پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان کلید خورد

۱۴۰۰/۰۸/۰۶ - ۱۰:۳۲:۴۳
کد خبر: ۱۲۵۳۰۸۰
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان کلید خورد
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با حضور مسوولان و هنرمندان و با اجرای تئاتر عروسکی «جان من ایران من» در مریوان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان شامگاه چهارشنبه با حضور مسوولان و هنرمندان و با اجرای تئاتر عروسکی «جان من ایران من» در مریوان آغاز شد.

آرتیکاس اقبال فرماندار مریوان در افتتاحیە جشنوارە تئاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: بسیار خرسندیم از اینکە شاهد برپایی آیین افتتاحیە پانزدهمین جشنوارە تئاتر خیابانی مریوان هستیم.

وی عنوان کرد: سالیان درازی است تئاتر خیابانی مریوان در حال برگزاری است و خوشبختانە امروز شاهد آن هستیم کە بە این جشنوارە اهمیت دادە می‌شود.

اقبال افزود: مردم امروزە برای تئاتر خیابانی مریوان بە عنوان موضوعی همەگیر اهمیت قائل هستند و همە مردم آن را درک کردەاند کە تئاتر چیست و چگونە از آن بهرەمند شوند. 

وی خاطرنشان کرد: تئاتر بە عنوان مادر هنرها، یکی از تاثیرگذارترین هنرها است کە ارتباط مستقیم و همزمان و دو سویەای با بازیگر و تماشاچی دارد و این موهبتی است کە مردم مریوان از آن بهرەمند هستند.

اقبال ادامە داد: مریوان بە عنوان شهری مرزی بهترین نقطە و مکان و جامعە برای اجرای تئاتر خیابانی است و مردم آن را درک کردە و با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

وی عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم در آیندە برنامەهای پربارتر و غنی‌تری را با توجە بە پتانسیل موجود در مریوان داشتە باشیم.

اقبال در پایان از زحمات هنرمندان تشکر کرد و یادآور شد: باید بە هنرمندانی کە با هنر خود سبب نشاط و هم‌افزایی در جامعە می‌شود، بها دادە شود.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی کردستان هم در این مراسم گفت: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان محلی برای ارائه مطالبات به حق مردم است و اینجا جایی است که مطالبات اجتماعی به صورت هنرمندانه برای رفع مشکلات بیان می‌شود.

عبیدالله رستمی اظهار کرد: کسی که از دل مردم برخواسته باشد و درد مردم را بداند، می‌تواند به بهترین شکل ممکن به صورت هنرمندانه این مشکلات را به جامعه انتقال دهد.

وی افزود: امیدواریم در ایام برگزاری جشنواره با کمک مردم هنردوست مریوان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به بهترین نحو پانزدهمین دوره تئاتر خیابانی مریوان برگزار شود تا زحمات چندین ماهه کادر درمانی که در این راه جانشان را از دست دادند را هدر ندهیم.

رستمی از همه مسئولان استانی و کشوری برای حمایت از این جشنواره تقدیر کرد و گفت: محلی برای ارائه مطالبات به حق و هنرمندانه مردم است.

وی از مردم مریوان خواست که در طول برگزاری این جشنواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هنرمندان تئاتر خیابانی مریوان را همراهی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز