توسعه البرز ؛ محور دیدار استاندار با رئیس مجلس و وزیر راه

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ۰۸:۲۹:۰۳
کد خبر: ۱۲۸۷۴۷۷
توسعه البرز ؛ محور دیدار استاندار با رئیس مجلس و وزیر راه
استاندار البرز در دیدارهای جداگانه با رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی با اشاره به محرومیت های این استان در بخش های مختلف پیشبرد اهداف توسعه ای البرز را با همراهی و حمایت مسئولان کشوری مورد تاکید قرارداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، مجتبی عبداللهی عصر دوشنبه در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البرز از ابتدای تاسیس بعنوان استان از اعتبارات لازم برای ارتقا زیرساخت ها برخوردار نشد و اکنون با ضعف جدی در سرانه ها مواجه است.

در این دیدار که نمایندگان البرز در مجلس نیز حضور داشتند وی با اشاره به اتحاد و انسجام موجود در استان بین مسئولان قوا، افزود: مجموعه مسئولان استان برای پیشبرد اهداف توسعه ای البرز با هم همدل و متحد شده اند.

عبداللهی ادامه داد: البرز بلحاظ ساختار بودجه ای به توجه ویژه ای نیاز دارد تا بتواند عقب ماندگی های خود را جبران کند.

این مسئول گفت: البرز از ابتدای استقلال خود، اعتبارات لازم را برای ارتقا زیرساخت ها دریافت نکرده و با توجه به رشد سریع جمعیت و مهاجرپذیری روز افزون، با چالش های متعددی برای تامین نیازهای مردم مواجه است.

وی گفت: البرز در سرانه های بهداشتی و درمانی و امکانات بیمارستانی و همچنین آموزشی جزو استان های محروم کشور محسوب می شود.

عبداللهی افزود: با تمام توان برای افزایش سرانه های استان در همه ابعاد وارد عمل شده ایم و در این مسیر به عنایت ویژه ملی بویژه افزایش سقف بودجه و اعتبارات استان نیازمندیم.

استاندار البرز در ادامه گفت: اکنون ما بعنوان مسئولان ارشد استان با همراهی نمایندگان محترم و همدلی تمامی مسئولان در رده های مختلف درصدد هستیم حتی از ارتباطات شخصی، توان خیرین و سرمایه گذاران برای رشد استان و کسب رضایتمندی و رفاه مردم استفاده کنیم.

مجتبی عبداللهی همچنین در دیدار با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی که روز دوشنبه صورت گرفت، ضمن بیان موضوعات حوزه مربوطه، خواستار توجه ویژه وزارتخانه در خصوص توسعه عمرانی استان شد.

وی گفت: البرز نیم درصد از راه های کشور را دارد ولی ۱۸ درصد ترافیک ملی را بر دوش می کشد و محور مواصلاتی ۱۴ استان کشور از طریق این استان است.

عبداللهی افزود: بر این اساس برای کاهش ترافیک ورودی استان چند پروژه مهم همچون کمربند شمالی و جنوبی کرج و... باید در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: همچنین حدود یک سوم مردم البرز در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی زندگی می‌کنند که باید هر چه سریع تر برای این امر برنامه ویژه ای داشته باشیم.

عبداللهی افزود: ضرورت دارد طرح مسکن ملی را در البرز با هدف ساماندهی این سکونتگاه ها دنبال کنیم و برای این منظور نیاز به زیرساخت مناسب و مسکن هایی با کیفیت بالا داریم.

وی گفت: طرح ها و برنامه های بسیاری برای برون رفت از ترافیک ها و وضعیت نابسامان برخی ساختار شهرها و جاده های البرز نیاز است که البته در این راستا به صورت تخصصی وارد عمل شده ایم.

عبداللهی اضافه کرد: برای این منظور ضرورت دارد که وزارتخانه و در کل دولت محترم، عنایت ویژه ای به مشکلات و کمبودهای البرز در همسایگی پایتخت داشته باشند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز