سنندج میزبان مدیر و موسس خانه تاب آوری ایران 

۱۴۰۱/۰۶/۲۰ - ۲۰:۴۳:۰۸
کد خبر: ۱۳۷۶۱۰۱
سنندج میزبان مدیر و موسس خانه تاب آوری ایران 
درآستانه ۱۰ سپتامبر روزجهانی پیشگیری از خودکشی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کردستان با همکاری خانه تشکل‌های غیردولتی کردستان برگزار میکند. 

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ درآستانه ۱۰ سپتامبر روزجهانی پیشگیری از خودکشی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کردستان با همکاری خانه تشکل‌های غیردولتی کردستان برگزار میکند. 

نشست علمی تخصصی نقش ارتقاء تاب آوری اجتماعی در پیشگیری ازخودکشی

مدیرعامل جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کردستان با تاکید بر تقویت مهارتهای زندگی برای پیشگیری ازاسیبهای مختلف گفت:تاب آوری از عوامل موثردرپیشگیری ازخودکشی است.

خودکشی یکی ازمعضلات کنونی در تمامی جوامع است که در دهه های اخیر شیوع بیشتری یافته است وپیامدهای آن منجر به بروزمشکلات جدی واساسی درزمینه سلامت عمومی شده است،شناسایی عوامل موثردراین اختلال می تواند به پیشگیری ازآن کمک کند.تاب آوری توانمندی فرددربرقراری تعادل زیستی _روانی در شرایط خطرناک تعریف شده ویکی از عوامل مدیریت رفتاری افراد است که باید روی آن سرمایه گذاری کرد.تاب آوری در واقع چگونگی برخورد افراد با مشکلات زندگی وتلاش درجهت گره گشایی است وافرادتاب آور دیدگاه مثبت تری به زندگی دارند ودربرابراسترس وفشارهای زندگی مقاوم ترند.

مهارت تاب آوری یعنی چقدرظرفیت بازگشتن ازوضعیتهای دشوارراداریم وچقدرمی توانیم خودراپس از بروز موقعیتهای سخت ترمیم کنیم.

مهارت تاب آوری درست مانند هرمهارت دیگری می تواند با تلاش و تمرین و چالشهای مختلف رشد کند یا تضعیف شود.

زارعی در ادامه افزود با توجه به اهمیت این موضوع لازم ومبرهن هست که  افرادی توانمند تحت عنوان تسهیلگران محلی که با ضریب نفوذ بیشتر در سطح جامعه و محلات نسبت به نهادینه کردن این مهم اقدام کنند وضرورت این بحث ایجاب کرد که در هفته پیشگیری از خودکشی نشست علمی _تخصصی ویژه تسهیلگران و کارشناسان امور اجتماعی مراکزخدمات بهزیستی (+زندگی)شهرستان سنندج با حضور مدرس برتر کشور در حوزه تاب آوری اجتماعی جناب آقای دکتر محمدرضا مقدسی و جناب آقای دکتر لقمان امامقلی جامعه شناس وعضو هییت علمی دانشگاه کردستان ،سرکارخانم دکتربیان عزیزی پژوهشگرحوزه آسیبهای اجتماعی مدرسین این نشست یک روزه خواهند بود .

این برنامه روز پنج شنبه هفته جاری (۲۴شهریورماه ۱۴۰۱)در سالن جلسات بهزیستی شهرستان سنندج واقع در چهار راه صفری راس ساعت ۹ صبح میزبان میهمانان عزیز خواهیم بود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز