تاثیر داروی اینترفرون بر درمان کرونا چیست؟

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۲۰:۰۰:۳۷
کد خبر: ۱۰۵۲۲۷۹
تاثیر داروی اینترفرون بر درمان کرونا چیست؟
یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری به بیان توضیحاتی در خصوص تاثیر داروی اینتر فرون بر درمان کرونا پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ چندی پیش تیمی از محققان بین‌المللی دریافتند که استفاده از اینتر فرون در درمان کرونا به شکل قابل توجهی موجب کاهش طول مدت حضور ویروس قابل ردیابی در دستگاه تنفسی فوقانی به طور متوسط حدود ۷ روز می‌شود و همچنین میزان دو پروتئین التهابی یافت‌شده در بیماران مبتلا به کوویدـ۱۹ موسوم به اینترلوکین۶- و CRP (پروتئین واکنشی C) در خون بر اثر استفاده از این دارو کاهش یافته است.

شروین شکوهی متخصص بیماری عفونی و گرمسیری در خصوص تاثیر داروی اینترفرون بر درمان کرونا گفت: تعدادی از دارویی‌ها را که گمان م شد در درمان کرونا موثر باشند را به صورت استنشاقی در آورده شدند، که اینترفرون یکی از آنها بوده است، پیش از این از اینترفرون استنشاقی برای درمان آنفلانزا استفاده می‌شد.

وی ضمن اشاره به اینکه استفاده از اینترفرون در درمان آنفلانزا سبب کاهش میزان انتقال این بیماری می‌شود، ادامه داد: استفاده از این دارو عوارض بسیاری برای بیمار به همراه دارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری افزود: در مورد تاثیر اینترفرون بر کرونا مطالعاتی انجام شده و این نتیجه به دست آمده که این دارو می‌تواند تا حدی در درمان کرونا مفید باشد.

شکوهی با بیان اینکه اینترفرون داروی خاص کرونا نیست، متذکر شد: این بیماری هنوز هیچ دارویی ضد ویروسی و تحریک کننده کاهنده ایمنی ندارد که بتوانیم مطمئن باشیم اثر می‌کند یا نه و همچنین تا کنون هیچ واکسنی برای کرونا ساخته نشده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری ضمن تاکید بر اینکه در حال حاضر بهترین راه پیشگیری از کرونا رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات است، در خصوص جهش ویروس کووید۱۹ اظهار کرد: این ویروس حدود ۲ تا ۳ ماه پیش جهش پیدا کرده است و سبب شده تعداد ویروس و امکان انتقال آن افزایش یابد، ولی این جهش تاثیری بر میزان کشندگی آن نگذاشته است.

 

نظر شما