فرمانده انتظامی استان اردبیل خبرداد:

کاهش ۱۵ درصدی جرایم سایبری در اردبیل

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۱۲:۲۲:۴۴
کد خبر: ۱۲۴۶۱۷۳
کاهش ۱۵ درصدی جرایم سایبری در اردبیل
فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی پرونده های جرایم سایبری در استان اردبیل گفت: مرکز امداد و فوریت‌های سایبری برای پاسخگویی به هم استانی‌ها به صورت شبانه‌روزی با هدف کاهش وقوع جرم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی راه اندازی می شود.

به گزارش برنا از اردبیل، سردار هوشنگ حسینی به مناسبت هفته ناجا در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در ۶ماهه اول سال جاری با اقدامات پیشگیرانه، نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ۱۵درصدی جرایم سایبری بوده‌ایم به طوری که ۹۰ درصد پرونده‌های جرایم سایبری در ۶ ماهه اول سال در این استان منجر به کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل یادآور شد: هتک حیثیت و نشر اکاذیب ۳۶ درصد، کلاهبرداری رایانه‌ای ۲۴ درصد، برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز ۱۸ درصد و سایر جرایم ۲۲ درصد از مجموع جرائم رخ‌ داده در حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات استان را شامل می‌شود.

به گفته وی مردم می‌توانند جرایم سایبری از جمله کلاهبرداری‌های اینترنتی، مزاحمت‌های آنلاین در شبکه‌های مجازی، حملات سایبری، سرقت‌های اینترنتی از حساب‌های بانکی و فعالیت تارنماهای مجرمانه در فضای مجازی را از طریق این سامانه به مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: همچنین مرکز امداد و فوریت‌های سایبری در استان با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با پیش شماره استانی برای پاسخگویی به هم استانی‌ها به صورت شبانه‌روزی با هدف کاهش وقوع جرم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده است.

حسینی در ادامه از راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ برای کنترل ترافیک شهر اردبیل خبرداد وگفت: شهرداری اردبیل پیگیر راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ ترافیک در اردبیل می باشد به طوری که امیدواریم به زودی شاهد راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ در جهت کنترل و رفع ترافیک شهری باشیم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل همچنین در ادامه به کشفیات پلیس در خصوص مواد مخدر در استان اشاره کردو گفت: از ابتدای سال جاری ۲ تن مواد مخدر در استان کشف شده که این میزان کشفیات نسبت به سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی را نشان می دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز