در نشست مشترک جامعه ورزش و جوانان با نماینده ساوجبلاغ مطرح شد:

ورزش خسارت جبران ناپذیری از کرونا خورد/ رقم خوردن اولین ها برای ورزش ساوجبلاغ

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۰:۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۷۳۳۸
ورزش خسارت جبران ناپذیری از کرونا خورد/ رقم خوردن اولین ها برای ورزش ساوجبلاغ
مجموعه ورزشی ایثار در شهرستان ساوجبلاغ همزمان با هفته تربیت بدنی میزبان نشست مشترک جامعه ورزش وجوانان این شهرستان با نماینده مردم ساوجبلاغ، نظراباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، این نشست عصر روز پنج شنبه برگزار شد و در فضایی صمیمی هیئت های ورزشی و سازمان های مردم نهاد نقطه نظرات و مشکلات مبتلابه موجود در حوزه کاری خود را مطرح کردند و خواستار پیگیری مطالبات جوانان  و رفع موانع توسعه ورزش شهرستان شدند.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در این نشست عدم نظارت بر مشکلات زندگی مردم را حلقه مفقوده ای در کشور خواند و گفت: توجه به جوانان حلال بسیاری از مشکلات است.

خسارت به ورزش در ایام کرونا جبران ناپذیر است

 علی حدادی افزود: امروز ویروس کرونا اثربخشی در بخش های مختلف داشته و با جدیت باید این را در سطح ملی، استانی و شهرستان ها مورد توجه قرار دهیم و آسیبی که در بخش ورزش در دوران کرونا به باشگاه های ورزشی ما وارد شد که منجر به تعطیلی آن ها شده جبران ناپذیر است، چرا که سلامت افراد جامعه را به خطر انداخته است.

 نماینده مردم ساوجبلاغ،نظرآباد و طالقان با تاکید بر اینکه امروز شعار پاسخ مردم ما نیست اذعان داشت: امروز مردم به دنبال شنیدن شعار نیستند و از مسئولین عمل می خواهند و در دوران هشت سال دفاع مقدس فرماندهان در خط مقدم بودند اما امروز چرا برخی مسئولین کناره گیری می کنند و شعار بس است و تغییر باید ایجاد شود.

 وی با اشاره به حضور جوانان در پیشرفت جامعه گفت: امروز برخی کرونا را بهانه کرده اند تا بین جوانان و خودشان فاصله بیاندازند اما ما نباید بگذاریم که جوان با استعداد ایرانی دغدغه داشته باشد و در کنار جوان مان که در بخش های علمی فرایند خوبی را طی کردند جوانان ورزشکاری هم هستند که در سطوح مختلف بسیار موفق می باشند.

حدادی سرآمد جامعه را امنیت خواند و افزود: در هشت سال دفاع مقدس هم هدف تامین امنیت مردم بود و اگر مردم به صحنه نمی آمدند پیروزی اتفاق نمی افتاد و امروز با جنگ بزرگ اقتصادی و فرهنگی مواجه هستیم و مسئولان باید کنار مردم باشند و کنار مردم بودن به این معنا است که مشکلاتشان را حل کنیم و برای جوانان اشتغال ایجاد شود.

photo_2020-10-23_21-17-42

وی در خصوص اهمیت بنیادهای دانش بنیان تصریح کرد: طرفیت های خوبی در استان البرز است و در همین حوزه انتخابیه برای جوانان توانستیم بسترهای خوبی را تامین کنیم و تاکنون 250 واحد دانش بنیان تاسیس شد که در هر واحد تعداد 30 نفر از جوانان فارغ التحصیل با اولویت بومی بودن مشغول به کار هستند.

حدادی ادامه داد: در حوزه جوانان باید با تامین مسکن و اشتغال ایجاد انگیزه کرد و یکی از وظایف بنیاد مسکن در روستا تامین منزل برای جوان روستایی است و با راه اندازی ناحیه صنعتی روستایی می توانیم به جوانان شغل هدیه کنیم و آینده روشی برای نظام جمهوری اسلامی ایران پیش رو هست و کارآمدی نظام دینی را نباید با عملکرد های سهل انگاری مسئولین مقایسه کرد.

کسب رتبه نخست در بین شهرستانهای البرز

سرپرست اداره ورزش وجوانان شهرستان ساوجبلاغ نیز در این نشست به ارائه آماری از تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه ورزش وجوانان شهرستان پرداخت و گفت: سال گذشته برای نخستین بار از زمان شکل گیری اداره ورزش وجوانان توانستیم رتبه نخست را در بین شهرستان های استان کسب کنیم و در بین ادارت شهرستانی نیز سوم شویم که این دستاوردها ماحصل تلاش همه خانواده ورزش  وسمن های ما بوده است.

جواد روستاکاری اضافه کرد: میزبانی از بیش از 30 رویداد ملی و بین المللی در سال گذشته نیز از شاخص ترین اقدامات این شهرستان در حوزه ورزش بود و شاهد حضور ورزشکاران خارجی در این شهرستان و معرفی ظرفیت های ورزش فراتر از مرزها بودیم.

photo_2020-10-23_21-15-03

افزایش چشمگیر سازمان های مردم نهاد

این مسئول افزایش چشمگیر سازمان های مردم نهاد در طی دوسال اخیر را دیگر دستاورد ارزشمند حاصل شده در این شهرستان عنوان کرد وگفت: تعداد سازمان های مردم نهاد این شهرستان از تعداد 2 سمن به 12 سمن رسیده است و این تشکل های جوانان توانسته اند اقدامات ارزشمندی را در سطح شهرستان رقم بزنند.

وی آزادی چندین زندانی، تهیه جهیزیه برای زوج های جوان، جمع آوری کمک های مومنانه واهدا بسته های معیشتی به محرومان را از اهم اقدامات شاخص فرهنگی رقم خورده در یک سال اخیر عنوان کرد و گفت: برگزاری 11 جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان و شورای عالی ورزش شهرستان در سال گذشته نیز گواه توجه ویژه شهرستان به موضوع ورزش وجوانان است.

ارتقا جایگاه ورزش های همگانی

روستاکاری در بخش دیگری از صحبت های خود به ارتقا جایگاه ورزش همگانی به عنوان یک ماموریت مهم اشاره کرد و گفت: در این بخش میزان مشارکت مردم در بافت شهری و روستایی در فعالیت های ورزشی تقویت شده و در اقدامی شاخص سال گذشته به طور همزمان 86 همایش پیاده روی به شکل همزمان در5 شهر و 81 روستای این شهرستان برگزار شد.

وی در بخش پایانی صحبت های خود به مطالبات جامعه ورزش وجوانان از نماینده شهرستان اشاره کرد و گفت: پیگیری بیمه مربیان ورزشی، اتخاذ راهکار برای جبران خسارت باشگاه های ورزشی آسیب دیده از کرونا وپیگیری اختصاص اعتبارات عمرانی برای تکمیل وبهره برداری پروژه های ورزشی ناتمام از مواردی بود که از آقای حدادی خواستار پیگیری شدیم و وی نیز قول مساعد داد.

گفتنی است در بخشی از این نشست  تندیس سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از سوی روستاکاری سرپرست اداره ورزش و جوانان این شهرستان به علی حدادی نماینده شهرستان اهدا شد.

 

 

نظر شما