رئیس دانشگاه لرستان

دانشگاه لرستان به رده یک دانشگاه‌های کشور ارتقاء یافت

۱۳۹۳/۰۴/۲۹ - ۱۹:۳۲:۰۳
کد خبر: ۲۰۵۲۶۵
دانشگاه لرستان به رده یک دانشگاه‌های کشور ارتقاء یافت
بر اساس شاخص‌های ارزیابی آیین‌نامه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی مصوب وزارت علوم، دانشگاه لرستان به رده یک دانشگاه‌های کشور ارتقاء یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از خرم آباد، مرکز آموزش عالی سابق لرستان یا دانشگاه لرستان فعلی در سال 1356 به عنوان شاخه لرستان دانشگاه جندی شاپور اهواز یا شهید چمران فعلی با پذیرش تعداد 100دانشجو در چهار رشته تحصیلی فیزیک، شیمی، ریاضی و زیست شناسی در مقطع کارشناسی فعالیت خود را آغاز کرد.
پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاخه لرستان از دانشگاه شهید چمران اهواز جدا شد و فعالیت های خود را به صورت مستقل تحت عنوان مجتمع آموزش عالی لرستان با چهار گروه آموزشی فیزیک، شیمی، ریاضی و زیست شناسی تداوم بخشید و پس از بازگشایی دانشگاه ها در سال 1362 فعالیت های آموزشی این مرکز منحصرا به دو رشته دبیری شیمی و دبیری ریاضی محدود شد.
در سال 1367 طرح جامع بزرگ دانشگاه لرستان تدوین و به تصویب وزارت فرهنگ و آموزش عالی و سازمان برنامه و بودجه رسید و فعالیت های اجرایی احداث دانشگاه در سال 1369 آغاز شد. دانشگاه لرستان در سال 1372 عملا و به طور رسمی از عنوان مجتمع به دانشگاه ارتقاء یافت و هیات امنای آن نیز در سال 1383 از هیات امنای دانشگاه های منطقه غرب کشور جدا شد.
دانشگاه مادر لرستان هم اکنون دارای شش دانشکده علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، ادبیات و علوم انسانی، علوم اقتصادی و اداری و دانشکده دامپزشکی است و خوشبختانه با مدیریت جهادی که ظرف سه سال اخیر در این دانشگاه حاکم شده است دانشگاه لرستان پله های پیشرفت را علی رغم عقب ماندگی های تاریخی که در سایه بی توجهی های گذشتگان بر آن حاکم شده بود، جبران کرد.
حسن زمانیان در جمع خبرنگاران بیان داشت: بر اساس شاخص های ارزیابی آیین نامه رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که شامل تعدد فیزیکی واحدهای تابعه، تعدد واحد بین الملل، شعبه، دانشکده، مجتمع، پژوهشکده، آموزشکده، گروه و رشته های آموزشی و پژوهش می باشد دانشگاه لرستان به رده یک دانشگاه های کشور ارتقاء یافت.
وی افزود: رده یک دانشگاه های کشور شامل دانشگاه های بزرگی همچون دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه فردوسی مشهد و دیگر دانشگاه ها است.
رئیس دانشگاه لرستان گفت: در سایه این ارتقاء از نظر چارت سازمانی و تشکیلاتی تعداد معاونت های دانشگاه لرستان از چهار به شش معاونت و تعداد مدیریت های دانشگاه از 9 به 16 مدیریت و سایر رده های تشکیلاتی نیز به همین نسبت افزایش می یابند.
زمانیان با بیان اینکه ارتقاء ساختار دانشگاه موجب شکوفایی دانشگاه در همه زمینه ها خواهد شد، افزود: دانشگاه لرستان در سه سال اخیر با تلاش های بی وقفه مسئولین دانشگاه رشد چشمگیری در زمینه های مختلف داشته است که حاصل این تلاش ها ارتقاء این دانشگاه از رده دوم دانشگاه های کشور به رده 1 بوده است.
وی افزایش تعداد اعضای هیات علمی شاغل و بورسیه ها و دانشجویان، گسترش تعداد رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف بخصوص در سطح تحصیلات تکمیلی، راه اندازی چهار مرکز آموزش عالی در شهرستان های تابعه شامل مراکز الشتر، نورآباد، کوهدشت و پلدختر، راه اندازی آزمایشگاه مرکزی، ارتقاء آموزشکده دامپزشکی به دانشکده و افتتاح ساختمان این دانشکده، بهره برداری از ساختمان 18 کلاسه در راستای توسعه امکانات آموزشی و راه اندازی سایت مرکزی کامپیوتر با دارا بودن بیش از 100 دستگاه کامپیوتر جهت استفاده دانشجویان از جمله عوامل موثر در ارتقاء رتبه دانشگاه لرستان به رده 1 دانشگاه های کشور اعلام کرد. کسب این موفقیت برای دانشگاه لرستان اگر چه باید با توجه به قدمت این دانشگاه سال ها پیش رقم می خورد؛ اما باز هم باید آن را به فال نیک گرفت و از تجربه ارزشمندی که در سایه مدیریت جهادی در دانشگاه مادر استان رقم خورده است برای رشد و ارتقاء دیگر دانشگاه های استان نظیر دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد لرستان بهره برداری شود.

نظر شما