه‌ای به دین شود و از سوی دیگر باید قواعد هنرهای نمایشی در کنار دغدغه مراجع تقلید شکل بگیرد زیرا تنها در این صورت سینما پیشرفت می‌کند.

استاندار قم با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید بستر فیلم سازی را در کشور فراهم کنند، عنوان کرد: سینما نیز از آن طرف باید این موضوعت را مطالبه کند و کارگردانان مطرح باید فیلم‌های خود را زمینه دینی استوار کنند.

وی تصریح کرد: موضوع خانواده و تربیت فرزندان نیز باید در سینما مد نظر قرار بگیرد و یکی از مطالبه‌های جدی ما از اهل سینما در همین زمینه است که باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.

صالحی منش با تاکید بر اینکه باید از هنرمندان حمایت همه جانبه‌ای داشت، تصریح کرد: حمایت از مجموعه‌های استانی امسال سیمرغ‌های بسیار زیادی را برای تئا‌تر قم به همراه داشت که این یکی از نکات مهم برای توجه به فرهنگ استان است.

استاندار قم خاطر نشان کرد: تاسیس سینما متناسب با نیاز مردم باید انجام شود و تنها در این صورت است که استعداد‌ها در قم شکوفا می‌شود و در همین زمینه باید از تمامی عوامل ساخت مجموعه‌های دینی تشکر کرد.

صالحی منش با اشاره به اینکه خادمی آستان حرم حضرت معصومه(س) افتخاری بسیار بزرگ است، عنوان کرد: من به آقای حاتمی کیا توصیه می‌کنم وارد فعالیت‌های سیاسی نشود و در همین زمینه با تمام تلاش به کار خود ادامه دهند.

در ادامه این مراسم از عبدالله باکیده مدیر استان‌های سی و دومین جشنواره فیلم فجر دعوت شد. باکیده با تشکر از تمامی مسئولان استان قم برای برگزاری این مراسم تشکر و اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر در قم نیز بسیار پر برکت بوده است و باید این جشنواره به بهترین شکل ممکن در سال‌های آینده برگزار شود.

مدیر استان‌های سی و دومین جشنواره فیلم فجر افزود: آماده سازی و اکران فیلم‌ها در کشور کار بسیار دشواری بوده است که وزارت کشور و ۳۰ مدیر استانی برای برگزاری این جشنواره در استان زحمات بسیار زیادی را کشیدند که باید از این عزیزان هم تشکر کرد.

اکران فیلم ها در استان‌ها برکات بسیار زیادی را به همراه داشته است
وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره در سطح وسیع عنوان کرد: این امر سبب رونق بخشیدن به سینماهای کشور می‌شود و از سوی دیگر مردم بهترین داوران در سینما‌های جشنواره هستند زیرا نظرات آن‌ها می‌تواند علاقه عمومی و نیاز جامعه را بازگو کند.

باکیده خاطر نشان کرد: حضور جشنواره فیلم فجر قم و همه استان‌ها دلیل بر دارا بودن سینما‌ها بر سیستم دیجیتال است که این یکی از برکات برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان‌ها است و باید این موارد مورد بررسی قرار بگیرد.

پس از همه سخنرانی‌ها نوبت به بخش اهدا جوایز به برگزیده‌های دومین جشنواره فیلم فجر استان قم رسید.

بازی در کنار بزرگان سخت و دشوار است
نخستین نفری با توجه به نظر هئیت داوران در بخش بازیگری گلاره عباسی برای بازی در فیلم شیار ۱۴۳ بود که پس از اینکه جایزه خود را دریافت کرد عنوان کرد: محبتی که خداوند برایم به ارمغان آورده است حضور در کنار بزرگان است و از همین رو صحبت در میان بزرگان برایم سخت و دشوار است.

سعید راد بزرگ مرد عرصه سینما است
دومین نفر مهران احمدی بازیگر نقش یک سید کرمانی در فیلم شیار ۱۴۳ نیز گفت: خوشحالم که در این فیلم حضور داشتم و باید از آقای سعید راد تشکر کنم.

و سومین نفر تهیه کنندگان فیلم شیار ۱۴۳ بودند که تنها قاسمی حضور داشت و خاطر نشان کرد: خوشحالم در شهری هستم که زمانی در آن نفس می‌کشیدم و هنوز هم آن هوای عطر آگین را می‌توانم استشمام کنم.

پس از آن یکی از عوامل جلوه‌های ویژه فیلم چ به روی سن آمد و عنوان کرد: تمام اتفاقاتی که در فیلم «چ» رخ داد به وسیله اعتماد آقای حاتمی کیا به جوانان خلق شد از همین رو از تمامی مسوولان می‌خوهم جوانان را باور کنند.

پس از صحبت‌های وی مجری برنامه حضار را دعوت به دیدن بازی یکی از بازیگران نام آشنای کشورمان کرد و این فرد کسی نبود جز سعید راد که در حالی که این کلیپ پخش می‌شد حضار این بازیگر توانای کشور را مورد تشویق قرار دادند.

توقع برگزاری چنین اختتامیه باشکوهی را از قم نداشتم
سعید راد در حالی که به حضار ادای احترام می‌کرد روی سن آمد و سخنان خود را با محبت مردم قم به هنرمندان کشور شروع کرد.

راد با اشاره به محبت مردم قم اظهار کرد: من اصلا گمان این همه محبت مردم را به هنرمندان و خودم نداشتم و گمان نمی‌کردم این محبت شامل حال من شود زمانی که بازیگران روی سن ایستاده و مورد تشویق مردم قرار می‌گیرند نتیجه محبت و اعتماد کارگردان مجموعه است و دستان مردم که در همه حال بدرقه راه هنرمندان است.

بازیگر فیلم «چ» افزود: به شهرستان‌های مختلفی در ایام جشنواره فیلم فجر سفر کردم و گمان می‌کردم حضور من در شهر قم نیز مانند سایر شهر‌ها است اما در حال حاضر که در این شهر هستم حضور روحانیت و محبت مردم قم را به گونه دیگر ارزیابی می‌کنم و این نشان دهنده دل‌های بزرگ و مهربان مردم قم است.

وی با اشاره به آرزو‌ها و خواسته‌های هنرمندان عنوان کرد: سینما سلسله مراتبی دارد و من نیز زمانی آرزوی شهرت و نشستن کنار هنرمندان بزرگ کشور را داشتم اما در حال حاضر خوشحالم که در کنار جوانانی مانند هومن سیدی و بابک حمیدیان هستم که هیچ دغدغه‌ای برای شهرت و محوبیت ندارند و جویای نام نیستند.

راد در پایان گفت: امیدوارم سال آینده با فیلم بهتری در کنار شما مردم حضور پیدا کنم.

راد نیز مورد تشویق گرم مردم و هنردوستان قمی قرار گرفت و پس از آن نرگس آبیار به عنوان کارگردان فیلم «شیار ۱۴۳» برای دریافت جایزه در سن حضور پیدا کرد.

مادران شهید از بزرگ‌ترین ایثارگران تاریخ هستند
نرگس آبیار با اشاره ارزش مادران شهید در کشور اظهار کرد: مادران شهید از بزرگ‌ترین ایثارگران تاریخ هستند و فیلم «شیار ۱۴۳» تفحه کوچک برای آن‌ها است.

کارگردان فیلم شیار ۱۴۳ افزود: استاندار قم جمله عالی را در وصف فیلم «چ» به کار بردند زیرا که ایثارگری هنرمندانه را آقای حاتمی کیا در فیلم «چ» به ارمغان آورد.

از دریافت این جایزه بسیار خوشحال هستم
حسین مهکام به عنوان فیلم نامه نویس فیلم «برف» پس از دریافت جایزه بهرتین فیلم نامه نویس از نگاه داوران دومین جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: خیلی خوشحالم که در جمع صمیمانه در کنار بازیگران و هنرمندان هستم و از هیات داوران نیز تشکر می‌کنم.

برای اهدا سیمرغ بهترین بازیگر مرد از سعید راد دعوت شد تا این جایزه را به دریافت کننده جایزه اهدا کند.

دریافت سیمرغ از دستان سعید راد افتخاری بزرگ است


در بخش بهترین بازیگر مرد از نگاه داوران پس از اعلام نامزد‌ها هومن سیدی بازیگر فیلم خط ویژه به عنوان بهترین بازیگر نقش مرد از نگاه داوران انتخاب شد که زمانی که در سن حضور یافت اظهار کرد: برایم بسیار هیجان انگیز بود و قبل از آن به بابک حمیدیان می‌گفتم تنها مثل اینکه من تنها به عنوان بهترین بازیگر حضور دارم اما پس از اینکه نام بابک حمیدیان را خواندند متوجه دعوت مسوولان از بازیگران دیگر نیز شدم و خوشحالم که جایزه خود را از بهترین استادم از آقای راد می‌گیرم.

هدیه ام را به تمامی مادران شهید تقدیم می کنم
پس از آن نوبت به اهدا سیمرغ بهترین بازیگر زن از نگاه داوران اهدا شد به خانم مریلا زارعی بازیگر نقش الفت در فیلم «شیار ۱۴۳» که وی پس از دریافت سیمرغ عنوان کرد: خیلی ممنونم از هئیت داوران که من را لایق دریافت این جایزه دانستند.

وی افزود: مریلا زارعی هستم متولد تهران اما فرزند ایران، درست است که در ظاهر اینجایزه به من تعلق گرفته است اما من خیلی پیش از این‌ها جایزه خود را دریافت کرده‌ام زمانی که در فیلم «شیار ۱۴۳» و «چ» بازی می‌کردم این جایزه را دریافت کردم. سیمرغ من اشک‌های مادری است که منتظر یک بند انگشت فرزند خود است و امیدوارم در زمان اکران این فیلم از ما حمایت کنید.

مریلا زارعی با تشویق حضاری که به احترام وی روی پا ایستاده بودند در جای خود قرار گرفت.

بوسه بر چادر همسر شهید
پس از وی همسر شهید وصالی در روی سن قرار گرفت. وی با اشاره به اینکه بسیار کار سختی است سخن گفتن در بین بزرگان سینما اظهار کرد: من با تمام وجود از آقای حاتمی کیا تشکر می‌کنم زیرا این عزیزان تنها می‌توانند یاد و خاطره شهدا را زنده کنند.

وی افزود: امیدوارم این عشق به خلق کارهای هنری برای آقای حاتمی کیا باقی بماند و در تمامی عرصه‌ها موفق باشند.

وی خاطر نشان کرد: من شهید وصالی را در فیلم چ به صورت واضح مشاهده کردم.

افتخار من این است که نقش شهید وصالی را بازی کردم
در حالی که همسر شهید وصالی در روی سن بود بابک حمیدیان روی با تشویق حضار روی سن قرار و چادر این همسر شهید را بوسید و به نوعی به وی ادای احترام کرد و گفت: خانم کاظم‌زاده من در سر سفره‌ای بزرگ شده‌ام که احترام به اسطوره‌ها و شهیدان ارزش بوده است و از سوی دیگر من این راه دور را فقط آمده‌ام که بگویم که ما از یاد شهدا هیچوقت غافل نمی‌شویم شما اطمینان داشته باشید و این جز معدود زمانی‌های است که سخن گفتن برایم سخت و دشوار است آقای حاتمی کیا شما به من نگاه کردید و من به شما، خانم زارعی من از جنون شما مجنون شدم.

پس از سخنان بازیگر فیلم «چ» همشر شهید وصالی گفت: آقای حمیدیان به طور قطع شهید وصالی در این فیلم همراه شما بود.

باید از فیلم رستاخیز حمایت کرد
و در آخر مراسم از ابراهیم حاتمی کیا دعوت شد تا سیمرغ بهترین کارکردانی را دریافت کند وی پس از دریافت سیمرغ عنوان کرد: در این چند روز که به مکان‌های مختلفی دعوت می‌شوم هر چه را که ناگهان افکاری به ذهنم خطور می‌کند.

کارگردان فیلم «چ» افزود: در پایان اختتامیه فیلم فجر لازم می‌دانم از تمامی کسانی که من را در فیلم «چ» همراهی کردند تشکر کنم.

وی گفت: در فیلم چ بزرگان بسیار زیادی را دور خود جمع کرده‌ام که به دست آوردن دل یک همسر شهید و به ویژه همسر شهید وصالی مهم‌ترین ارزش برای من است.

حاتمی کیا با اشاره به اینکه افتخار بسیار بزرگی با دریافت نشان خادمی نصیب من شده است، عنوان کرد: باید همچنان یاد شهدا را گرامی داشت زیرا آن‌ها اسطوره سازان این مرز و بوم بوده‌اند.

وی با ابراز خوشحالی نسبت به فرزند ایرانی بودن خود عنوان کرد: من از اهالی این مرز و بوم هستم و اعتقاد دارم به این مملکت و چیزهای که من در این مرز بوم می‌بینم سبب خلق آثاری چون «شیار ۱۴۳» و «چ» می‌شود.

حاتمی کیا تصریح کرد: کسی نمی‌تواند انکار کند که فیلم رستاخیز چیزی جز قربت الله است و این فیلم هیچگونه قصد و توهینی به ائمه اطهار (ع) را نداشته است.

کارگردان فیلم «چ» با شاره به مهربانی و لطف هنردوستان به عرصه سینما عنوان کرد: نباید کاری کرد که هیچ یک از کارگردانان اجازه و ترس از ورود به این عرصه را در خود احساس کنند زیرا که دیگر چنین فیلم‌های ساخته نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخوردی که آقای درویش و تبریزی می‌شود اصلا خوب نیست، تصریح کرد: آقای درویش در تمامی پلان‌ها سعی کرد یاد خدا را گرامی نگه دارد و بر همین اساس می گویم رستاخیز یک اثر فاخر مذهبی است.

کارگردان فیلم «چ» خاطر نشان کرد: امیدوارم فیلم رستاخیز اجازه اکران عمومی را دریافت کند زیرا که عدم اکران این فیلم سبب دلسردی برخی از سینما می‌شود.

حاتمی کیا با اشاره به اینکه باید صبر افراد در جامعه افزایش پیدا کند، عنوان کرد: برخی از عرصه‌ها کمتر کمتر تجربه شده باشد و باید از این عزیزان حمایت کرد.

وی خاطر نشان کرد: نباید اجازه داد سقوطی رخ بدهد و باید با تمام وجود این گونه آثار حمایت کرد.

در پایان این جشنواره یكی از جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی خاک شلمچه را به وی اهدا كرد.

وی در در یادداشت کوتاهی خطاب به حاتمی كیا عنوان كرد: تقدیم به مردی که هنوز اسلحه را زمین نگذاشته است قطعه ای از خاک شلمچه و یاآوری از روزهای پرشکوه کربلای پنج، از طرف خودم و همرزمان شهیدم در واحد اطلاعات و عملیات لشگر ۱۷ علی ابن طالب.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز