استاندار سلیمانیه:

سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان را به سرمایه‌گذاری در کردستان و ایران تشویق می‌کنیم

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۱:۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۱۸۳۷۹۱
سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان را به سرمایه‌گذاری در کردستان و ایران تشویق می‌کنیم
استاندار سلیمانیه با اشاره به ظرفیت‌هایی که در کردستان و ایران وجود دارد، گفت: سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان را به سرمایه‌گذاری در کردستان و ایران تشویق می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ هه‌وال ابوبکر در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی بانه با تبریک تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان و قدردانی از حکومت ایران برای ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: این منطقه شایستگی دارد همه توانمندی‌ها و سرمایه‌های خود را در آن هزینه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کارهایی که در مرزهای پرویزخان کرمانشاه و باشماق مریوان داشته‌ایم، ایجاد یک شهرک صنعتی در مرز باشماق توافق شده است مصوب شده است که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

ابوبکر ادامه داد: هر چند ما تمایل به مسارکت و مراوده بیشتر داریم اما برخی از کارها از دست سلیمانیه و برخی‌ها نیز از دست اقلیم کردستان خارج است، اما ما کوتاه نیامده‌ایم و با همکاری استاندری‌های کردستان و سلیمانیه و اتاق‌های یازرگانی دو طرف نگذاشته‌ایم مراودات اقتصادی کاهش یابد و قیمت‌های تمام‌شده افزایش یابد.

به گفته وی، از ۱۲ مرز مشترک ایران با اقلیم کردستان عراق، ۶ مرز در استان سلیمانیه است که میزان مراودات در این مرزها بیشتر است.

وی عنوان کرد: به دلیل همتی که بین اقلیم کردستان و کردستان ایران وجود دارد کرونا موجب متوقف‌شدن کارها نشد و ما مراودات مرزی را به ۴۵۰ میلیون دلار افزایش دادیم.

استاندار سلیمانیه با اشاره به احداث فرودگاه سقز و راه‌آهن سنندج به مرز باشماق به عنوان ظرفیت‌هایی ویژه نام برد و گفت: ما تلاش خواهیم کرد که این مسیر تا سلیمانیه ادامه یابد چرا که زمان مسیر بندرعباس تا سلیمانیه را به ۲۴ ساعت کاهش می‌دهد.

وی از سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان عراق خواست تا در کردستان ایران سرمایه‌گذاری کنند چرا که سرمایه‌گذاری سرچشمه کار و اشتعال و تولید و نیز ایجاد امنیت پایدار است.

وی افزود: تولید و توسعه تولید موجب ایجاد اشتغال و در نهایت توسعه مراودات تجاری و رونق اقتصادی است که ما سرمایه‌گذاران را به این مسیر هدایت و تشویق خواهیم کرد.

به گفته استاندار سلیمانیه، در دو ساله شیوع کرونا مشارکت‌های خوبی بین سلیمانیه و کردستان ایران اتفاق افتاده است، بسیاری از بیماران ما در مراکز درمانی کردستان و ایران بهبود یافته‌اند و افراد زیادی از کردستان در سلیمانیه و اقلیم کردستان عراق بکارگیری شده‌اند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اقلیم و کردستان بیشتر شود که به اقتصادی مقاوم و محکم تبدیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز