دستیابی به فناوری تولید نانو دارو برای درمان تومور مغزی در مشهد

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۰:۰۲:۳۴
کد خبر: ۱۰۸۳۶۹۵
دستیابی به فناوری تولید نانو دارو برای درمان تومور مغزی در مشهد
رییس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از دستیابی به فناوری تولید نانو دارو برای درمان تومور مغزی با استفاده از ترکیبات طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی روز شنبه به نقل از دکتر قدیر رجب زاده با اعلام این خبر افزود: این فناوری حاصل اجرای طرح مشترک این موسسه با دپارتمان علوم اعصاب دانشکده پزشکی مشهد بود که با هدف طراحی دارویی با استفاده از ترکیبات طبیعی زیست فعال انجام شده است.

وی ادامه داد: به دلیل پیچیدگی فرآیند درمان تومورهای مغزی و عوارض جانبی زیاد داروهای موجود، در این پروژه بعد از طراحی دارو، فرآیند بررسی اثر درمانی بر روی سلولهای تومور مغزی انجام شد.

این عضو تیم مجریان این طرح پژوهشی گفت: محصول نهایی تولید شده در این طرح می تواند به عنوان غذا دارو به صورت موازی با داروهای موجود در درمان تومور مغزی مورد استفاده قرار گیرد.

رجب زاده افزود: استفاده از غذا داروها در صنایع غذایی و دارویی، به علت مشکلاتی نظیر جذب پایین در سیستم گوارشی، تغییر پذیری احتمالی در طول نگهداری و تاثیر سیستم گوارشی بر آن، با محدودیت‌هایی مواجه است.

وی ادامه داد: بسیاری از این ترکیبات در طی فرآوری ماده غذایی و نگهداری تخریب شده و خواص سلامتی بخش خود را از دست می‌دهند به همین دلیل انتخاب و ایجاد یک سیستم انتقال مناسب برای جذب و استفاده حداکثری از خواص ترکیبات طبیعی ضروری است.

رییس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: در این تحقیق با تغییراتی که در سطح نانو حامل ایجاد شده، راندمان انتقال این دارو به بافتِ هدف یا همان تومور مغزی افزایش یافته است.

پژوهشکده علوم و صنایع غذایی به عنوان یکی از مراکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی کشور به ویژه در منطقه شمال شرق راه اندازی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز