رتبه ۴ دانشگاه صنعتی سجاد مشهد در بین دانشگاه های استان های خراسان

۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۰۹:۰۰:۰۵
کد خبر: ۱۰۰۰۵۳۳
رتبه ۴ دانشگاه صنعتی سجاد مشهد در بین دانشگاه های استان های خراسان
رییس دانشگاه سجاد گفت:دانشگاه صنعتی سجاد یکی از 22 دانشگاه غیر دولتی ایران می باشد و طبق آخرین آمار و اطلاعات در uni ranking دانشگاه صنعتی سجاد در بین استان های خراسان حائز رتبه 4 شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد علی حائریان در نشستی خبری پیرامون فعالیت های آموزش مجازی و تجربیات دانشگاه صنعتی سجاد گفت:از اوایل اسفند ماه دنبال راه های مختلفی برای برگزاری کلاس های دانشگاه بودیم که بهترین راه یعنی آموزش مجازی رسیدیم و جزو اولین دانشگاه های غیر انتفاعی بودیم که آموزش مجازی را به عنوان یک راهکار خوب معرفی کردیم و روز به روز در حال توسعه این نوع از آموزش هستیم.

پس از وی بشرا رجایی مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی سجاد افزود:دانشگاه صنعتی  سجاد علی رغم هیچ گونه تجربه قبلی به آموزش مجازی روی آورده است و هدف اصلی ما انتقال این تجربیات به دیگران است.

پس از رجایی، محمد مولوی رییس هیئت موسس دانشگاه صنعتی سجاد تصریح کرد:با توجه به شنیده ها در تمام دنیا داستان کرونا ابعاد وسیعی دارد و در همان ابتدا برنامه ریزی لازم را  برای کلاس های آموزشی داشتیم و سه گروه زیر ساخت ، علمی و پشتیبانی تشکیل دادیم و قراردادی با شرکتی منعقد کردیم و امکان حضور 4هزار دانشجو را در این کلاس ها را ایجاد کردیم و مهمترین تابع هدفی که تعیین کردیم موضوع عدم لطمه به آموزش دانشجویان و همچنین احساس امنیت اعضای هیئت علمی و اساتید بود .

مولوی در مورد شهریه دانشجویان هم گفت :درصورت عدم برگزاری کلاس های عملی قطعا شهریه این کلاس ها در حساب دانشجویان برای ترم های آینده باقی خواهد ماند.

در ادامه رضایی نیک معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی سجاد گفت:چشم انداز ما در این دانشگاه این است که در سال 1400 تحقیقات کاربردی تر داشته باشیم و در این بین ما دانشجویانی که کارآموزی داشته اند را رها نکردیم و با ارتباط هایی که برقرار  کردیم سعی کردیم که هیچ دانشجویی رها نشود همچنین به اساتید توصیه کردیم پایان نامه ها را به سمت کاربردی تر پیش ببریم  و طرح های پژوهشی وارد کنیم  که امسال حدود 2 میلیارد در این زمینه قراداد هایی منعقد شده است و حتما امسال در دانشگاه صنعتی سجاد کاریابی را آغاز خواهیم کرد.

پس از رضای نیک، محسن قاینی معاونت آموزشی دانشگاه صنعتی سجاد در گزارشی از آموزش مجازی اعلام کرد:این ویروس غیر قابل پیش بینی بود و در همان ابتدا مباحث را مطرح کردیم و جلسه ای در 4 اسفند ماه با حضور حداکثری مسئولین دانشگاه برگزار شد و 2 سناریو مطرح شد که سناریو اول برگزاری  کلاس های حضوری از 16 فروردین ماه و  سناریو دوم تامین زیر ساخت های لازم برای برگزاری  کلاس های مجازی بود .

معاونت آموزشی دانشگاه صنعتی سجاد افزود:برای اینکه آموزش مجازی به درستی شکل بگیرد 4 بخش باید به درستی انجام شود بخش اول مدیریت است که باید زیر ساخت ها را فراهم کند بخش دوم اساتید به عنوان محور آموزشی هستند و بخش سوم دانشجویان و بخش چهارم بستر شبکه مخابراتی و اینترنت می باشد که بسیار قابل اهمیت است و همچنین یکی از مزایا آموزشض مجازی حذف مرزهای مکانی بود .

قاینی در مورد چالش های این نوع از آموزش گفت: رسیدگی به مشکلات دانشجویان و کمبود تجهیزات سخت افزاری و بستر اینترنت نمونه ای از چالش های این نوع از آموزش است.

امین نوری مدیر آموزش مجازی دانشگاه صنعتی سجاد اظهار کرد:در ابتدا لیست کاملی از دروسی که امکان برگزاری کلاس های مجازی داشتیم را تهیه کردیم و بعد از آن پهنای باند لازم را را فراهم کردیم و در دوران عید نوروز از اساتید دانشگاه خواستیم محتوای الکترونیک را آماده کنند و برای آن ها کارگاه ها آموزشی برگزار کردیم و سعی کردیم پشتیبانی 24 ساعته از این کلاس ها داشته باشیم و همچنین توصیه کردیم تمامی مدیران گروه های آموزشی فیلم های آموزش مجازی را رصد کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز